Toon posts:

Multiple folder renamer

Pagina: 1
Acties:

• BlueLed
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 31-08 22:19
Ik start dit topic omdat ik graag om advies wil vragen :-)

Ik heb een flink aantal mappen waar submappen in zitten en die hebben allemaal de volgende mapnamen:

0444 - Creedence Clearwater Revival - Willy And The Poor Boys (1969)
0494 - Creedence Clearwater Revival - Green River (1969)
0816 - Creedence Clearwater Revival - Mardi Grass (1972)

Zie het patroon - nu gaat het om de eerste 6 tot 7 karakters, die ik dus verwijderd zou willen hebben zodat alles op alfabetische volgorde komt.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Want onder standaard Windows (XP x86) kan dat natuurlijk niet.
Ik heb Google al afgezocht en heb het geprobeerd met Total Commander en Directory Opus9 maar die krijgen het beide niet voor elkaar. Iemand tips? :)

• sanfranjake
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zou denk ik het beste een script kunnen schrijven wat checkt of er een aantal karakters, een streepje en spaties voorkomen in de naam, en dan vervolgens alles inclusief renamen in een loopje.

Maar wat nou als je een artiest hebt als 2 unlimited? :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• aZuL2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23-09 22:30
BlueLed schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 16:00:
...geprobeerd met Total Commander ...niet voor elkaar.
Total Commander moet het lukken hoor

Abort, Retry, Quake ???

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:23
Total Commander kan het wel.

Met behulp van regular expressions kun je bereiken wat je wil, maar je zult zelf wel de criteria vast moeten leggen. Of je moet andersom gaan werken met een tag-editor/renamer, die eventueel de folders kan hernoemen aan de hand van de artiest naam.
Ik ben zelf niet zo goed in RegEx, maar vraag misschien kan iemand er eentje hier posten.

code:
1
^[0-9]\s

[Voor 17% gewijzigd door Henk007 op 02-10-2010 01:11]

• BlueLed
sanfranjake schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 00:55:
Je zou denk ik het beste een script kunnen schrijven wat checkt of er een aantal karakters, een streepje en spaties voorkomen in de naam, en dan vervolgens alles inclusief renamen in een loopje.

Maar wat nou als je een artiest hebt als 2 unlimited? :P
Ben helaas niet zo goed met scriptjes maar bedankt voor je tip ;)

En ja 2 unlimited, ten eerste is het best jammer als je die in je collectie hebt, maar mocht dat toch het geval zijn; dan zou dat niet uitmaken, toch? Omdat de eerste 6 a 7 karakters toch iets van '0056 - ' zou zijn :)

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Swiss File Knife? Die kan dat denk ik wel.
Weet iig dat het met de inhoud van txt's kan, met mapnamen zou het ook wel moeten kunnen geloof ik.

Je kan dan denk ik het beste een "search and replace" doen, zie Raven in "TweakPNG achtig programma om gebruikte k..." voor voorbeeld hoe dat met de inhoud van een txt file is te doen, met een kleine aanpassing moet dat met mapnamen denk ik wel lukken.

edit: hmm, kan zo niks over folders vinden, alleen files.

[Voor 87% gewijzigd door Raven op 02-10-2010 12:46]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:35
Ik heb Google al afgezocht en heb het geprobeerd met Total Commander en Directory Opus9 maar die krijgen het beide niet voor elkaar. Iemand tips? :)
Dan heb je niet echt goed gezocht want er zijn echt massa's file renamers te vinden, en bijna allemaal hebben ze die functie wel. Hier staan er bv een aantal, gebruik zelf rename master wel eens.

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:57
Afhankelijk van het aantal zou ik ze gewoon handmatig doen... 100 stuks doe je binnen 5 minuten bijvoorbeeld.
F2, Home, Delete Delete Delete Delete Delete, pijltje-naar-beneden, nogmaals deze regel

• ThaHandy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 25-09 18:17

ThaHandy

Discovery Channel

[...]
heb het geprobeerd met Total Commander en Directory Opus9 maar die krijgen het beide niet voor elkaar. Iemand tips? :)

met het "bereik cmd [N8-300] (bijv. hernoem vanaf het 8e tot de 300e karakter)

alleen moet je zelf ff het bereik 6 en 7 zelf sorteren/selecteren :)

/edit
[8-] werkt dus ook :) (vanaf 8e karakter)

[Voor 7% gewijzigd door ThaHandy op 02-10-2010 12:52]

• BlueLed
Raven schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 12:27:
Swiss File Knife? Die kan dat denk ik wel.
Weet iig dat het met de inhoud van txt's kan, met mapnamen zou het ook wel moeten kunnen geloof ik.

Je kan dan denk ik het beste een "search and replace" doen, zie Raven in "TweakPNG achtig programma om gebruikte k..." voor voorbeeld hoe dat met de inhoud van een txt file is te doen, met een kleine aanpassing moet dat met mapnamen denk ik wel lukken.

edit: hmm, kan zo niks over folders vinden, alleen files.
Hartelijk dank, Bart ;) Ik ga dat bestuderen en dat hier even terug koppelen :)

• BlueLed
Nielson schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 12:34:
[...]
Dan heb je niet echt goed gezocht want er zijn echt massa's file renamers te vinden, en bijna allemaal hebben ze die functie wel. Hier staan er bv een aantal, gebruik zelf rename master wel eens.
Bedankt voor dat lijstje, maar die had ik ook al een keer voorbij zien komen in mijn zoektocht maar het verwijderen van karakters in de mapnaam lukte me niet. Toch bedankt voor je input!

• BlueLed
ThaHandy schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 12:49:
[...]

[afbeelding]
met het "bereik cmd [N8-300] (bijv. hernoem vanaf het 8e tot de 300e karakter)

alleen moet je zelf ff het bereik 6 en 7 zelf sorteren/selecteren :)

/edit
[8-] werkt dus ook :) (vanaf 8e karakter)
YES! Bedankt! Het is me gelukt! _/-\o_
Bedankt voor al jullie input en meedenken, speciaal ThaHandy ;)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee