Toon posts:

[Telefooncentrale] Beheersoftware

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Goedemiddag Tweakers,

Ik zit met een brandende vraag. Mijn goede vriend Google wil met dit keer niet helpen met de oplossing :(
We hebben hier al sinds jaar en dag een Siemens HiPath 3500 telefooncentrale. Perfect apparaat. En vooral met het uitbesteden van het beheer top. Alleen nu willen we (door meer wijzigingen in vaak korte tijd) zelf deze centrale gaan beheren. Nou geen probleem, bij de externe partij hebben we opgevraagd wat we nodig hebben.
Dit was volgens hun de software (Manager C V8), en een Seriële kabel. Nou geen probleem, software aangeschaft en de centrale verbonden met een HP server via een Seriël -> USB kabel. Dit gaat prima, COM "poort" word herkend en de Manager C software doet het onder Server 2008 R2.
Alleen hoe nu verder in hemelsnaam? Echte documentatie zit er niet bij die software, en er zijn maar enkele knopjes actief in die software. Knopjes waar ik naar mijn inzicht niks mee kan.

Ik kan nergens verbinden of data bekijken die in de centrale zit(Nummers, extensies enz enz).
Google kent deze software blijkbaar ook niet erg goed, want ook die wil me niet uitleggen hoe ik in hemelsnaam deze centrale moet beheren.

Ik hoop eigenlijk dat een Tweaker hier dezelfde centrale heeft staan en weet hoe ik dit moet aanpakken.
Alvast bedankt voor degene die met de oplossing of een schop in de goede richting komt! _/-\o_

Ter info nog even een screenshot van de software:
HiPath

• whitedrag152
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 17-09 16:55
Je moet eerst een gebruikersnaam en wachtwoord ingeven. daarna moet je nog inbellen dit doe je door op de vierde knop te drukken.

Maar je zei dat je de software gekocht had bij een leverancier? hebben ze geen uitleg gegeven.....

• Masch
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 14:02
Met het transfer knopje kun je de database van de centrale binnen halen. Jij zult waarschijnlijk de 'direct' optie moeten kiezen. Dan heb je een knop 'system --> PC'. Als je dit hebt gedaan kun je de nummers, groepen e.d. beheren en via het knopje transfer ook weer terug sturen.

Bij ons moet je wel het juiste wachtwoord invoeren (bij het opstarten van de software) en ik ga er via tcp/ip naar toe, dus ik sta niet in voor een juiste werking :p Verder hebben wij ook een wat oudere centrale (Hipath 1500)

[Voor 5% gewijzigd door Masch op 01-10-2010 16:03]

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Masch schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 16:02:
Met het transfer knopje kun je de database van de centrale binnen halen. Jij zult waarschijnlijk de 'direct' optie moeten kiezen. Dan heb je een knop 'system --> PC'. Als je dit hebt gedaan kun je de nummers, groepen e.d. beheren en via het knopje transfer ook weer terug sturen.

Bij ons moet je wel het juiste wachtwoord invoeren (bij het opstarten van de software) en ik ga er via tcp/ip naar toe, dus ik sta niet in voor een juiste werking :p Verder hebben wij ook een wat oudere centrale (Hipath 1500)
Sowieso ben ik heel erg benieuwd of wij het ook via TCP/IP kunnen doen, zou wel een stuk makkelijker zijn.
Kan dat op al die centrales?

• MrDry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14-09 15:37

MrDry

Desperados!

Bij die van ons wel. Alleen geen idee of dat een extra feature is...

Quod licet lovi, non licet bovi

• Masch
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 14:02
DennusB schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 16:32:
[...]

Sowieso ben ik heel erg benieuwd of wij het ook via TCP/IP kunnen doen, zou wel een stuk makkelijker zijn.
Kan dat op al die centrales?
Ik heb geen idee,zou best eens kunnen dat dat via een management kaart oid moet. Lijkt me een prima vraag om aan je leverancier te stellen ;)

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• laurens0619
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online
heb exact dezelfde centrale gehad. Wij moesten er met een isdn management console in via het systeem toestel. Die van ons was nog niet IP ready dus moest het via isdn. Wel een draak van een pakket dus maak goed backups van je configuratie voor je iets aanpast :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• DutchITMaster
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 23:42

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Hoi dennus

Manager C software is tegenwoordig gratis meegeleverd alleen word het vaak achtergehouden door monteur omdat klanten er vaak om bekend staan deze centrales lekker in de war te schoppen.

Allereerst zou je moeten weten of er een zogenaamde administratie login in gemaakt op de centrale , dit kan vaak alleen maar met de managerE software ( daarmee kan je de hele centrale mee configureren )

Dus dat is zaak 1 .

de centrale kan op 3 manieren uitgelezen worden . old fasion via de seriele kabel , ISDN of via de LIM module .
de lim module zorgt ervoor dat hij via het netwerk kan babbelen ( een trage lan naar serieel achtig iets )

nu je via serieel werkt moet je wel weten op welke snelheid de centrale staat ( vaak staat hij standaard op 19k2 volgens mij ) maar het kan ook zijn dat hij ingesteld staat voor kostenregistratie ( standaard als er een lim in zit )

kan je vertellen of je al een login hebt en welke snelheid er gebabbeld moet worden .

Zelf een kleine 100 weggehangen van dit soort centrale's en enkele honderden in beheer.

dus vraag maar raak, misschien kan ik je op afstand ondersteunen ( inbellen )
Ik heb de developers code's in mijn bezit dus ik kan in zo als iedere siemens centrale via lan of isdn

[Voor 6% gewijzigd door DutchITMaster op 04-10-2010 09:15. Reden: toevoeging]

Telefoon en Netwerk Engineer

Siekman schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:40:
Hoi dennus

Manager C software is tegenwoordig gratis meegeleverd alleen word het vaak achtergehouden door monteur omdat klanten er vaak om bekend staan deze centrales lekker in de war te schoppen.

Allereerst zou je moeten weten of er een zogenaamde administratie login in gemaakt op de centrale , dit kan vaak alleen maar met de managerE software ( daarmee kan je de hele centrale mee configureren )

Dus dat is zaak 1 .

de centrale kan op 3 manieren uitgelezen worden . old fasion via de seriele kabel , ISDN of via de LIM module .
de lim module zorgt ervoor dat hij via het netwerk kan babbelen ( een trage lan naar serieel achtig iets )

nu je via serieel werkt moet je wel weten op welke snelheid de centrale staat ( vaak staat hij standaard op 19k2 volgens mij ) maar het kan ook zijn dat hij ingesteld staat voor kostenregistratie ( standaard als er een lim in zit )

kan je vertellen of je al een login hebt en welke snelheid er gebabbeld moet worden .

Zelf een kleine 100 weggehangen van dit soort centrale's en enkele honderden in beheer.

dus vraag maar raak, misschien kan ik je op afstand ondersteunen ( inbellen )
Ik heb de developers code's in mijn bezit dus ik kan in zo als iedere siemens centrale via lan of isdn
Ik heb je even toegevoegd aan MSN. Misschien dat het makkelijker is om via die manier even te communiceren ? :)

• DutchITMaster
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 23:42

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Prima ik spreek je

Telefoon en Netwerk Engineer

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee