[LCD TV] Samsung voeding kapot, of toch iets anders ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Mijn Samsung LCD TV uit 2005, een LW26A33WX (26 inch dus), heeft sinds gisteren plots het probleem dat hij niet meer aan gaat. Ik zag het beeld heel even aangaan, en vervolgens gaat hij steeds aan/uit.
Symptoom: Bij aanzetten hoor je de relais steeds tikken (met tussenposes van 10-30sec) en er komt geen beeld. De tv lijkt zich steeds opnieuw proberen in te schakelen. Zie hier (youtube)

Het is bekend dat bepaalde Samsung televisies een voeding hebben waarvan de condensatoren gaan lekken/bol gaan staan (zie hier en related vids ;)), waardoor dezelfde symptomen optreden.

Nu ben ik tot nu toe het probleem alleen bij grotere tv's tegengekomen (42"+), welke een andere voeding hebben. De voeding in mijn TV is een stuk kleiner en daar zitten eigenlijk maar 2 van die desbetreffende condensatoren in.
Maar er valt bij mij niets aan te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/tv_probleem/voeding_pcb.jpg

Tevens lees ik dat bij het voedingprobleem het steeds langer zou duren voordat hij uiteindelijk wel opstart. Maar in mijn geval is het dus geheel plotseling gekomen. Ik vraag me dan ook sterk af of de voeding het probleem is.
Herkent iemand dit probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 01-10-2010 15:34 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Ik herken het probleem niet, maar logisch gezien zou het wel kunnen.
De condensatoren gaan alleen bol staan door oververhitting die ontstaat wanneer hij niet kan ontladen.
Bij jou lijkt het erop dat ze (of 1 van de 2) wel worden geladen bij het inschakelen van de t.v. maar dat de spanning te laag is om de t.v. op te starten.
Na het ontladen van de condensatoren lijkt de t.v. weer uit te gaan waarna e.e.a. van voor af aan begint.
De condensators (laten) vervangen is volgens mij redelijk goedkoop en makkelijk dus als het niet werkt heb je er weinig mee verloren.

Mocht ik er naast zitten dan wordt ik hier vast wel terecht gewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:27

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Elco`s kunnen er inderdaad nog perfect uitzien, terwijl ze het niet meer doen.

Jouw probleem lijkt vooral op elco`s die zich niet meer volladen met spanning, waardoor het opstarten van de tv uitblijft. Zo`n elco kan er optisch nog perfect uitzien.

Die elco`s kun je overigens voor enkele euro`s krijgen, dus als je een beetje handig bent met een soldeerbout, raad ik je aan ze gewoon 'preventief' te vervangen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Maar helaas, het vervangen van de condensatoren heeft niets uitgehaald. Laatste hoop is om dan maar een nieuw power supply board aan te schaffen. Of heeft iemand nog ideeën wat ik zou kunnen testen/meten?

4015Wp west (Dordrecht)