[Objective C] Vier NSString waardes in één keer setten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:03
Terwijl ik aan het programmeren was kwam ik op het volgende.

Na een bepaalde handeling wil ik de 4 Text Fields legen. Eerst wat in mijn gedachte opkwam was vier keer de onderstaande regel typen:
C:
1
[label setStringValue:@""]

Alleen vind ik dat nogal omslachtig. In gewoon C kun je namelijk het volgende doen:
C:
1
label1 = label2 = label3 = label4 = ""

Ik kan alleen niet ontdekken hoe en of dit zelfde kan bij een Objective C NSString object. Ik heb mijn best gedaan op Google, maar kan er vrijwel niets over vinden.

Ook heb ik het volgende geprobeerd:
C:
1
[label1, label2, label3, label4 setStringValue:@""]

Alleen pakt hij in dat geval alleen label4. De rest doet hij niets mee.

Misschien dat iemand van hier wel een oplossing heeft.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-07 21:22
Saeverix schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:54:
In gewoon C kun je namelijk het volgende doen:
C:
1
label1 = label2 = label3 = label4 = ""
Dat kun je in Objective-C ook doen, maar dat is iets heel anders dan voor elke var een method aanroepen. Je noemt nu gewoon twee verschillende dingen.

Ik ken overigens ook geen manier om te doen wat jij wilt. Je zou wel de 4 labels in een array kunnen zetten en met een loopje de waardes resetten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:03
PWSoft schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 22:00:
Dat kun je in Objective-C ook doen, maar dat is iets heel anders dan voor elke var een method aanroepen. Je noemt nu gewoon twee verschillende dingen.
Dat is waar, maar de uitkomst is in dit geval hetzelfde. Maar als ik je zo begrijp is het niet mogelijk, en is het makkelijkste om gewoon 4 keer die regel te copy/pasten.
Ik ken overigens ook geen manier om te doen wat jij wilt. Je zou wel de 4 labels in een array kunnen zetten en met een loopje de waardes resetten natuurlijk.
Dat is ook een optie inderdaad, maar het zal in het geval van mij (4 Text Fields) niet veel code besparen.
Toch bedankt voor je reactie!

Chookity-pok