Toon posts:

Help mijn 9800GTX+ doet het niet

Pagina: 1
Acties:

• 304782
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-05-2014
Hoi allemaal,

Gister heb ik een nieuw moederbord gehaald bij Alternate.
Omdat mijn oude moederbord kapot is gegaan door het flashen van de bios.
Maar nu zit ik met het probleem dat dit nieuwe moederbord de m4n75td evo mijn grafische kaart niet herkend.

Hij begint wat te piepen tijdens het booten en vervolgens draait de fan van mijn grafische kaart op 100% wat ik kan horen. En zo blijft hij dan niets doen. Ik heb een andere grafische kaart er in op dit moment de 7600gt die het prima doet. Nu heb ik nog even mijn graka getest in een andere pc waar hij uitmuntend werkt.

Ik heb ook de bios geupdate naar de laatste versie dus daar kan het niet aanligen. is het mischien een ander probleem?

Edit: Ohja het groenegeelige lampje op de GRAKA brand ook zoals het hoort.

Setup:
XFX 9800GTX+
M4N75TD evo
Amd Athlon 2.6 x4 AM3
1600mhz Kingston HyperX geheugen DDR3
PSU: Dell 550W
Bios versie: 1201
Date: 06/01/2010
American Megatrends Inc.

Geprobeerd:

Ander PCI-E slot, andere grafische kaart(werkt), andere voeding er bij gehad, stekkertjes gecontroleerd, goed aangedrukt, ander dvi poort geprobeerd

[Voor 14% gewijzigd door 304782 op 01-10-2010 19:29]

• M4DMan
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 27-10-2017

M4DMan

Into disorder!

Ik zie dat je bordje SLI ondersteunt. Heb je de kaart al eens geprobeerd in je andere PCI Express slot?

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13:36

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

PSU: 550w.
Ja leuk, welke...?

De piepjes vormen samen trouwens de foutmelding.. (Ik denk persoonlijk dat het gewoon komt omdat de 9800 kaart te veel stroom trekt.. Of dat je een kabel niet aangesloten hebt op de 9800.

[Voor 75% gewijzigd door D4NG3R op 01-10-2010 15:33]

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11:58
Die piepjes zijn vrij belangrijk. Ze vertellen je namelijk wat het probleem is.
Dat kan een globale melding zijn (video error) maar ook een stuk specifieker.

Maar anyway.. Kijk eens of je niet de voedingstekker op je videokaart bent vergeten, ik heb daar wel eens ruim een uur heel lomp overheen zitten kijken :)

[Voor 67% gewijzigd door job op 01-10-2010 15:39]

• Macchillie
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19-02 10:25
is volgens mij niet echt boeiend, omdat de voeding voorheen ook gewerkt heeft, en alleen het mobo is vervangen.

Let op: NSFW!! | Altijd handig

• M4DMan
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 27-10-2017

M4DMan

Into disorder!

D4NG3R NL schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:31:
PSU: 550w.
Ja leuk, welke...?

De piepjes vormen samen trouwens de foutmelding.. (Ik denk persoonlijk dat het gewoon komt omdat de 9800 kaart te veel stroom trekt.. Of dat je een kabel niet aangesloten hebt op de 9800.
Wat D4NG3R NL zegt :P

The 9800GTX+ has two 6-pin power connectors on the top of the card. Heb je ze beide aangesloten en gecontroleerd? :P

• 304782
Ja klopt,

het is een Dell voeding als je dat wilt weten.
Maar voorheen heeft hij met een ander moederbord en zelfde hardware verder helemaal goed gewerkt tijden lang. Ik heb het ook in ander PCI-E slot geprobeerd.
stekkers had ik al nagekeken en zitten goed, anders gaat er ook niet een geel lampje branden op de graka, Ik heb er ook al een andere voeding bijgehad die dan alleen voor de graka was maar dat werkte ook niet.. ik heb echt geen flouw idee het lijkt wel alsof het moederbord de kaart niet ondersteund ofzo. terwijl ik hier een oud dell moederbordje heb die de kaart gewoon goed kkan aansturen :S

Edit:

Piepjes:

lange piep, korte piep, korte piep, korte piep, kleine stilte, korte piep
Ik heb in het boekje geozcht maar ik kon daar niets over vinden.
En ohja er gaat een rood lampje branden naast de MemOK! knop. De DRAM_LED heet deze maar gaat na een tijdje weer uit

Bios versie: 1201
Date: 06/01/2010
American Megatrends Inc.

[Voor 22% gewijzigd door 304782 op 01-10-2010 19:29]

• daan!
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 08:23
iljab schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:43:

Edit: Ohja het groene lampje op de GRAKA brand ook zoals het hoort.
iljab schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 18:34:
stekkers had ik al nagekeken en zitten goed, anders gaat er ook niet een geel lampje branden op de graka,
Is 'ie nou geel of groen?
Ik heb er ook al een andere voeding bijgehad die dan alleen voor de graka was maar dat werkte ook niet..
Dat werkt inderdaad niet, althans niet zo 1,2,3.

• 304782
daan! schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 19:25:
[...]

[...]

Is 'ie nou geel of groen?

[...]

Dat werkt inderdaad niet, althans niet zo 1,2,3.
groen

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 08:19

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Kan best zijn dat dit moederbord in combinatie met je huidige configuratie net iets meer stroom trekt dan met je vorige moederbord, ook gaat de effici├źntie van voedingen vooral van niet A merken al vrij snel achteruit na mate je hem langer gebruikt.

Het kan dus best zijn dat je voeding gewoon minder is gaan presteren en niet meer genoeg vermogen kan leveren ;) ... het kan dus best kloppen dat het met een 7600gt wel werkt omdat die een stuk minder stroom verbruikt ;)

www.maartendeboer.net
Mijn sig is te klein :+

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
iljab schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 18:34:
Ik heb er ook al een andere voeding bijgehad die dan alleen voor de graka was maar dat werkte ook niet.. ik heb echt geen flouw idee het lijkt wel alsof het moederbord de kaart niet ondersteund ofzo. terwijl ik hier een oud dell moederbordje heb die de kaart gewoon goed kkan aansturen :S
Heb je die andere voeding dan los erbij gehad met de Dell voeding erbij of begrijp ik dat verkeerd ?

Een voeding zomaar los erbij zetten gaat ook niet werken en naar mijn mening trekt je voeding het niet en zal je toch een zwaardere voeding moeten gaan proberen.

• OneOverPrime
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 01-11-2010

OneOverPrime

Hardcore Tweaker

Bakken, dan doet hij het weer.

Mijn Google Chrome Review

• 304782
ja met voeding erbij. ik heb net een gts250 geprobeerd en die doet het wel.
maar ik zal kijken of hetlukt met een andere voeding

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:12
Ga ergens anders onzin uit lopen kramen. Goed, vooruit, de mogelijkheid is er, maar dat is een kans van 1 op 1000 dat de core het begeeft op het moment dat het moederbord vervangen wordt

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• 304782
Okee nouja het is neit de voeding ik heb hem getest met een andere. en hij werkt in een andere pc met een 330watt voeding. die start gewoon op meer niet getest. ksnap der echt niets meer van...

• bitshape
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Bij ASUS mobo's betekent de foutcode "One long with 3 short Beeps": No VGA found.

Grote kans dat je nVidia G92 videokaart overleden is, het is net bij mijn oude G80 8800GTX ook gebeurd.
In 1x geen leven meer en een foutcode (Beeps) vanaf het mobo. Wordt nu vervangen door een GTX470.

nVidia's BumpGate dus. :+

specs

• 304782
bitshape schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 00:07:
Bij ASUS mobo's betekent de foutcode "One long with 3 short Beeps": No VGA found.

Grote kans dat je nVidia G92 videokaart overleden is, het is net bij mijn oude G80 8800GTX ook gebeurd.
In 1x geen leven meer en een foutcode (Beeps) vanaf het mobo. Wordt nu vervangen door een GTX470.

nVidia's BumpGate dus. :+
NOuja ik zou het helemaal met je eens zijn, maar in dit geval niet echt want hij werkt nog gewoon op een andere pc vreemd is dat dan toch??

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

AKA: Je mobo is kapot..? Stuur hem terug naar de webshop onder de wet "Kopen op afstand" en neem een ander Mobo :>

• 304782
D4NG3R NL schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 00:21:
AKA: Je mobo is kapot..? Stuur hem terug naar de webshop onder de wet "Kopen op afstand" en neem een ander Mobo :>
Maar hij doet het wel met een 7600 en een gts250 xD
Ik werk er atm op :P

dan kan ik beter mijn 9800gtx+ opsturen denk ik

[Voor 7% gewijzigd door 304782 op 02-10-2010 00:26]

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Als je daar garantie op hebt wel :+

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

D4NG3R NL schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 00:21:
Nee, RMA, zelfde resultaat en wat netter voor de webshop. Hoewel je je kan afvragen of het mobo wel echt 'defect' is, alles doet het afzonderlijk wel alleen die combinatie lijkt gewoon incompatibel te zijn.
Phas0r schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 19:31:
Kan best zijn dat dit moederbord in combinatie met je huidige configuratie net iets meer stroom trekt dan met je vorige moederbord
Een pc die net opstart draait nooit op full load (met name de videokaart niet), als 'ie bij het vorige moederbord load aankon dan kan het nooit dat die enkele watt verschil tussen de mobo's het verschil tussen een videokaart in idle of load compenseert. ;)

[Voor 8% gewijzigd door bwerg op 02-10-2010 01:09]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• 304782
Ja klopt het lijkt inderdaad alsof het incompatible is met elkaar. is er een manier om dit ergens na te vragen ofzo?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee