Ik heb een telfort 20MB abonnement met telefonie.
Hiervoor heb ik een zyxel 2602-1DA multi pc modem gekregen van 'Telfort'.
De volgende netwerkgerelateerde hardware heb ik in huis staan:
DECT telefoon (2x)
Synology DS209 NAS
HP5180 netwerk printer
Sony Playstation 3
Wii
Vaste PC
Laptop
iPhone 4
De laatste twee verbind ik draadloos met het internet via een Belkin n1 Vision router die ik momenteel als accespoint heb ingesteld.
De Belkin is uitermate onstabiel en moet soms meerdere malen per dag gereset worden.
Daarom wil ik deze gaan vervangen. Eerste reactie was om hiervoor een Netgear WNDR3700 voor te kopen.
Echter omdat de zyxel ook niet alles biedt qua mogelijkheden i.c.m. met de DS209, zit ik eraan te denken om i.p.v. een router een WLAN modemrouter te kopen.
Hiervoor heb ik o.a. de DrayTek Vigor 2820Vn in gedachten.
Ik ben verre van een netwerkexpert (meer een noob). Maar zou een draadloos modemrouter een goed alternatief zijn voor de huidige situatie. Het scheelt weer 1 apparaat dat voor een onstabiel netwerk kan zorgen denk ik bij mezelf?
Is het eenvoudig om de zyxel te vervangen door de DrayTek (i.v.m. telefonie)?
Of toch maar bij de vertrouwde zyxel blijven i.c.m. een stabielere router?
Hiervoor heb ik een zyxel 2602-1DA multi pc modem gekregen van 'Telfort'.
De volgende netwerkgerelateerde hardware heb ik in huis staan:
DECT telefoon (2x)
Synology DS209 NAS
HP5180 netwerk printer
Sony Playstation 3
Wii
Vaste PC
Laptop
iPhone 4
De laatste twee verbind ik draadloos met het internet via een Belkin n1 Vision router die ik momenteel als accespoint heb ingesteld.
De Belkin is uitermate onstabiel en moet soms meerdere malen per dag gereset worden.
Daarom wil ik deze gaan vervangen. Eerste reactie was om hiervoor een Netgear WNDR3700 voor te kopen.
Echter omdat de zyxel ook niet alles biedt qua mogelijkheden i.c.m. met de DS209, zit ik eraan te denken om i.p.v. een router een WLAN modemrouter te kopen.
Hiervoor heb ik o.a. de DrayTek Vigor 2820Vn in gedachten.
Ik ben verre van een netwerkexpert (meer een noob). Maar zou een draadloos modemrouter een goed alternatief zijn voor de huidige situatie. Het scheelt weer 1 apparaat dat voor een onstabiel netwerk kan zorgen denk ik bij mezelf?
Is het eenvoudig om de zyxel te vervangen door de DrayTek (i.v.m. telefonie)?
Of toch maar bij de vertrouwde zyxel blijven i.c.m. een stabielere router?