Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:39
Ik heb een laptop met een intel(R) pentium(R) dual-core T3200 (specs.)
Ik heb op mijn HDD 2 besturingssystemen geïnstalleerd, windows XP en windows 7 x64. Volgens de acer site wordt windows 7 niet ondersteund en windows XP wel.

Het vreemde is alleen dat ik onder windows XP (incl. alle drivers) me koeler heel hard hoor draaien en bij windows 7 niet, ik heb daarom met speccy gekeken hoe heet me cpu is. Bij windows XP was het 90 C op idle :+ (het getal stond in het rood) bij windows 7 was het 40 C op idle en momenteel 44 C. Tog wel vreemd dat hij onder XP, dat ondersteund zou moeten zijn, zo heet is.

Officieel stond er Windows Vista op.
Me laptop heet: acer aspire 5735Z.

Weet iemand waardoor die hitte veroorzaakt kan worden bij XP?

[ Voor 0% gewijzigd door Trokken op 02-10-2010 21:20 . Reden: leesteken aanpassen ]

Hyundai Ioniq Electric 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
Blijkbaar wordt er een foutje gemaakt bij het uitlezen. Misschien een ander programma gebruiken voor het uitlezen, coretemp ofzo?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Misschien dat het energieschema bij XP op "Maximale kloksnelheid" stond (= standaard). Windows 7 zet het uit de box op "Gebalanceerd". Betekent dat alles op lage snelheden draait, maar enkel als het nodig is rapper zal draaien. Dat brengt met zich mee, dat als je weinig of niets aan het doen bent, de laptop minder hitte genereert en dus minder moet blazen.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zoals hierboven aangegeven is het energiebeheer van windows 7 beter. Maar het detecteerd je hardware ook beter, en is in staat de juiste drivers te vinden. Hierin was XP erg zwak, of beter gezegd: Xp deed dit helemaal niet, en je moest zelf de juiste drivers zien te vinden. Misschien heb je dat laatste over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
  • Registratie: September 2010
Ik heb XP uiteindelijk maar verwijderd en draai het nu in windows virtual PC. Van hitte heb ik geen last meer.

Hyundai Ioniq Electric 28kWh