Toon posts:

UPC Zakelijk EPC3925 VPN; hoe?

Pagina: 1
Acties:

• SDSS001
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01-12-2010
Hi All!

Ik heb thuis en op de zaak 'Zakelijk Fiber Power 60', met op beide lokaties een Cisco EPC 3925 modem.

Heeft iemand een 'quick start guide' om de twee lokaties middels de ingebouwde VPN functionaliteit aan elkaar te knopen?

Wat ik wil is met een XP pc (thuis) inloggen op de Win2003 server (zaak) en dan alsof er geen WAN tussen ligt!

Alle hulp is welkom!

Cheers,
Ed

• --WaaZaa--
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11:15
Goeie vraag, uiteindelijk hebben we maar een subnetje IP adressen aangevraagd bij UPC en zelf een router erachter gehangen, met een public ip.

We kregen het met die krengen totaal niet aan de praat. Ook niet met een router achter het modem, omdat met 1 ip adres de ipsec passthrough niet goed werkt...

prutsert

• SDSS001
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01-12-2010
@WaaZaa:
Duidelijk! Is een goede optie.

In hoeverre mag ik jouw omgeving vergelijken? Beide kanten EPC3925 & zelfde dienst (in mij geval Zakelijk Fiber Power 60?

Ervanuitgaande dat jij 'het' werkend hebt: mag ik vragen welke router(s) je ingezet hebt?

Mille grazie!

• --WaaZaa--
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11:15
SDSS001 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 16:55:
@WaaZaa:
Duidelijk! Is een goede optie.

In hoeverre mag ik jouw omgeving vergelijken? Beide kanten EPC3925 & zelfde dienst (in mij geval Zakelijk Fiber Power 60?

Ervanuitgaande dat jij 'het' werkend hebt: mag ik vragen welke router(s) je ingezet hebt?

Mille grazie!
Bijna, we hadden aan 1 kant een Cisco 1941 router, andere kant die EPC3925. Je zou zeggen dat dit zou werken.. Dit is toen vervangen door 2x de 1941 als tunnel endpoint. Dan is het een 'standaard' cisco ipsec tunnel.

prutsert

• Timmeah
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22-09 09:59
Ik wou het enkele maanden na dato (van dit topic) toch nog eens proberen hier, met de hoop dat iemand het wel is gelukt.

Ik zit met hetzelfde. 2 x een EPC3925, allebei zakelijke 25Mbit Fibre Power UPC abo, dus met vast IP. Ik zou graag een VPN verbinding willen, dat ik met mijn computer thuis, op de zaak op me SBS2011 kan inloggen in als remote workplace.

Ik heb de handleiding gevolgd, en alle ip-adres aan beide kanten ingevuld. De connect knop indrukken doet niks.

Zelfs UPC nog even gebeld in al mijn machteloosheid, en die wisten er uiteraard niks van, bieden hier geen support op en kunnen niks adviseren.

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Relevant:
Heb je die EPC3925 in 1-IP of 5-IP modus? Zie wat dat betreft opmerking van --WaaZaa-- hierboven.

Soittakaa Paranoid!

• Timmeah
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22-09 09:59
Ik heb de 2 modems in 1-IP-modus

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 18:03

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
En dus zit je bij UPC dan verplicht aan het nat van de Cisco modem vast.

Mijn advies: Neem 5 IP's, je cisco is dan een router zonder NAT, en hang er een fatsoenlijke (vpn)router naar keuze tussen. In volgorde van prijs/mogelijkheden: Draytek, Zyxel, Sonicwall, Watchguard/Cisco/...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eens. Hoewel je zou verwachten dat Cisco modems die schijnbaar VPN-endpoint opties hebben er fatsoenlijk mee overweg zouden kunnen heb ik eigenlijk nergens gehoord dat het goed gaat bij UPC Zakelijk 1-IP configs.

Soittakaa Paranoid!

• Bartjezz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 15-03 17:48
Kun je niet zoiets opzetten met PuTTy client?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan loop je tegen de gebrekkige VPN-passthrough van deze Cisco modems op wanneer ze in NAT-mode staan.

Soittakaa Paranoid!

• DutchITMaster
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 26-09 21:11

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Ziggo's Ubee modems hadden in eerste instantie een bridge mode . Nu is helaas bij ziggo ook de bridgemode verdwenen en krijg je standaard een met nat geconfigureerd modem .
Maar met een belletje naar ziggo kan hij weer transparant worden gezet en kan je je eigen router ( met vpn ) erachter zetten en krijg je het publieke ip op je router.

Bij UPC ben je verplicht een subnet te nemen op je verbinding zodat nat niet meer van toepassing is . Ik heb er al een hele strijd mee gevoerd voor een klant maar het is niet anders mogelijk

Maar waarom maak je geen VPN verbinding vanaf je pc naar je SBS . iets minder mooi dan een site to site vpn maar zeker werkbaar

Telefoon en Netwerk Engineer

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee