Toon posts:

E-Mail setup kleine webshop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Wizzing
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07-03-2020
Ik ben bezig met het opzetten van een kleine webshop. Er zullen in eerste instantie twee mensen werken (beiden vanuit hun eigen woning). We werken met google apps wat fantastisch is om te overleggen op afstand.

We hebben twee e-mailadressen: gebruiker1@domein.nl & gebruiker2@domein.nl

We willen graag ook een e-mail adres welke we gezamelijk kunnen gebruiken: info@domein.nl
Hoe kan ik dit zo opzetten dat wij makkelijk beiden hier e-mail vanaf kunnen ontvangen zonder dat wij dingen dubbel gaan beantwoorden e.d.? Wat is gebruikelijk en handig?

• kKaltUu
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 24-09 13:32

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

De mailbox delen, items ongelezen houden, gelezen items worden door de collega gehandeld, als het helemaal is afgehandeld de mail in een aparte "afgehandelde" folder plaatsen?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Cybje
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:20

Cybje

First Post!

Vaak gebruik je daar een ticketsysteem voor. Een email komt dan binnen als een ticket. Zo'n ticket kan dan worden geclaimd door een medewerker en zo voorkom je eigenlijk dat iemand anders ermee bezig gaat.

Wat ruist er door het struikgewas

• Anno
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16:09

Anno

Griefmaker#2862

Wij gebruiken hiervoor een CRM. Hier komen alle e-mails in binnen. Iemand maakt dan vervolgens een ticket aan voor deze e-mail. Vervolgens kan iedereen zien dat de e-mail al in behandeling is genomen.

* net te laat :'(

[Voor 9% gewijzigd door Anno op 01-10-2010 13:32]

• jjbstolk
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 00:52
Wizzing schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:25:
Ik ben bezig met het opzetten van een kleine webshop. Er zullen in eerste instantie twee mensen werken (beiden vanuit hun eigen woning). We werken met google apps wat fantastisch is om te overleggen op afstand.

We hebben twee e-mailadressen: gebruiker1@domein.nl & gebruiker2@domein.nl

We willen graag ook een e-mail adres welke we gezamelijk kunnen gebruiken: info@domein.nl
Hoe kan ik dit zo opzetten dat wij makkelijk beiden hier e-mail vanaf kunnen ontvangen zonder dat wij dingen dubbel gaan beantwoorden e.d.? Wat is gebruikelijk en handig?
Als kleien webshop zal je waarschijnlijk niet zitten wachten op allerlei software pakketen.

Ik zou daar 1 account voor maken, via IMAP kunnen dan 2 gebuikers wel verbinden. Als je een mailtje hebt beantwoord gelijk verplaatst naar een submap "beantwoord".

• CherandarGuard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 12:30
Ja, een ticket systeem is inderdaad waarschijnlijk wel the way to go.
Er zijn gratis ticket systemen te vinden (ik neem aan dat het niks mag kosten).
Ik ken bij voorbeeld eTicket/osTicket. Die zijn gratis en eenvoudig, misschien het opzoeken waard.

• Soundstorm2010
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-08 14:25
Wij gebruiken Lotus Notes. Mail, Agenda, en nogg meer van zulke dingen...

Je kunt ook een servertje opbouwen en vanuit daar een Postbus ofzo opzetten, en dan kunnen jullie vanuit elke locatie bij je berichten,

het is maar een ideetje

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• JoetjeF
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ik zou twee labels aanmaken, gebruiker1 en gebruiker2, en het mailtje tagen door diegene die het gaat afhandelen.

Maak je gebruik van de gratis versie of van de Premier editie? Premier editie ondersteunt delegatie.

• Wizzing
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07-03-2020
JoetjeF schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:46:
Ik zou twee labels aanmaken, gebruiker1 en gebruiker2, en het mailtje tagen door diegene die het gaat afhandelen.

Maak je gebruik van de gratis versie of van de Premier editie? Premier editie ondersteunt delegatie.
We gebruiken tot nu toe de gratis versie. Misschien een reden om over te stappen.

• AtomicWing
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20:37
Gewoon een derde account aanmaken in Google Apps, en allebei het wachtwoord hiervan hebben.

Labels voor de statussen, en je kunt alles netjes volgen.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gewoon de webmail gebruiken en taggen gebruiker1 of gebruiker2 inderdaad en archiveren als je er niks meer mee hoeft te doen. Dan weet je wie het afgehandeld heeft en heb je een vrij simpel systeem. Twee apparte accounts is denk ik niet nodig.

[Voor 11% gewijzigd door Marzman op 01-10-2010 15:18]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• SLeddert
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 20-09 21:34

SLeddert

SLeddert

jjbstolk schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:33:
[...]

Als kleien webshop zal je waarschijnlijk niet zitten wachten op allerlei software pakketen.

Ik zou daar 1 account voor maken, via IMAP kunnen dan 2 gebuikers wel verbinden. Als je een mailtje hebt beantwoord gelijk verplaatst naar een submap "beantwoord".
Ik zou ook gaan voor een nieuw IMAP account of één Exchange account. Kan je fijn samen in één mailbox werken en alles is up to date, ook de send items, etc.

Karsten

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee