Word Template Maken, beste plan van aanpak?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BryanD
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-07 15:06
Beste tweakers,

Ik heb een klant die o.a. wil dat ik voor hem briefpapier als office 2007 template maak. Dit wil ik ook best doen geen probleem, echter zou ik niet weten wat het beste plan van aanpak is.

Wat er moet gebeuren:
- Een briefpapier maken waarvan de eerste pagina een adres blok heeft wat achter zo'n "kijk glaasje" komt te zitten.
- Vervolg pagina's met alleen een logo in de koptekst.
- Op de eerste pagina moet in de kop tekst een logo en NAW, en in de footer moeten bank, kvk gegevens.

Hoe kan ik dit het beste doen.
De footer moet graphics achter grond hebben en de kop tekst het logo, hoe kan ik dit het best in elkaar zetten, of weet iemand hier een kant -en klare template voor die ik editen kan.

Want ik zit vooral met dat adres blokje, waar moet ik die positioneren e.d.?

Ik heb al geprobeert om te googlen, ik heb al bij de office site gekeken, ik heb ook al geprobeert uit te meten hoe en te wat, echter kom ik er totaal niet uit.

Tips? tricks? Hartstikke welkom, iets anders? hoor ik ook graag.

B.v.d,
Bryan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 12:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BryanD
Ik vroeg niet hoe je een template maakt, maar een plan van aanpak :P

Weet wel hoe ik een template maken moet, niet zo moeielijk, echter voor dit briefpapier zou ik niet weten hoe ik beginnen moest.... (Wel hoe ik word opstart en hoe ik een template begin, maar qua plaatjes, qua lay-out e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Je zoekt wat voorbeelden van templates van brieven van bedrijven, maakt een paar globale ontwerpen, legt deze voor aan je klant, klant kiest de template uit die hij wilt, jij maakt hem en klaar is BryanD. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BryanD
XD je begrijpt me niet helemaal goed :P dat of ik leg het gewoon kut uit.

Klant wil huisstijl e.d.

Die is gemaakt en er is ook een ontwerpje voor de kop & voet tekst van de template in elkaar gezet, echter word het briefpapier in enveloppen gedaan waar zo'n "Kijk glaasje" in zit. Hier moet dus ook een adres komen, echter lukt het mij niet om:

1: Die kop / voet teksten goed te krijgen
2: Dat adres balkje goed neer zetten.

het gaat om een C5 envelop maar hoe zou ik dat goed in word neer kunnen zetten dat het ook daad werkelijk goed in elkaar zit en makkelijk te veranderen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Dergelijke enveloppen hebben standaardmaten, en dus ook een standaardpositie waar het doorzichtig plastic zit voor de adresinformatie. Even opzoeken waar de linkerbovenhoek begint (tov de linker- en bovenkant van de envelop), een bepaalde margin stellen vanuit deze linkerbovenhoek en daar je adresinfo in zetten.

Wat lukt er niet aan kop- en voettekst dan? M.i. is dat een standaardfunctie in Word welke best aardig te editen valt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko_J
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Oef, je vraagt wel hele basale dingen hoor... Je hebt het over een klant. Als je dit als zakelijke dienst levert, kan je je ook afvragen of dat dan wel in het belang van je klant is, als je feitelijk geen idee hebt wat je doet. Wil niet vervelend doen, maar schoenmaker & leest enzo..

On topic: je kan voor de eerste pagina van een template andere kop- en voetteksten instellen dan voor de vervolgpagina's. Voor de eerste pagina maak je die dan een stuk hoger, en begin je er direct onder met het adresblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BryanD
@Marko_J:
Direct onder de koptekst het adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko_J
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Ja, dan kan een gebruiker de boel niet (makkelijk) verknoeien. Het adres komt dan altijd op de goede hoogte te staan.

In de koptekst zelf kan je daarnaast, indien van toepassing, zaken kwijt als een logo en bedrijfsgegevens. Voor de vervolgpagina's geldt dan een andere koptekst, minder hoog, geen/ander logo.

(dit is niet de enige mogelijkheid, maar wel de meest simpele denk ik)
Pagina: 1