Toon posts:

Grootste Fan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• HellMoH
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-08 15:10
Beste mede tweakers,

Ik ben op zoek naar een fan met een doorsnede van circa 300 mm deze wil ik gaan gebruiken voor een case mod (denk ala subwoofer) . (deze staat op de planning om aan te beginnen eind januari vanwege mijn stage) Daar zal ik dan ook een mooi topic over gaan maken ;)

Maar nu heb ik een probleem ik kan geen fan vinden die hier enigzins in de buurt komt 220 mm is het grootste wat ik heb kunnen vinden op highflow.

Dus weten jullie toevallig nog een mooie fan die bij die afmetingen in de buurt komt.

Alvast bedankt voor de hulp!

Ik heb zelf al enige ervaring met het bouwen van speakers (veel houtbewerken dus) zelfbouw 5.1 setje gemaakt zie hier:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1374715

Mvrgr,

HellMoH

[Voor 14% gewijzigd door HellMoH op 01-10-2010 12:32]

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:07
HellMoH schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:29:
Maar nu heb ik een probleem ik kan geen fan vinden die hier enigzins in de buurt komt 220 mm is het grootste wat ik heb kunnen vinden op highflow.

Dus weten jullie toevallig nog een mooie fan die bij die afmetingen in de buurt komt.
Is dit wat? http://www.xoxide.com/360mm-case-fan-blue.html

• Stroopwafels
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:28
Deze behuizing heeft een fan aan de zijkant van 250mm. http://azerty.nl/8-1044-2...ition.html?tab=tech_specs

Maar dan moet je weer een hele behuizing kopen.

• HellMoH
Die is heel gaaf heeft ook een mooie buitenrand afwerking (beedje speaker look) Die houd ik zeker in gedachte1!

@stroopwafels

Was idd niet van plan een hele behuizing zelf te kopen. Ga een oude kast als donor gebruiken voor backplate en dergelijke ;) De rest van de behuizing gaat van mdf worden.

Ben nu wat tekeningen aan het maken in Inventor wellicht heb ik vanmiddag een aardig plaatje om het idee te laten zien ;)

• HellMoH
Hierbij het idee dat ik had:

Beedje snel in elkaar geflansd dus het ziet er nogal crappy uit. Maar ik zal hem nog een keer goed uit gaan werken ;)

• roland kroes
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21-09 10:01
Denk je er wel aan, om de kast ergens aan vast te schroeven. :+

• tweakG5
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16:08
Ga je proberen een vacuum in je kast te realiseren :P

• sorcees
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15:09

sorcees

Atari 2600 woody

tweakG5 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 13:05:
Ga je proberen een vacuum in je kast te realiseren :P
Vacuum is een hele goede isolator, dan raak je helemaal geen warmte kwijt!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/sorcees-1781/

• roland kroes
  • Laatst online: 21-09 10:01
Hij bedoelt onderdruk ;)

• [Remmes]
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-09 03:46
onderdruk = vacuum ?:P (correct me if i'm wrong)

ja, daag.

• daantjer94
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23-09 19:16

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Remmes_NT schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:23:
[...]

Onderdruk betekent dat in het ene deel een lagere druk is als in het andere bijv 0.6 atmosfeer tegenover 1 atmosfeer. Vacuum is complete luchtledigheid, dus 0 atmosfeer

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

• McGryphon
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:41

McGryphon

Moderator General Chat

Veul vrouwkes!

Remmes_NT schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:23:
[...]

vacuum is de complete afwezigheid van lucht, wel iets minder dan normale onderdruk dus :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• HellMoH
Het was een eerste schets he mannen ;)

Effe snel in elkaar geflansed in 5 minuten :P

Maar achterin wou ik nof sleuven gaan frezen voor de lucht er weer uit te laten.

De grote fan lekker langzaam laten draaien ;)

De bedoeling is dat het een download bak/server/ media streamer wordt.

Die niet echt uit de toon valt bij het kamer beeld .

Maar ik zal binnenkort nog wat ideen gaan tekenen en wat verder uitwerken ;)

Back on topic iemand nog grote fans kunnen vinden?

• Grompoe
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-09 12:56
Je zou Aerocool eens kunnen mailen of ze een losse ventilator van deze kast verkopen.
Veel groter krijg je ze niet denk ik ;)

• w-dev
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 31-08 20:41
http://link.marktplaats.nl/381124708 90cm 5-8 kw, dus wel even een paar extra groepen aanleggen :+

• alaintje
  • Laatst online: 19:40
Die motor van dat ding ziet der allen sjiek uit :p .
lekker off-topic trouwens

[Voor 26% gewijzigd door alaintje op 05-10-2010 20:59]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• HellMoH
@ w-dev gelukkig heb ik thuis al kracht stroom liggen (voor draaibank) maar was niet echt van plan om dat voor een fan te gebruiken.

Heeft iemand toevallig ook nog leuke ideen/toevoegingen trouwens voor mijn case mod in spe.

@Grompoe

Kan het inderdaad wel eens proberen is waarschijnelijk een koop deel dus kan wel naar de fabrikant vragen goed idee.

• Strikie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:45

Strikie

Athletics

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• HellMoH
Ja idd zijn erg leuke fans.

http://www.xoxide.com/xoxide-250mm-case-fan-uvblue1.html

Zat zelf aan deze te denken lijkt zelf al aardig wat op een speaker

• Strikie

Strikie

Athletics

HellMoH schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:07:
Ja idd zijn erg leuke fans.

http://www.xoxide.com/xoxide-250mm-case-fan-uvblue1.html

Zat zelf aan deze te denken lijkt zelf al aardig wat op een speaker
Ja die is vet! En niet duur.Komt natuurlijk wel shipping bij maar toch voor een casemod wel erg leuk.

• HellMoH
Ja inderdad mijn motivatie stijgt al het dak uit maar kan pas helaas over 14 weken beginnen vanwege mijn stage in Friesland bij Kiestra Lab Automation (woon normaal in brabant dus nu voor 20 weken in friesland) heb geen tools of niks hier. En mijn handen beginnen te jeuken.

Zal kijken of ik morgen op het werk tijd heb om nog aan wat teken werk toe te komen

• Strikie

Strikie

Athletics

HellMoH schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:12:
Ja inderdad mijn motivatie stijgt al het dak uit maar kan pas helaas over 14 weken beginnen vanwege mijn stage in Friesland bij Kiestra Lab Automation (woon normaal in brabant dus nu voor 20 weken in friesland) heb geen tools of niks hier. En mijn handen beginnen te jeuken.

Zal kijken of ik morgen op het werk tijd heb om nog aan wat teken werk toe te komen
Je kan die fan natuurlijk alvast bestellen, dat zal ook wel even duren :)

• HellMoH
Dat kan inderdaad. Maar ik wil eerst wachten totdat ik een algemeen goed concept heb en weet welke spllen ik nog meer nodig zal gaan hebben. Zodat ik wat meer spul in 1x kan gaan bestellen.

Het bouwen van de case zal toch wel enige tijd in beslag nemen. (hout bewerken is a bitch maar wel leuk)

• epic_gram
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16:12

epic_gram

undercover moderator

Krijg je geen last van magnetisme bij zo'n enorme fan? Er moet wel een redelijke motor in zitten namelijk. Vooral met zo'n kleine behuizing als die jij daar schetst is het misschien handig om daar rekening mee te houden. Wie weet kan je wel beter 4 150 mm fans kopen, of als die niet bestaan 4 120 mm fans.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• bobsquad
  • Registratie: maart 2008
  • Niet online
Misschien dat je hier wat leuks tussen ziet staan Performance-pcs

• HellMoH
@ epig_gram

Qua storing valt het hartstikke mee zon motor voor een case fan is maar enkele wat's. En er zijn al cases met 250 mm fans erin.

En in theorie zouden 4 fans meer storing op leveren dan 1. Dit omdat je verschillende storings bronnen hebt inplaats van 1. En het magnetishe veld van een fan is erg laag. Dit moet geen probleem zijn.

@bobsquad

bedankt voor de site staan erg leuke spullen op!

Ik zat er ook aan te denken om zelf aan en uit knop te maken en reset button. Van wat stafmateriaal dat ik afdraai op de draaibank en een gat in boor en dan van wat smaller staf materiaal de knop maak. Met een zeer strakke passing zodat de knoppen op gewone metalen plaatjes lijken.

Lijkt me wel leuk om te proberen zal kijken of ik van het weekend tijd heb om hier aan te hobbyen (als mijn vriendin niet alle tijd voor haarzelf in roostert)

• naarden 4ever
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 17-09 15:33
@epic_gram: waarom lukt het mij dat toch met 6 fans mijn computer werkend te houden...
even hoor, maar waarom kan een processor dat gekoeld worden door een fan? ;)
magnetisch veld valt heel erg mee, de harde schijf is nog erger (of nog sterker, moederbord zelf is ook magnetisch... :) )

leuk idee, zeker die eerder genoemde gemeshte panel met fan is erg leuk. ook een beetje speaker-look.
jammer dat het nog zo lang duurt, want het is wel een leuke cc!

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Of dit ding van Dyson? ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• HellMoH
@ Atlas

Jah is wel een erg leuk ding maar ook erg leuk gepreised volgens mij en een beedje te onhandig om in te bouwen.

• Bulls
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 14:38

Bulls

Chump has no hands

Ligt er natuurlijk ook aan zelke kant je de fan op laat blazen, als hij naar binnen blaast dan komt er juist overdruk (correct me)

Maar ontopic; het is dus de bedoeling om alleen die grote fan te hebben draaien en de rest passief te laten koelen? (wel zorgen voor genoeg ventilatie in de overige wanden)

• HellMoH
Ja dat klopt.

Ben van plan zelf overal koelblokken voor te maken/bestellen. Ben gelukkige eigenaar van een draaibank dus kan redelijk wat aan metaalbewerking doen heb daar nog wel meer tools voor. Dremel kolomboor machine en dergelijke.

Het is de bedoeling dat de hardware midden in de case komt te hangen. Bovenop de plaat voor mobo en onderop hdd en dergelijke.

En boven de fan komt een slimline dvd speler dacht ik zo.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee