• Moso
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-08-2011
Ik heb onlangs mijn abonnement verlengd bij de Vodafone via de website www.belnu.nl Mijn oude abonnement zou eigenlijk aflopen in december, maar omdat Vodafone met de datalimieten en bellen per minuut kwam heb ik mijn abonnement verlengd in september. Na daar een aantal discussies met belnu.nl gehad te hebben lijkt dat te zijn opgelost. Echter kwam ik later achter een ander probleem: Vodafone voert het nieuwe abonnement per direct in. Ik bellen naar de klantenservice en die gaven aan dat dat normaal is bij omzettingen van een basisabonnement naar een webabonnement. Wat natuurlijk hypocriet is aangezien dat alleen is wanneer je dus meer gaat betalen… Uiteindelijk ging ik naar het einddatum van mijn contract kijken en die is vanaf december een jaar verder gegaan. Aangezien ik nu in september heb verlengd betaal ik dus eigenlijk voor 15 maanden. Zover ik weet bestaan er bij Vodafone geen abonnementen voor 15 maanden. Weer de klantenservice gebeld en die zeggen kijk in de voorwaarden. Ik geef toe dat op het moment dat ik het abonnement heb aangevraagd dat ik niet echt scherp naar de algemene voorwaarden heb gekeken van Vodafone. Wel naar die van belnu.nl maar belnu bood de voorwaarden van Vodafone ook niet aan. Nu heb ik de voorwaarden van Vodafone doorgenomen en kan ik nergens iets vinden over verlengingen van een abonnement. Ik heb al een e-mail gestuurd naar Vodafone van waar in de voorwaarden staat die regel, maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad. Ik heb er met iemand over gesproken en die gaf aan dat het abonnement bij een verlenging een jaar gaat lopen vanaf het moment dat je het aanvraagt. In principe verruil je het abonnement dus. Dat lijkt mij zelf onlogisch aangezien mijn oude abonnement ook met een telefoon was.

Overigens toen ik mijn verlenging invoerde bij belnu.nl had ik als notitie erbij geschreven dat het abonnement pas op 5 december moest ingaan aangezien dan mijn abonnement afliep. Ik dacht nog dit is overbodige informatie aangezien het gaat om een verlenging, maar ik liet het alsnog staan. Blijkbaar zijn dit normale regels van Vodafone, maar het is wel lullig van belnu dat zij dat niet even aangeven. Eigenlijk is die notitie die er dus geplaatst wordt waardeloos aangezien er toch niet naar gekeken wordt.

Nu is mijn vraag als ik hier wat tegen kan gaan doen aangezien het niet in de voorwaarden staat en ook nergens op de website van zowel Vodafone als belnu. Of ben ik dan kansloos?

Hier zijn in ieder geval de voorwaarden van Vodafone http://www.vodafone.nl/Vo...f/algemenevoorwaarden.pdf

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Dit past beter in Shopping Forum, ik verplaats het topic voor je.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• Mig29
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2014

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

Ik denk dat men zich beroept op art 4.1, waarbij ieder abo per direct ingaat en de minimum duur gelijk is aan de resterende duur van je vorige contract + de minumum duur van het nieuwe contract. Wie aansprakelijk is voor het foutje mbt het vroeger ingaan van je nieuwe contract weet ik niet :)

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

• Moso
Dit stukje bedoel je toch:

Artikel 4 Abonnementen
1 Elk Abonnement wordt door Contractant aangegaan voor
een bij het desbetreffende type Abonnement behorende
minimumduur. De minimumduur bedraagt tenminste
twaalf maanden. Na de initiële duur van het Abonnement
wordt dit Abonnement voortgezet voor onbepaalde tijd.

Ik kan niet zien waar het over direct ingaan van een abonnement gaat. En een verlenging is toch iets anders dan een regulier abonnement. Het is ook duurder.

@pven: Dit is toch ook een algemene vraag over het verlengen bij een abonnement bij Vodafone. Men kan hier wat van leren qua verlengingen bij Vodafone (en wellicht ook andere aanbieders). Met een soort gelijke vraag zou ik eerder in het andere forum kijken dan hier.

• Wii4all
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Ik snap dit niet. Je kan toch niet 2 abbo's tegelijk op het zelfde 06-nummer hebben?

Het lijkt me normaal dat het nieuwe abbo. ingaat als het oude afloopt.

Ik wens je veel sterkte met de helpdesk, hopelijk tref je de juiste persoon.

Burp

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Je verlengt je oude abonnement,. Dit betekent dus dat na de einddatum van je oude contract er 12 of 24 maanden bijkomt. Dit klopt dus wel wat Vodafone heeft gedaan.

| Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord |

• Moso
Yorin schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:02:
Je verlengt je oude abonnement,. Dit betekent dus dat na de einddatum van je oude contract er 12 of 24 maanden bijkomt. Dit klopt dus wel wat Vodafone heeft gedaan.
Dat er 12 maanden bijkomen begrijp ik, maar waarom wordt mijn oude abonnement per direct al gewijzigd met de prijzen van mijn nieuwe abonnement?
Wii4all schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:50:
Ik snap dit niet. Je kan toch niet 2 abbo's tegelijk op het zelfde 06-nummer hebben?

Het lijkt me normaal dat het nieuwe abbo. ingaat als het oude afloopt.

Ik wens je veel sterkte met de helpdesk, hopelijk tref je de juiste persoon.
Het gaat om een verlenging van een abonnement. Het eerste abonnement is er dus niet meer.

• Kalua
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 25-09 20:51
Moso schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:16:
[...]
Dat er 12 maanden bijkomen begrijp ik, maar waarom wordt mijn oude abonnement per direct al gewijzigd met de prijzen van mijn nieuwe abonnement?
[...]
Het gaat om een verlenging van een abonnement. Het eerste abonnement is er dus niet meer.
Dat is een "service" die Vodafone (en KPN trouwens ook) hanteert, omdat de meeste mensen graag hun nieuwe abo meteen in willen laten gaan.

Signature afgekeurd door Evanescent

• Mad_Demon
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09-09 15:21

Mad_Demon

de dokter

Het is correct zoals het gegaan is. Er is een verschil tussen contractsduur en contractsvorm. De contractsduur heb je verlengd bovenop je oude contract. Hierbij is de contractsvorm per direct omgezet. Had je niet gewild dat ze het zouden omzetten had je moeten wachten en niet moeten verlengen, want het aanpassen van contractsvormen kan niet in het systeem worden ingepland.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• haribold
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Ik heb een verlenging bij Vodafone zelf afgesloten. Op het door mij en medewerker ondertekende contract staat heel duidelijk als ingangsdatum de einddatum van het toen lopende contract. Er staat letterlijk: "Ingangsdatum 02-08-2010". Toch heeft Vodafone de verlenging direct laten ingaan, dat was een week voor de ingangsdatum.

Deze gang van zaken is natuurlijk niet correct. Of een abonnement direct wordt omgezet hangt af van wat er is overeengekomen, niet van de onlogica die binnen de gebrekkige organisatie van Vodafone wordt toegepast. Verzoek Vodafone om in ieder geval het nadeel dat je hiervan ondervindt te compenseren (dus de hogere abonnementskosten, tot het werkelijke moment dat de verlenging in had moeten gaan).

• B0MBACI
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Het is soms in nadeel en soms in voordeel. Als je dacht te hebben verlengd met internet, maar dit niet gelijk omgezet werd en jij aan het eind van de maand een rekening van 1000 euro kreeg voor kosten data, zou hier nu een andere betoog worden gehouden ;)

• SinergyX
  • Laatst online: 01:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

haribold schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 01:50:
Ik heb een verlenging bij Vodafone zelf afgesloten. Op het door mij en medewerker ondertekende contract staat heel duidelijk als ingangsdatum de einddatum van het toen lopende contract. Er staat letterlijk: "Ingangsdatum 02-08-2010". Toch heeft Vodafone de verlenging direct laten ingaan, dat was een week voor de ingangsdatum.

Deze gang van zaken is natuurlijk niet correct. Of een abonnement direct wordt omgezet hangt af van wat er is overeengekomen, niet van de onlogica die binnen de gebrekkige organisatie van Vodafone wordt toegepast. Verzoek Vodafone om in ieder geval het nadeel dat je hiervan ondervindt te compenseren (dus de hogere abonnementskosten, tot het werkelijke moment dat de verlenging in had moeten gaan).
Afhankelijk of jij hierbij ook een nieuw toestel ontvangt. Immer worden de kosten van het toestel gedekt door je abbonement. Zou je dus bij verlening direct jou toestel krijgen tegen XX abbonement, geniet je al van een toestel waarvoor je nog niet eens betaald (je huidige abbo is je huidige telefoon).

En zoals gezegt, het is soms voordelig, soms nadelig. Ga je goedkoper qua belkosten zitten dan zijn die paar maanden voordeliger (lagere kosten dan je oude abbo), andersom is dus het geval van de TS.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• haribold
  • Niet online
Ik zie niet in wat het wel of niet krijgen van een nieuwe telefoon hiermee te maken heeft? Je nieuwe telefoon is afhankelijk van het afsluiten van een abonnement, niet van het ingaan van een abonnement. Laat ik het even concreet maken:

- TS is overeengekomen dat de verlenging NA zijn lopende abonnement zou ingaan. De afspraak telt, niet het feitelijke gedrag van Vodafone.
- TS betaalt voor de verlenging een hoger bedrag per maand, bijvoorbeeld 30 euro per maand.
- TS betaalde voor zijn huidige abonnement bijvoorbeeld 25 euro per maand.
- De verlenging is drie maanden te vroeg ingegaan.
- Oplossing: Vodafone betaalt over deze drie maanden 3 x (30 - 25) = 15 euro terug (voorbeeld!), zodat TS in ieder geval geen nadeel heeft.

• Kalua
haribold schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 01:50:

Een vodafone verlengings contract bestaat uit 2 pagina's. Op de eerste pagina staat:
Opmerkingen
Een eventuele wijziging naar een andere abonnementsvorm dan uw huidige abonnement(migratie), zal door Vodafone worden uitgevoerd conform de migratieregels i.c.m. een verlenging. U ontvangt een bevestiging zodra uw aanvraag is verwerkt.
Het staat er dus gewoon op.

• SinergyX
  • Laatst online: 01:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dan is de vraag wat die belnu.nl precies heeft doorgegeven aan Vodafone, als dit een standaard is van Vodafone had belnu dit moeten kenbaar maken aan de TS.

Neem ik even als voorbeeld, studentmobiel.nl:
•Nieuwe abonnementsvorm Vodafone contractverlenging gaat per direct in
gsmwijzer.nl
•Nieuwe abonnementsvorm Vodafone contractverlenging gaat per direct in

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het eerder kunnen verlengen is een service die Vodafone aanbied, bijkomend bij die service is dat de overgebleven maanden worden omgezet naar de nieuwe contractsvorm en het nieuwe tarief, wil je dat niet dan moet je niet eerder gaan verlengen.

Je hebt dus twee keuzes:
1) Verlenging annuleren voor zover mogelijk en pas aan het einde van je abonnement verlengen.
2) Verlenging accepteren en de bijbehorende voorwaarden ook.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• haribold
  • Niet online
Kalua schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:24:
[...]
Een vodafone verlengings contract bestaat uit 2 pagina's. Op de eerste pagina staat:
[...]
Het staat er dus gewoon op.
Mijn contract bestaat uit 1 pagina en er staat niets op over migratieregels. Als ik het verhaal van TS zo lees, staat het er bij hem ook niet op. Bovendien, wat kan een onduidelijke tekst als "uitgevoerd conform de migratieregels i.c.m. een verlenging" nu veranderen aan een expliciet overeengekomen ingangsdatum (die dus expliciet wel op het contract staat)?

Er moet conform de overeenkomst tussen TS en Vodafone gehandeld worden, die is bepalend voor wat TS mag verwachten. Tekstjes op andere gsm-sites en "de gang van zaken binnen Vodafone", kunnen niet zomaar even die overeenkomst opzij schuiven of aanpassen.

• Kalua
haribold schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:00:
[...]
Mijn contract bestaat uit 1 pagina en er staat niets op over migratieregels. Als ik het verhaal van TS zo lees, staat het er bij hem ook niet op. Bovendien, wat kan een onduidelijke tekst als "uitgevoerd conform de migratieregels i.c.m. een verlenging" nu veranderen aan een expliciet overeengekomen ingangsdatum (die dus expliciet wel op het contract staat)?

Er moet conform de overeenkomst tussen TS en Vodafone gehandeld worden, die is bepalend voor wat TS mag verwachten. Tekstjes op andere gsm-sites en "de gang van zaken binnen Vodafone", kunnen niet zomaar even die overeenkomst opzij schuiven of aanpassen.
Dan heb je de eerste pagina er niet bij gekregen en dat is een fout van de winkel/webshop. Die regel geeft aan dat het abonnement veranderd word conform de regels die vodafone hanteert bij verlengingen, maar als je die pagina niet krijgt kun je dat nooit weten. Als je de pagina wel krijgt dan kun je het navragen bij Vodafone/winkel/webshop wat dat inhoudt.

Kwam trouwens in de voorwaarden dit nog tegen:
Vodafone behoudt zich het recht voor om ieder jaar op
1 oktober de tarieven aan te passen op basis van de
inflatie. De hoogte hiervan wordt bepaald door de
Consumentenprijsindex van het CBS. De
inflatiecorrectie geldt voor klanten die op 1 oktober
langer dan 3 maanden klant zijn en voor klanten die op
1 oktober langer dan 3 maanden geleden hun
abonnement hebben verlengd.
Die hebben ze er stiekem ook even in gedrukt..

[Voor 9% gewijzigd door Kalua op 08-10-2010 13:23]

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoezo stiekem? Als je die voorwaarden gewoon leest dan zal je dat tegenkomen. Waarom altijd dat gezeik dat het stiekem gaat?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Moso
Tsurany schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:37:
Het eerder kunnen verlengen is een service die Vodafone aanbied, bijkomend bij die service is dat de overgebleven maanden worden omgezet naar de nieuwe contractsvorm en het nieuwe tarief, wil je dat niet dan moet je niet eerder gaan verlengen.

Je hebt dus twee keuzes:
1) Verlenging annuleren voor zover mogelijk en pas aan het einde van je abonnement verlengen.
2) Verlenging accepteren en de bijbehorende voorwaarden ook.
Jammer alleen dat dat nergens staat. Ik vind het ergens sneaky want op de website van hun staat jou uitleg er ook niet bij.
Mad_Demon schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:10:
Het is correct zoals het gegaan is. Er is een verschil tussen contractsduur en contractsvorm. De contractsduur heb je verlengd bovenop je oude contract. Hierbij is de contractsvorm per direct omgezet. Had je niet gewild dat ze het zouden omzetten had je moeten wachten en niet moeten verlengen, want het aanpassen van contractsvormen kan niet in het systeem worden ingepland.
Waar staat dan dat dat mag?
SinergyX schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:51:
[...]

Afhankelijk of jij hierbij ook een nieuw toestel ontvangt. Immer worden de kosten van het toestel gedekt door je abbonement. Zou je dus bij verlening direct jou toestel krijgen tegen XX abbonement, geniet je al van een toestel waarvoor je nog niet eens betaald (je huidige abbo is je huidige telefoon).

En zoals gezegt, het is soms voordelig, soms nadelig. Ga je goedkoper qua belkosten zitten dan zijn die paar maanden voordeliger (lagere kosten dan je oude abbo), andersom is dus het geval van de TS.
Wat maakt het uit dat ik al maanden eerder bel met mijn telefoon (die ik trouwens nog steeds niet ontvangen heb...) want Vodafone verliest er toch niets mis mee. Ik zou overigens toch niet volledig gebruik kunnen maken van mijn telefoon zonder internet. Daarnaast kunnen ze de telefoon ook 3 maanden later opsturen.

Ik betwijfel eigenlijk als ze het abonnement ook zouden aanpassen als je minder zou gaan betalen.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee