Ik heb onlangs mijn abonnement verlengd bij de Vodafone via de website www.belnu.nl Mijn oude abonnement zou eigenlijk aflopen in december, maar omdat Vodafone met de datalimieten en bellen per minuut kwam heb ik mijn abonnement verlengd in september. Na daar een aantal discussies met belnu.nl gehad te hebben lijkt dat te zijn opgelost. Echter kwam ik later achter een ander probleem: Vodafone voert het nieuwe abonnement per direct in. Ik bellen naar de klantenservice en die gaven aan dat dat normaal is bij omzettingen van een basisabonnement naar een webabonnement. Wat natuurlijk hypocriet is aangezien dat alleen is wanneer je dus meer gaat betalen… Uiteindelijk ging ik naar het einddatum van mijn contract kijken en die is vanaf december een jaar verder gegaan. Aangezien ik nu in september heb verlengd betaal ik dus eigenlijk voor 15 maanden. Zover ik weet bestaan er bij Vodafone geen abonnementen voor 15 maanden. Weer de klantenservice gebeld en die zeggen kijk in de voorwaarden. Ik geef toe dat op het moment dat ik het abonnement heb aangevraagd dat ik niet echt scherp naar de algemene voorwaarden heb gekeken van Vodafone. Wel naar die van belnu.nl maar belnu bood de voorwaarden van Vodafone ook niet aan. Nu heb ik de voorwaarden van Vodafone doorgenomen en kan ik nergens iets vinden over verlengingen van een abonnement. Ik heb al een e-mail gestuurd naar Vodafone van waar in de voorwaarden staat die regel, maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad. Ik heb er met iemand over gesproken en die gaf aan dat het abonnement bij een verlenging een jaar gaat lopen vanaf het moment dat je het aanvraagt. In principe verruil je het abonnement dus. Dat lijkt mij zelf onlogisch aangezien mijn oude abonnement ook met een telefoon was.
Overigens toen ik mijn verlenging invoerde bij belnu.nl had ik als notitie erbij geschreven dat het abonnement pas op 5 december moest ingaan aangezien dan mijn abonnement afliep. Ik dacht nog dit is overbodige informatie aangezien het gaat om een verlenging, maar ik liet het alsnog staan. Blijkbaar zijn dit normale regels van Vodafone, maar het is wel lullig van belnu dat zij dat niet even aangeven. Eigenlijk is die notitie die er dus geplaatst wordt waardeloos aangezien er toch niet naar gekeken wordt.
Nu is mijn vraag als ik hier wat tegen kan gaan doen aangezien het niet in de voorwaarden staat en ook nergens op de website van zowel Vodafone als belnu. Of ben ik dan kansloos?
Hier zijn in ieder geval de voorwaarden van Vodafone http://www.vodafone.nl/Vo...f/algemenevoorwaarden.pdf
Overigens toen ik mijn verlenging invoerde bij belnu.nl had ik als notitie erbij geschreven dat het abonnement pas op 5 december moest ingaan aangezien dan mijn abonnement afliep. Ik dacht nog dit is overbodige informatie aangezien het gaat om een verlenging, maar ik liet het alsnog staan. Blijkbaar zijn dit normale regels van Vodafone, maar het is wel lullig van belnu dat zij dat niet even aangeven. Eigenlijk is die notitie die er dus geplaatst wordt waardeloos aangezien er toch niet naar gekeken wordt.
Nu is mijn vraag als ik hier wat tegen kan gaan doen aangezien het niet in de voorwaarden staat en ook nergens op de website van zowel Vodafone als belnu. Of ben ik dan kansloos?
Hier zijn in ieder geval de voorwaarden van Vodafone http://www.vodafone.nl/Vo...f/algemenevoorwaarden.pdf