• frankbuurlage
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 05:49
Ik heb vandaag de nieuwe msn geinstalleerd! en tot mijn grote verbasing kan ik nergens een optie vinden om mijn schermnaam te veranderen! ik heb overal gezocht. maar hij laat gewoon mijn voor en achternaam zien :(

weet iemand hoe ik dit kan veranderen?

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12

Desktop | Server | Laptop

• frankbuurlage
ouch, het kan dus niet meer :( dat zuigt echt hard! waarom hebben ze dat gedaan :(

• Soundstorm2010
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-08 14:25
Das altijd een raadsel, vindt het ook jammer... Gelukkig dat ik nog die ouwe msg gebruik :D

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• frankbuurlage
haha ja ik ga maar weer over op een third party client dan.

• Niellie41
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online

Niellie41

Ondertitel van deze gebruiker

Ik vind die nieuwe wel fijn. Mij maakt het ook niet uit dat ik de schermnamen niet meer zie, dat maakt het allemaal wat zakelijker en volwassener.

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het pakt nu gewoon je naam van je live profile, maar via de mobile messenger kan je alsnog eigen namen geven. Ergens vind ik het wel fijn, je kan gewoon text kwijt onder je 'subtitel'. Eindelijk af van die rare exotische schermnamen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• jimmy87
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-09 19:39
Ik gebruik gelukkig nog de oude versie als ik eens lees wat voor problemen er allemaal zijn met de nieuwe ;) Zolang ze het nog niet verplichten blijf ik lekker bij de 2009 versie :)

• Anthirian
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15-08 22:52

Anthirian

In Trance We Trust

Precies, ik vind het ook een stuk volwassener ogen. Ik gebruik het al vanaf de beta en moet zeggen dat het mij prima bevalt. Je hebt dus nu in ieder geval geen (of weinig) last van mensen die een zeer onduidelijk emailadres hebben i.c.m. een schermnaam met een stuk of 10 smileys erin. Voor- en achternaam is ruim voldoende voor mij, je weet zo direct met wie je van doen hebt.

Toegevoegde waarde is voor mij de integratie met Facebook chat, die sinds beta 2 in de client zit. Zo kun je ook chatten met mensen die je niet op Windows Live hebt, maar wel op Facebook.

[Voor 20% gewijzigd door Anthirian op 02-10-2010 18:55]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

• GotG
  • Registratie: april 2008
  • Nu online
waar zit nu de optie om te zien welke personen er geblockt zijn? vind deze niet meer terug :s

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16:16
Onder de categorie "Appearing offline to".

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 02:30

Snake

Los Angeles, CA, USA

Jammer dat Facebook offline personen wel zichtbaar zijn, terwijl ik expliciet offline personen onzichtbaar maak.

En je kan mensen niet zelf een naam geven, ik haat bvb dat mensen geen hoofdletters zetten in hun namen.

Nu staat er 'jos martens' ipv 'Jos Martens'

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:57

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

JanW schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 21:16:
Kun je die categories alleen in full view gebruiken?

Frontpagemoderatie Forum

• NeoMe
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20-09 22:35

NeoMe

#Addict

Snake schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:15:
Jammer dat Facebook offline personen wel zichtbaar zijn, terwijl ik expliciet offline personen onzichtbaar maak.

En je kan mensen niet zelf een naam geven, ik haat bvb dat mensen geen hoofdletters zetten in hun namen.

8)7 |:( _/-\o_ *O* -O- _O- Opzich ... Maar er zijn genoeg pannenkoeken die als ze een account aanmaken alles met kleine letters typen. Maar dat jij dat handmatig gaat aanpassen is ook weer zoiets, maargoed ik stoor mij er ook aan :)

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 10:08

aex351

I am the one

Ik heb de beta gebruikt en ben er niet over te spreken. Dit is een zoveelste poging van MS om alles naar zich toe te trekken. Waarom als je bijvoorbeeld je status zet, moet iedereen op Facebook, Linkedin en de rest precies hetzelfde weten. Dat je geen nickname meer kan gebruiken vind ik jammer. Ze hadden ook een optie kunnen geven om het weergeven van nicknames uit te zetten. MSN heeft zijn gebruikers naar mijn inzicht te danken aan al die jongeren die destijds in 99' - 2000 van ICQ zijn overgestapt. En jongeren vinden het leuk om een nickname en emoticons als naam te hebben. Mailen gebeurd gewoon onder eigen naam. Waarschijnlijk komt het ook mede door de integratie met al die andere diensten. Met het idee dat de contactlijst nu persoonlijker en volwassener is, terwijl de interface eruit ziet alsof het voor een kleuter gemaakt is.

Vraag me af of mensen nu massaal gaan overstappen naar andere IM's.

< dit stukje webruimte is te huur >

• -Edwin-
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17-09 15:50
Ik heb mijn Facebook en Hyves gelinkt aan Windows Live. Facebook werkt erg netjes en ik zie dan ook alles in Live Messenger wat ik hoor te zien. Echter zie ik helemaal niks terug van Hyves, terwijl ik volgens de Windows Live site wel ben gelinkt met Hyves. Het rare is dat ik rechtsonder in Live Messenger naast ''verbonden met'' geen Hyves icoon zie. Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven?

• Gerwin89
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 11:58
Ik heb het 2 dagen geprobeerd, maar wat een enorm k*tprogramma hebben ze van windows live messenger gemaakt zeg... Niet meer normaal.
Oude msn namen zijn niet meer te wijzigen. Boodschappen in je oude naam blijven dus voor altijd staan!
Of je moet op een andere computer inloggen ofzo en daar je naam voor eens en voor altijd aanpassen.

Dus ik heb gauw weer de oude msn erop gezet.
Maar nu had ik 1 vraagje: De nieuwe windows live mail beviel wel heel erg goed. Een hele verbetering t.o.v. de oude.. maar als ik de nieuwe mail wil installeren update hij ook automatisch naar de nieuwe messenger en dat wil ik dus niet.

Heeft iemand een idee?

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

-Edwin- schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:59:
Ik heb mijn Facebook en Hyves gelinkt aan Windows Live. Facebook werkt erg netjes en ik zie dan ook alles in Live Messenger wat ik hoor te zien. Echter zie ik helemaal niks terug van Hyves, terwijl ik volgens de Windows Live site wel ben gelinkt met Hyves. Het rare is dat ik rechtsonder in Live Messenger naast ''verbonden met'' geen Hyves icoon zie. Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven?
Volgens mij ondersteunen ze dat dan nog niet in Messenger.

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• aex351

aex351

I am the one

Gerwin89 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:57:
Ik heb het 2 dagen geprobeerd, maar wat een enorm k*tprogramma hebben ze van windows live messenger gemaakt zeg... Niet meer normaal.
Oude msn namen zijn niet meer te wijzigen. Boodschappen in je oude naam blijven dus voor altijd staan!
Of je moet op een andere computer inloggen ofzo en daar je naam voor eens en voor altijd aanpassen.

Dus ik heb gauw weer de oude msn erop gezet.
Maar nu had ik 1 vraagje: De nieuwe windows live mail beviel wel heel erg goed. Een hele verbetering t.o.v. de oude.. maar als ik de nieuwe mail wil installeren update hij ook automatisch naar de nieuwe messenger en dat wil ik dus niet.

Heeft iemand een idee?
De Live installatiepakket bevat alle losse installatiebestanden. Zodra je een applicatie installeert dan worden alle losse installatiebestanden opgeslagen in een Windows map.

Zelf wil ik terug naar Messenger 8.5. Dat is volgens mij de laatste versie van Messenger in oude stijl. De nieuwe stijl, Messenger 9 en 10 (2011 versie), vind ik eigenlijk niet zo super. Wil daarom Messenger 8.5 of 9 weer gebruiken. Weet iemand waar ik de losse installatiebestanden kan vinden voor Messenger 8.5 en 9?

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Filehippo.com kun je van elk programma ook nog terug naar oudere versies, heel ver terug ;)

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Enigzins opmerkelijk, mijn facebook en MSN account zijn compleet losstaande accounts, niet gekoppeld of wat dan ook. Toch zie ik bij facebook in het 'Mensen die je misschien kent' mensen uit mijn MSN lijst.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• J.One
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:41
Het probleem is dat je de heel oude versies van WL(msn) niet meer kan gebruiken vanwege 'veiligheidsredenen'
Dus hoe dan ook duwen ze het door je keel, of je het nu leuk vind of niet.

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

SinergyX schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:18:
Enigzins opmerkelijk, mijn facebook en MSN account zijn compleet losstaande accounts, niet gekoppeld of wat dan ook. Toch zie ik bij facebook in het 'Mensen die je misschien kent' mensen uit mijn MSN lijst.
Gebruik je je MSN adres bij Facebook?

• Gerwin89
NeoMe schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:08:
Filehippo.com kun je van elk programma ook nog terug naar oudere versies, heel ver terug ;)
Nee helaas:(
Heb ik al geprobeerd, maar dat is ook zo'n websetup van het totaalpakket en dus neit van de programma's los

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13:34

MsG

Forumzwerver

Ik upload morgen wel even mijn WLM 8.5. Je moet dan zelf met resource hacker het versienummer even veranderen, zodat MSN niet zeikt dat je verplicht een nieuwe moet. Ik vind de nieuwere clients ook minder en steeds zwaarder. Standaard staan menu's uit, wat vet onhandig is. Weinig instellingen. Alleen videogesprek ipv alleen webcam. Enkel UPNP werkt beter, want met 8.5 werkt webcam hier niet eens normaal.

Dit moet hem zijn als het goed is: http://www.megaupload.com/?d=NY6RNYCJ

[Voor 8% gewijzigd door MsG op 06-10-2010 02:05]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Mexel
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15-08 08:16

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

http://www.oldversion.com/MSN-Messenger.html
Gewoon deze gebruiken kan ook.

↓ volgende bericht hieronder ↓

• Gerwin89
aex351 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:06:
[...]

De Live installatiepakket bevat alle losse installatiebestanden. Zodra je een applicatie installeert dan worden alle losse installatiebestanden opgeslagen in een Windows map.

Zelf wil ik terug naar Messenger 8.5. Dat is volgens mij de laatste versie van Messenger in oude stijl. De nieuwe stijl, Messenger 9 en 10 (2011 versie), vind ik eigenlijk niet zo super. Wil daarom Messenger 8.5 of 9 weer gebruiken. Weet iemand waar ik de losse installatiebestanden kan vinden voor Messenger 8.5 en 9?
Dus hoe krijg ik nu de oude msn (ik heb het liefst 2009 icm met messenger plus) en de nieuwe mail draaiend?
Snap je mappen uitleg niet helemaal...

• SkyStreaker
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online

SkyStreaker

Draaierig!

JanW schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 21:16:
Enig idee waar dat staat in het Nederlands? :P

• Nunavut
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2015
Voorheen kon je in de settings ook zien wie jou heeft toegevoegd op zijn MSN lijst. Dit is nu verdwenen?

• Sjaack
  • Niet online

Sjaack

wat moet aan het vermijden

Je kan inderdaad niet meer zien wie je heeft toegevoegd. Dat vind ik ook minder.
Echter kan je het nu zien als iemand anders onder jouw naam op je msn zit. Een vriendin van mij wordt nogal lastig gevallen. Andere ip adressen die bij gmail opdoken enz. Op een avond zag ze dus dat ze op 2 locaties was aangemeld...als je daar dan op klikt blijkt dus gewoon dat je de pc naam ziet. Ze had dus meteen bewijs. Dat is eigenlijk het enige pluspunt aan de nieuwe msn naar mijn mening. Ik gebruik ook de oude msn gewoon.

[Voor 0% gewijzigd door Sjaack op 12-10-2010 14:45. Reden: ernstige spelfout:P]

• Soundstorm2010
Ik vindt de ouwe (9.0) nog heerlijk werken, en dat blijk ik ook voorlopig doen...

Vindt 11 maar niks... maar toch handig wat Sjaack zegt... als je kunt zien wat die andere pc naam is :D

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• SkyStreaker
  • Nu online

SkyStreaker

Draaierig!

Het is helaas weer typisch MS. Dingen d'r ineens uitslopen (of anders dan enorm verstopt) die we allemaal wel eens belangrijk vinden om te weten, zoals dus simpelweg blokkering/toegevoegd/etc.

Me dunkt dat er snel een nieuwe versie uitkomt.

Sjaack, wat je din is even moet doen is niet overal hetzelfde wachtwoord voor gebruiken... Echter denk ik dat die tip ons allemaal wel bekend in de oren klinkt XD.

• Sjaack
  • Niet online

Sjaack

wat moet aan het vermijden

SkyStreaker schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:38:
Het is helaas weer typisch MS. Dingen d'r ineens uitslopen (of anders dan enorm verstopt) die we allemaal wel eens belangrijk vinden om te weten, zoals dus simpelweg blokkering/toegevoegd/etc.

Me dunkt dat er snel een nieuwe versie uitkomt.

Sjaack, wat je din is even moet doen is niet overal hetzelfde wachtwoord voor gebruiken... Echter denk ik dat die tip ons allemaal wel bekend in de oren klinkt XD.
Het vreemde is ook dat dat niet het geval is. Er is nu ook aangifte gedaan enz. zelfs na het veranderen van haar wachtwoord werd haar e-mail nog bekeken door derden.... vervelende exen moeten ze gewoon verbannen en hun exen al helemaal:p. Thnxz voor de tip anyway.

• Gerwin89
Ik heb nu alweer een tijdje de oude msn in gebruik (wlm 2009) en wat een verademing is dat zeg t.o.v. de nieuwe.
Ik snap werkelijk waar niet hoe microsoft dit zeer veelgebruikte chatprogramma zo heeft toe kunnen takelen...
Wel jammer dat ik nu nog die oude mail heb, want die nieuwe zag er wel erg goed uit

• Soundstorm2010
Die ouwe mail werkt ook nog perfect hoor...

ik blijf voorlopig nog op wlm 2009 werken, tot 2011 echt goed werkt :)

• Gerwin89
Soundstorm2010 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:04:
Die ouwe mail werkt ook nog perfect hoor...

ik blijf voorlopig nog op wlm 2009 werken, tot 2011 echt goed werkt :)
Ja is ook zo hoor, maar die mail 2011 zag er gewoon een stuk beter uit
Met zo'n soort ribbon bovenaan die je ook bij office hebt. Het lijkt wel of er twee compleet verschillende teams aan mail en messenger hebben gewerkt..

• danplo
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:06

danplo

The Force is strong with me

Ik heb al vanaf het begin problemen met de nieuwe messenger 2011
Wat ik niet snap is dat als ik zeg dat hij automatisch moet inloggen bij het starten van windows dat hij dit gewoon niet wilt doen.
Heb alles aangevinkt, maar blijft gewoon het zelfde in windows 7.
Zelfs net na een fresh install van windows 7 heeft het niks opgeleverd.
Vind het zwaar irritant om elke keer zelf op inloggen te drukken, hiervoor met oudere versies nooit geen problemen ermee gehad.
Weet iemand hier wat ik eraan kan doen of het ook heeft meegemaakt.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

• Michelli
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 17:00
Snake schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:15:

Wat dacht je van mensen die in die naam niet hun echte naam en wat underscores hebben staan? Dat is pas irritant.. Vond ik al bij gmail, waar ik eerst díe naam zie, ipv de naam die ik bij dat contactpersoon heb gezet..

• sanfranjake
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel nog even iets duidelijker gemaakt :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Vandaag kwam die dus in de windows update, toch maar geïnstalleerd. Op zich is het prima te doen, ik heb wel meteen A-Patch eroverheen gedaan zodat die alle reclame weg doet. Nu heb ik onderaan in die reclamebalk gewoon een witte balk. Weet iemand hoe je daar ruimte van kan maken zodat je contactpersonen erin vallen.

* Verder doe ik hem altijd maar voor de helft op mijn bureaublad en chats rechts, die vallen nu in tabbladen dat is wel fijner. En hij staat op compacte modus want die updates daar geef ik niks om.

Dus de rode pijl.

• aex351

aex351

I am the one

Volgens mij kan je die witte ruimte nog niet weg krijgen. Die patch haalt alleen de reclame weg. Bij de oude msn heeft zo'n reclame blok volgens mij een dynamische/automatische hoogte. Bij deze nieuwe msn lijkt het statisch te zijn.

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Misschien lossen ze dat dan nog wel op, verder bevalt het op zich wel :)

• IkBenErOokWeer
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16-09 12:31
Het is freaking bloatware ten top, ik heb de oude weer geïnstalleerd..
http://g.live.com/1rewlive3/nl/wlsetup-custom.exe
Windows live messenger 2009 Nederlands (v14.0.8117.416)

[Voor 4% gewijzigd door IkBenErOokWeer op 20-10-2010 23:48. Reden: versienummer bleek nieuwer dan de site vermelden waar ik de url vandaan heb.]

• Spesh
  • Registratie: mei 2010
  • Niet online
aex351 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:06:
[...]

Alsjeblieft Messenger 8.5. ;)

Zelf ben ik direct overgestapt naar Pidgin nadat ik WLM 2011 probeerde, bevalt een stuk beter.

[Voor 7% gewijzigd door Spesh op 20-10-2010 23:32]

"At this point, I'm pretty much the Queen Bitch of the Universe. And not all your little soldiers and spaceships can stop me." - Kerrigan

• Alex)
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 17-08 18:03
Gerwin89 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:58:
[...]

Ja is ook zo hoor, maar die mail 2011 zag er gewoon een stuk beter uit
Met zo'n soort ribbon bovenaan die je ook bij office hebt. Het lijkt wel of er twee compleet verschillende teams aan mail en messenger hebben gewerkt..
Dat is ook zo. Het zijn allemaal losse teams die aan de producten werken, een set producten die onder dezelfde naam wordt uitgebracht en per sé allemaal gebundeld moeten worden. De producten zijn niet consistent en met de nieuwe 2011-versie vind ik Messenger ook een enorme achteruitgang.

Op http://explore.live.com/windows-live-essentials-xp staat de downloadlink voor Windows Live voor Windows XP, misschien werkt die ook nog. De 2011-versie werkt alleen op Vista en Windows 7.

We are shaping the future

• VeeGee
  • Registratie: december 2005
  • Nu online
Ik heb al moeite met dat enorme nieuwsvenster aan de linker kant, kan ik deze ook nog weghalen?

• brakke
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17-04-2017
Rechts naast de inbox zie je een blokje. Even kliken.

• Preau
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Echt slecht dat ze dat hele klotenetwerk van ze forceren. Ik wil gewoon chatten meer niet.

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Preau schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:06:
Echt slecht dat ze dat hele klotenetwerk van ze forceren. Ik wil gewoon chatten meer niet.
@VeeGee 'Compacte weergave'

Ja, al die services worden tegenwoordig maar aan elkaar gekoppeld. Ik heb hem ook op compact staan, en dan apatch erover en uitlijnen naar links in windows 7 dan is het te doen.

• Gerwin89
NeoMe schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:11:
[...]

@VeeGee 'Compacte weergave'

Ja, al die services worden tegenwoordig maar aan elkaar gekoppeld. Ik heb hem ook op compact staan, en dan apatch erover en uitlijnen naar links in windows 7 dan is het te doen.
Neemt niet weg dat ook de compacte weergave gewoon bagger is.
- Contacten staan naast elkaar waardoor schermnamen en ondertitels nauwelijks zichtbaar zijn omdat die nou eenmaal horizontaal de ruimte nodig hebben.
- De regelafstand is vergroot in de chatvensters, waardoor je minder tekst op een scherm kan hebben
- Je kan geen chatnaam meer aanpassen. En je laatste chatnaam die je in de oude messenger gebruikt hebt blijft staan en zo zien andere mensen jou dus nog steeds.
- Afschuwelijke nieuwe smileys
- Offline praten kan niet meer, je moet dan per persoon gaan instellen wie jou online mag zien:S

Hoe omslachtig kunnen ze het allemaal maken vraag ik me dan af?

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

IkBenErOokWeer schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:25:
_/-\o_

Mijn dank is zeer groot. Kon die 2011 echt niet uitstaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Megamind
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:57
Microsoft slaat bij de diehard WLM'er volledig de plank mis... Ik heb na paar minuten eraf gegooid alleen die banner bij je praatschermpjes irriteerd me al mateloos.

Gelukkig werkt WLM2010 nog prima en is overal te vinden :)

• sanfranjake
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vergeet even niet dat dit topic werd geopend met een vraag over een weergavenaam. Er worden diverse andere vragen gesteld nu. Ik wil voorstellen dat iemand een algemeen discussietopic over WLM2011 opent met een mooie topicstart waarin bijvoorbeeld de grootste verschillen en mogelijke workarounds om oude functionaliteit te heractiveren worden belicht.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Spesh
  • Niet online
Ja die nieuwe smilies echt afschuwelijk, wat waren ze denkende toen ze de oude eruit sloopte en die nieuwe lelijke erin zette?

Algemeen WLM2011 topic lijkt me wel handig, ik heb alleen geen zin om moeite te doen om een mooie topicstart te maken voor een messenger waar ik een gruwelijke hekel aan heb, dat verdient het in mijn ogen niet. :P

[Voor 5% gewijzigd door Spesh op 22-10-2010 11:48]

"At this point, I'm pretty much the Queen Bitch of the Universe. And not all your little soldiers and spaceships can stop me." - Kerrigan

• Dessie
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2020
Heb het nog niet voor elkaar gekregen om de msn naam weer los te koppelen, het klote is als ik nu voor msn een nick gebruik hij die ook gebruikt bij het verzenden van een mail... :?

Alleen dat hoofdvenster is al verschrikkelijk. Gelukkig kun je dan weer wel switchen naar de oude style. Maar alles lijkt en voelt opeens anders en de snelheid is er ook uit, zelfs de smilies hebben ze op de schop genomen. Verschrikkelijk! :X :*)

Heb dus de oude maar weer geinstalleerd...

[Voor 10% gewijzigd door Dessie op 22-10-2010 16:47]

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:49
Thnx! Wat een drama dat Windows Live Essentials 2011.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Jorn1986
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21-09 22:31
Veel dank! Wat ben ik blij dat de ''oude'' Live Messenger weer terug is :*) Kon ook Live Essentials 2011 niet erg waarderen.

• SkyStreaker
  • Nu online

SkyStreaker

Draaierig!

Ik vraag mij inmiddels af hoeveel klachten MS inmiddels al heeft gehad over dit creatuur. Ik hoor iedereen in mijn lijst, echt iedereen, klagen over de nieuwe 2011.

• Sebazzz
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:45
Het enige voordeel van de nieuwe messenger is dat hij stabieler is. Met 2009 heb ik wel eens dat hij 30% CPU gaat trekken (ik heb een quadcore) en dus vast loopt. Maargoed, voor de rest is 2011 gewoon rotzooi en het werkt niet eens op school dus het voordeel weegt totaal niet op tegen de nadelen.

[Website en online portfolio] [Return: realtime retrospective tool] [PokerTime planning poker]

• thefox154
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 20:10
Inderdaad een k*t programma die nieuwe 2011, wat een gedrocht. Ben terug gegaan naar de 2009 variant. Vond op nieuwsgroepen gelukkig een volledige install.

• Spesh
  • Niet online
SkyStreaker schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:57:
Ik vraag mij inmiddels af hoeveel klachten MS inmiddels al heeft gehad over dit creatuur. Ik hoor iedereen in mijn lijst, echt iedereen, klagen over de nieuwe 2011.
Ah dat zal de reden zijn waarom er de laatste weken bijna altijd meer mensen online zijn op Google Talk dan op msn.

• Jorn1986
Nu ik weer mooi de oude Live Messenger terug heb geïnstalleerd, begint Windows 7 update weer te vragen of ik die ''verplichte update'' met Live Essentials weer wil installeren... hoe zorg ik ervoor dat die Live Essentials niet meer bij de ''verplichte updates'' staan?

• xPhantom
  • Registratie: december 2008
  • Niet online
Jorn1986 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:35:
Nu ik weer mooi de oude Live Messenger terug heb geïnstalleerd, begint Windows 7 update weer te vragen of ik die ''verplichte update'' met Live Essentials weer wil installeren... hoe zorg ik ervoor dat die Live Essentials niet meer bij de ''verplichte updates'' staan?
Rechts klikken -> hide update / verberg update? Zo heb ik hem op school tenminste uitgezet. :)

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07:06
Danku :), nieuwe uiterlijk is echt verschrikkelijk
Ga dus ook gelijk terug na de oude

• Jorn1986
xPhantom schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:40:
[...]

Rechts klikken -> hide update / verberg update? Zo heb ik hem op school tenminste uitgezet. :)
Thanks... dat het soms zo simpel kan zijn he :)

• Gerwin89
thefox154 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:11:
Inderdaad een k*t programma die nieuwe 2011, wat een gedrocht. Ben terug gegaan naar de 2009 variant. Vond op nieuwsgroepen gelukkig een volledige install.
Heb je die oude msn al losse install dan?
Zo ja, kan je die sturen op de 1 of andere manier?;p

• Xaero
  • Laatst online: 21-09 12:20
Probleem met die versie is: je kan alleen nog videogesprek. Niet echt super.. Daarom is deze versie handiger:
http://www.msgforum.nl/p-...n-meer?pid=14150#pid14150

• Sander H
  • Laatst online: 20-09 21:49
Ah, de 2 laatste links naar 2009 versies van MSN zijn precies wat ik zocht. Ga van de week formatteren en zocht me al rot naar 2009 versie 14.0.8089.726 die ik nu heb.

Echt onbegrijpelijk wat ze met 2011 gedaan hebben..

Bedankt :)

• Spesh
  • Niet online
Wat mij ook op is gevallen is de 2011 gewoon steeds popups gaat spammen als je bing niet als zoekmachine hebt, dan komt er om de paar dagen een berichtje of je bing wilt gebruiken als standaard en moet je eerst de vinkjes uitzetten voordat je op ok kan drukken. Ik vind dit wel een hele asociale manier om bing er doorheen te pushen want microsoft weet ook wel dat 9 van de 10 mensen niet kijken en meteen op ok drukken. Het begint vormen van spyware aan te nemen.

[Voor 4% gewijzigd door Spesh op 04-11-2010 11:28]

• -Edwin-
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17-09 15:50
Spesh schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:20:
Wat mij ook op is gevallen is de 2011 gewoon steeds popups gaat spammen als je bing niet als zoekmachine hebt, dan komt er om de paar dagen een berichtje of je bing wilt gebruiken als standaard en moet je eerst de vinkjes uitzetten voordat je op ok kan drukken. Ik vind dit wel een hele asociale manier om bing er doorheen te pushen want microsoft weet ook wel dat 9 van de 10 mensen niet kijken en meteen op ok drukken. Het begint vormen van spyware aan te nemen.
Ik heb hier helemaal geen last van hoor. En mijn standaardzoekmachine is Google.

• Sander H
Damn, vandaag een verse Win7 install gedaan en net Windows Mail geinstalleerd. Expres geen Messenger gekozen omdat ik 9 wil installeren. Nou dat gaat dus niet meer omdat ik een "nieuwere versie heb geïnstalleerd" 8)7

Toen ben ik naar Windows Live Essentials gegaan om te kijken of ik niet per ongeluk toch ook Messenger had geïnstalleerd, maar er staat alleen Windows Mail. Klopt het dat je geen oudere msn versie kunt installeren icm met de laatste versie Mail?

• Alex)
Klopt, Microsoft heeft een 'suite' aan programma's van Windows Live gemaakt... je moet overal dezelfde versie van installeren. Of alles versie 2009, of alles versie 2011.

In Windows 7 zit standaard geen Mail-programma meer, dat is allemaal naar Windows Live verplaatst.

• Sander H
Hm daar was ik al bang voor.

Net toch maar eens Messenger 2011 geïnstalleerd.. en het valt nog een beetje mee. Afgezien van het feit dat ik al jaren een hetnet account gebruik voor mail en msn en dus helemaal 0 opties heb om mijn schermnaam te veranderen, aangezien je daarvoor moet inloggen met een hotmail/live adres als je schermnaam wijzigen kiest :|

[Voor 4% gewijzigd door Sander H op 04-11-2010 18:11]

• Xaero
  • Laatst online: 21-09 12:20
Sander H schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:10:
Hm daar was ik al bang voor.

Net toch maar eens Messenger 2011 geïnstalleerd.. en het valt nog een beetje mee. Afgezien van het feit dat ik al jaren een hetnet account gebruik voor mail en msn en dus helemaal 0 opties heb om mijn schermnaam te veranderen, aangezien je daarvoor moet inloggen met een hotmail/live adres als je schermnaam wijzigen kiest :|
Is dat ook niet mogelijk via passport.net?

• Sander H
Voor zover ik kan vinden is dat ook allemaal veranderd in Windows Live ID.

Misschien maar weer eraf gooien en een oude versie van Mail vinden.

• Alex)
Http://profile.live.com moet je hebben.

• Sander H
Thanks, maar ik heb besloten om voor zowel Messenger als Mail weer 2009 te nemen. Gelukkig staan op Filehippo zo'n beetje alle versies :)

http://www.filehippo.com/download_msn_messenger/

Gelukkig geen problemen met downgraden, en het werkt toch een stuk beter dan de nieuwe versies.

[Voor 20% gewijzigd door Sander H op 04-11-2010 22:58]

• Spesh
  • Niet online
Heb nog even wat geprobeerd en moet zeggen dat 2011 veel beter bruikbaar word zodra je a-patch eroverheen draait en alle onzin eruit sloopt, wat je dan overhoud is redelijk mee te leven. http://apatch.org/

• TimFirebird
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 06-04-2018
http://windowslivehelp.com/thread.aspx?threadid=b582eb91-ec6f-41d9-b474-d7933547d4aa

Kijk hier maar eens. Staat bij hoe je de oude msn nog kunt installeren (zie de laatste reactie van de Windows Live medewerker).
Ga nu proberen of dat werkt.

Had ook herinstallatie gedaan van mijn pc en wilde MSN en movie maker installeren, en schrok me dood.
Vreselijk die nieuwe msn. Schermnaam niet kunnen wijzigen, een groot reclame scherm. Alles moet aan elkaar 'gelinkt' worden. Dat wil ik helemaal niet. Ik gebruik msn om te chatten, niet om te kijken naar Bing Bar en msn nieuws en al die andere rotzooi.
Hoop dat het Microsoft snel duidelijk wordt dat ze hier toch een grens overschreden hebben.

[Update] De msn gedownload via bovenstaande link lijkt goed te werken (dus geen plotselingen hoge CPU belasting en ophangen, zoals een andere link in dit topic).

[Voor 8% gewijzigd door TimFirebird op 09-11-2010 03:30]

• Thijs_O
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 10:16

Thijs_O

Passion4curtainz

Ik denk dat een groot deel van de mensen hier gewoon bang is voor verandering an sich. Ik weet nog dat destijds een ongelofelijk grote groep mensen op Tweakers en elders een hekel had aan WLM2009 en nu zie ik iedereen hier weer blij terug gaan naar het 'oude vertrouwde' WLM2009. Gebruikers hekelden daarvoor eveneens MSN7.0 en later WLM8.0 en bleven nog jaren bij MSN6.0 ('dé basis-msnclient') steken.

De veranderingen die WLM2011 t.o.v. WLM2009 brengt zijn marginaal in verhouding met veranderingen die we bij eerdere overgangen (6->7/8; 8>9) zagen, maar toch klaagt iedereen weer steen en been. Overigens zie ik ook al jaren dezelfde geanticipeerde 'exodus van gebruikers' door een handjevol ontevreden mensen die helaas nog steeds uit blijft. Tot slot voorspel ik dat iedereen eind 2012 weer enorm ontevreden zal zijn over WLM2013 en massaal terugkeert naar het oude, vertrouwde WLM2011. ;)

Verder is, zoals hier al gezegd, WLM2011 prima aan te passen zodat deze bijna gelijk is aan WLM2009. Apatch biedt daarvoor uitkomst maar ook bij instellingen is veel te wijzigen en tot slot is er natuurlijk gewoon de compacte weergave. Wat dan overblijft is een WLM2009Plus: dezelfde interface maar gefinetuned met iets meer animaties en zoals al genoemd een veel stabielere client.

Het is ook ironisch te noemen dat Microsoft hier op T.net vaak wordt afgeschreven (vooral m.b.t. hun online applicaties en diensten) als 'achter de feiten aanlopend' en 'weinig innovatief', maar wanneer zij dan met een vernieuwend concept komen zoals het koppelen van Facebook Chat en WLM Chat (een dienst die imo erg zinvol is nu steeds meer mensen FB gebruiken; een dienst die bovendien uit te zetten is) dan schreeuwt iedereen ineens moord en brand en wordt er geklaagd dat Microsoft zoveel vernieuwd en dingen niet bij het oude wil laten. ;)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:39

Bossie

PSN = Patje_b_

Ik heb de nieuwe MSN nog niet geinstalleerd, zal wel weer ff duren voordat deze er ook voor de mac is.

Maar ik zou bijvoorbeeld best willen betalen voor een MSN die identiek zou zijn aan office communicator.
Gewoon simpel, duidelijk en zonder alle reclame en extra onnodige opties die ik niet gebruik maar toch door mijn strot gedrukt worden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

• Gerwin89
Thijs_O schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 03:57:
Ik denk dat een groot deel van de mensen hier gewoon bang is voor verandering an sich. Ik weet nog dat destijds een ongelofelijk grote groep mensen op Tweakers en elders een hekel had aan WLM2009 en nu zie ik iedereen hier weer blij terug gaan naar het 'oude vertrouwde' WLM2009. Gebruikers hekelden daarvoor eveneens MSN7.0 en later WLM8.0 en bleven nog jaren bij MSN6.0 ('dé basis-msnclient') steken.

De veranderingen die WLM2011 t.o.v. WLM2009 brengt zijn marginaal in verhouding met veranderingen die we bij eerdere overgangen (6->7/8; 8>9) zagen, maar toch klaagt iedereen weer steen en been. Overigens zie ik ook al jaren dezelfde geanticipeerde 'exodus van gebruikers' door een handjevol ontevreden mensen die helaas nog steeds uit blijft. Tot slot voorspel ik dat iedereen eind 2012 weer enorm ontevreden zal zijn over WLM2013 en massaal terugkeert naar het oude, vertrouwde WLM2011. ;)

Verder is, zoals hier al gezegd, WLM2011 prima aan te passen zodat deze bijna gelijk is aan WLM2009. Apatch biedt daarvoor uitkomst maar ook bij instellingen is veel te wijzigen en tot slot is er natuurlijk gewoon de compacte weergave. Wat dan overblijft is een WLM2009Plus: dezelfde interface maar gefinetuned met iets meer animaties en zoals al genoemd een veel stabielere client.

Het is ook ironisch te noemen dat Microsoft hier op T.net vaak wordt afgeschreven (vooral m.b.t. hun online applicaties en diensten) als 'achter de feiten aanlopend' en 'weinig innovatief', maar wanneer zij dan met een vernieuwend concept komen zoals het koppelen van Facebook Chat en WLM Chat (een dienst die imo erg zinvol is nu steeds meer mensen FB gebruiken; een dienst die bovendien uit te zetten is) dan schreeuwt iedereen ineens moord en brand en wordt er geklaagd dat Microsoft zoveel vernieuwd en dingen niet bij het oude wil laten. ;)
Totaal niet mee eens.
Ik ben altijd netjes overgestapt naar de volgende Messenger versie en soms was het even wennen, maar daarna was ik echt tevreden.
Wat ze nu hebben gedaan met Messenger is echt onbegrijpelijk. Lees eerdere posts maar wat je allemaal niet meer kan met dit programma..

• aliberto
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20-08 02:33
Weet iemand hoe ik in de Windows Update, WLM2011 kan uitschakelen?

Elke keer wanneer ik de pc aanzet dan krijg ik de vervelende melding dat er een update is en dan ga je kijken en is het dus WLM2011. Normaal ben ik fan van updates maar niet van deze. Het uitschakelen van automatische updates ben ikk geen voorstander van.

Ik maak gebruik van Windows 7 Prof 64bit.

Alvast bedankt voor je reactie.

[Voor 16% gewijzigd door aliberto op 14-12-2010 14:59]

Kennis begint met informatie vergaren.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
aliberto schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:53:
Weet iemand hoe ik in de Windows Update, WLM2011 kan uitschakelen?
Elke keer wanneer ik de pc aanzet dan krijg ik de vervelende melding dat er een update is en dan ga je kijken en is het dus WLM2011. Normaal ben ik fan van updates maar niet van deze. Ik maak gebruik van Windows 7 Prof 64bit.

Alvast bedankt voor je reactie.
Gewoon bij windows update, rechtermuis en update verbergen drukken.

• maarud
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18-09 14:01
Dat staat in dit topic. Even doorlezen dus.

• aliberto
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:58:
[...]

Gewoon bij windows update, rechtermuis en update verbergen drukken.
Bedankt voor je snelle reactie en oplossing, ik had Microsoft gebeld en deze hadden geen oplossing voor me.
Dat noemt zichzelf dan helpdesk. 8)7

• aliberto
maarud schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:00:
Dat staat in dit topic. Even doorlezen dus.
Ik ben niet van plan om een welles of nietes spelletje te spelen, maar laat ik nou dit topic doorgespit hebben.
Het kan zijn dat ik eroverheen heb gelezen, mijn excuses hiervoor dan.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
aliberto schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:09:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie en oplossing, ik had Microsoft gebeld en deze hadden geen oplossing voor me.
Dat noemt zichzelf dan helpdesk. 8)7
Geen probleem.

• maarud
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18-09 14:01
aliberto schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:11:
[...]

Ik ben niet van plan om een welles of nietes spelletje te spelen, maar laat ik nou dit topic doorgespit hebben.
Het kan zijn dat ik eroverheen heb gelezen, mijn excuses hiervoor dan.
't is niet zo'n ramp, maar het had weer een kick gescheeld ;)

btw: xPhantom in "Windows Live Messenger 2011: weergavenaa..."
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee