Toon posts:

vraag betreffende alarm icm voip

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Welleweerd
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15-09 20:49

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

Topicstarter
Beste mensen,

de situatie is als volgt,

een oom van mij had een ISDN lijn met daarop 4 lijnen in huis. Echter nu hij met pensioen is, is deze dure configuratie overbodig.

de oude situatie was als volgt:
ISDN van KPN
telefoon abbo van TELE2
internet van XS4ALL

dat ziet er uit als een dure hobby en dat is het ook, vandaar dat ik het volgende heb geinstalleerd:

-XS4ALL only Internet + bellen
-KPN & TELE2 de laan uitgestuurd en het hoofd nummer behouden.

Nu is het echter zo dat er een alarm systeem in het huis zit dat een analoge lijn nodig heeft en niet werkt met de fritzbox. ook het systeem aansluiten direct op de Lijn in die in de meterkast komt geeft geen signaal.
(systeem was direct aangesloten op de ISDN lijn (zou het ook kunnen zijn dat hij alleen overweg kan met alleen ISDN en niet annex A & B?)

Nu heeft mijn oom met de helpdesk van het beveiligingsbedrijf gebeld en die zegt:
er zijn 2 opties:
-optie 1, een aparte analoge lijn nemen (kost 17euro xtra per maand, dan gaat het idee van kosten besparing weg)
-optie 2, een apart kastje er tussen dat het alarm met de fritzbox overweg kan.(eenmalig 600 euro)

nu is mijn vraag. wat voor een kastje is dat? en zijn er eventueel nog andere mogelijkheden. Ik had verwacht dat de fritzbox wel een analoog singaal zou faken waarmee het alarm contact kon maken met de centrale.

Verder werkt de gehele configuratie, alleen het alarm loopt te bitchen. Graag hoor ik van jullie.

Mvg,

JBW

Bedankt alvast

• asmi
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Werkt die alarminstallatie nou met ISDN of analoog of beide? En hoe heb je hem dan op je Fritzbox aangesloten?

• nautaonline
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:45
En vergeet niet:

Stroom eraf door een stroomstoring, dan kan de inbreker ook zo naar binnen. De alarminstallatie kan immers niet uitbellen als de fritzbox zonder stroom zit ;)

• Jiriki
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:00
Kan er geen GSM module worden aangesloten op het alarm? Dan ben je niet afhankelijk van je vaste lijn of stroomvoorziening, meldingen kunnen dan altijd worden doorgegeven.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21:31

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
begin eens uit te zoeken wat het alarm had:
analoog? isdn? digiaccess?

En ik weet niet in hoeverre dat alarm verplicht is, maar denk ook aan je verzekering. Sommige vereisen bepaalde dingen, zoals (bv) een directe lijn, en dingen als voip is lang niet altijd geaccepteerd.

Als het puur om meldingen voor jezelf gaat is dat nl een heel ander verhaal dan een koppeling aan een meldkamer.

• dôh
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 11:59
Welleweerd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:07:
...

Nu heeft mijn oom met de helpdesk van het beveiligingsbedrijf gebeld en die zegt:
er zijn 2 opties:
-optie 1, een aparte analoge lijn nemen (kost 17euro xtra per maand, dan gaat het idee van kosten besparing weg)
-optie 2, een apart kastje er tussen dat het alarm met de fritzbox overweg kan.(eenmalig 600 euro)

nu is mijn vraag. wat voor een kastje is dat? en zijn er eventueel nog andere mogelijkheden. Ik had verwacht dat de fritzbox wel een analoog singaal zou faken waarmee het alarm contact kon maken met de centrale.

Verder werkt de gehele configuratie, alleen het alarm loopt te bitchen. Graag hoor ik van jullie.

Mvg,

JBW
Het is een IP modem waar het bedrijf over spreekt. Dat is een apparaat wat wordt aangesloten op de alarmkast, wat vervolgens via het Internet de meldingen doorgeeft naar de meldcentrale. De installateur, mits het een goede is, zal je ook aanbevelen/aanbieden om een UPS aan het modem/router te hangen, zodat deze blijft werken.

Wat ik, als ik in jouw schoenen zou staan is het volgende;

Of hij daadwerkelijk voor de verzekering doormelding nodig heeft naar de meldcentrale. Wie weet is het niet meer nodig en kan hij het contract opzeggen.

Is dit het geval, dan zal je of een analoge lijn aan kunnen vragen, wat je ca. 9 euro per maand kost + eventuele telefoonkosten. (1 24 uurs melding per dag en per in of uitschakeling een melding). Of je kunt zo'n IP modem nemen. Het aanschafbedrag incl. installatiekosten is vrij hoog, maar je hebt geen telefoonkosten meer. Wat je ook kunt overwegen is een andere alarminstallateur te bellen, kijken of deze het systeem over wil nemen en of zij een andere (goedkopere) oplossing bieden. Ik kan je echter vertellen dat het bedrag van €600 over het algemeen vrij marktconform is...

Succes!

Polestar 2 | Honda S2000

• s3n
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:46
Is dit niks:
http://www.voipshop.nl/pr...-telefoon-adapter-ata.htm

Deze gebruik ik ook voor mijn alarm. Die gaat via een analoge lijn naar de pap2t. Van daar gaat een normale netwerkkabel naar de switch. De pap2t werkt met een voipbuster account.

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21:31

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
s3n schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 19:14:
Is dit niks:
http://www.voipshop.nl/pr...-telefoon-adapter-ata.htm

Deze gebruik ik ook voor mijn alarm. Die gaat via een analoge lijn naar de pap2t. Van daar gaat een normale netwerkkabel naar de switch. De pap2t werkt met een voipbuster account.
ts heeft een fritzbox, en vermoedelijk ook een model met ingebouwde ATA.

De vraag is of dat werkt. Sommige 'slimme' apparatuur doet een hoop checks (kiestoon detectie enz, die soms er vergaat) waardoor ie zich verslikt op voip. Soms kun je dat uitzetten, soms niet.

Verder zijn datatransmissies over voip ook problematisch, hoger dan 9k6 krijg je al erg moeilijk tot niet stabiel (denk aan faxen, frankeermachines enz). T38 werkt in de praktijk veel minder goed dan zou moeten.

Belangrijk is om te weten hoe dat ding zn meldingen verstuurt: gesproken bericht of data? En voordat je met atas enz gaat klooien, dat kan alleen als je alarmdoormelding niet-essentieel is. Dus geen meldkamer of verplichting vanuit je verzekering.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee