Toon posts:

Windows 7 MKV video kwaliteiten erg slecht.

Pagina: 1
Acties:

• Dennis Beekman
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18-08 07:21
Ik heb windows 7 home premium x64 op mijn machine gezet en heb geprobeert mijn video's die ik onder linux had gemaakt af te spelen maar de video kwalieit is erg slecht.

Ik heb een aantal van mijn dvd's geript in mkv formaat met x264 video & ac3 geluid met het programma ogmrip onder ubuntu.
Onder ubuntu speelde deze films goed af maar onder windows 7 in windows media player is het beeld constant vervormt... het geluid is wel goed.

Ik heb de k-lite codec geinstalleerd en ook de 64bit variant geprobeert... zelf de cccp codec pack staat erop maar de vervorming blijft.

Ik kan wel vlc installeren, maar ik wil de films graag in mediacenter gebruiken en dat kan dan niet.

Heeft iemand een idee waarom windows media player deze films zo vervormt weer geeft ? ik kan het nergens vinden op het internet....

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Is je computer wel een beetje up to date? wat voor specs?
Heb je ook Windows Media Player classic geprobeerd, heb daar namelijk nooit problemen mee ondervonden i.c.m het K-lite codec pakket. Doet het probleem zich ook voor wanneer je gedownloade mkvs afspeelt?

[Voor 15% gewijzigd door Greatsword op 01-10-2010 12:03]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Releases
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-09 18:45

Releases

Ja maar!

Media Player Classic Home Cinema installeren en vervolgens DXVA enablen.
Voorderest geen codec troep installeren, zo draait hier alles helemaal perfect.

• Dennis Beekman
AMD Phenom II X965 3,4 Quad core + 4GB 1066Mhz Ram + Club 3D Ati Radeon 5770 OC Edition.

Die is dus wel up-to-date en alles werkt verder goed...behalve media player.
VLC en mediaplayer classic doen het wel, maar windows media center dus nog steeds niet.

• Soundstorm2010
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-08 14:25
Waarom wil je Media Center gebruiken als VLC ook kan.

anders probeer je XBMC is net zoiets als Media Center, en na mijn gebruik ook veel beter :D

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Dennis Beekman
Valide punt... ik zet vlc er wel op....
Mijn idee was om de afstands bediening te gebruiken die bij mij computer zat toen ik hem kreeg... en die werkt alleen met mediacenter.

Daarbij ziet mediaplayer er veeeeeeel beter uit dan vlc en mediaplayer clasic

• Soundstorm2010
Dat wel, maar wat voor afstand bediening heb je ? en heb je al op google.nl gekeken voor een eventuele oplossing ?? extra drivers ? :$

[Voor 7% gewijzigd door Soundstorm2010 op 01-10-2010 13:45]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Dennis Beekman
tja, nog niet... heb me helemaal geconsentreed op mediaplayer.

Ik kijk nog wel even naar de mogelijkheden.

• Soundstorm2010
Welke afstandbediening heb je dan ?? want als je een logitech hebt, dan zou je als goed is drivers er voor kunnen downloaden (maar dit weet ik niet 100% zeker)

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Toevalig een iphone of ipod touch in je bezit? Die kan je ook als afstandbediening laten werken ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• jswinkels
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 14:58
Ik heb geen enkel probleem met MKV's in Media Center.

Ik heb alleen de 64bits Haali splitter geïnstalleerd (en DirectVobSub 64 bits voor de ondertitels). Verder geen enkele andere Codec en alles wordt perfect afgespeeld.

Ik speel alles af op met een E7300 processor en een onboard nvidia 9300 GPU. ook 1080P films trekt ie zonder haperingen (alleen bij het doorspoelen moet ik af en toe even wachten).

• Jazzle
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
XBMC reageert ook op de windows mediacenter remotes ;)

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:45

FireDrunk

BBG'er
Jazzle schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:11:
XBMC reageert ook op de windows mediacenter remotes ;)
Maar zijn remote hoeft niet perse een Windows Media Center compatible remote te zijn :)
Er zijn ook van die smerige dingen op de markt die het op andere manieren doen...

Even niets...

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
jswinkels schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:11:
Ik heb geen enkel probleem met MKV's in Media Center.

Ik heb alleen de 64bits Haali splitter geïnstalleerd (en DirectVobSub 64 bits voor de ondertitels). Verder geen enkele andere Codec en alles wordt perfect afgespeeld.
En FFDshow dan, that's all. Werkt ook prima hier - 1080p ook.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jazzle
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
FireDrunk schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:14:
[...]

Maar zijn remote hoeft niet perse een Windows Media Center compatible remote te zijn :)
Er zijn ook van die smerige dingen op de markt die het op andere manieren doen...
Ah je hebt gelijk, ik dacht te lezen dat het om een mce remote ging. Anders kun je altijd nog naar Eventghost kijken, dat ondersteund de meeste remotes volgensmij wel en kan de knoppen omzetten in keyboard presses.

• Dennis Beekman
ik heb het probleem opgelost...

Ik zat te focussen op mkv, maar mkv is natuurlijk maar een container.... dom van me.

De video's waren in H264 Video & AC3 Audio en blijkbaar wordt zelfs als je de codec installeert de oude nog steeds gebruikt door mediaplayer.... en at werkt dus niet

De volgende link gaat over een registry tweak die het probleem verhelpt en de codec goed koppelt aan mediaplayer... ik heb zelf voor de "ffdshow" codec gekozen.
Nu werken alle mkv bestanden goed en ook windows mediacenter werkt er nu goed mee.

http://www.hack7mc.com/20...ing-live-tv-playback.html

Kan een modje mischien even de titel aanpassen met [solved]

[Voor 3% gewijzigd door Dennis Beekman op 02-10-2010 17:32]

• Anthirian
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15-08 22:52

Anthirian

In Trance We Trust

Klopt, ik heb ook een tijdje Media Player gebruikt om mkvs te kijken, totdat ik continu bij dezelfde serie (Lost) blokjes in beeld kreeg om de 5 minuten. Ik ben uiteindelijk overgestapt op Media Player Classic die bij het K-Lite Codec Pack geleverd werd. Misschien makkelijker voor mensen die geen zin hebben om in hun register te gaan klooien.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

• Testykal
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 26-09-2011
weg

[Voor 96% gewijzigd door iisschots op 11-11-2010 14:13]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee