Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] traag kopieren over netwerk*

Pagina: 1
Acties:

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:39
Mijn laptop met Windows 7 Home Premium kopiëerd erg langzaam, over netwerk met maximaal 50 kb/sec. Ook bijvoorbeeld het leegmaken van de prullenbak kost (inclusief tellen, tegen de 500 MB) 10-15 minunten. Maar de laptop is verder allerminst traag, programma's werken prima, het is puur het kopiëren wat tergend langzaam gaat (275 kb/sec, binnen een fysieke harde schijf - tegen mijn vaste computer die binnen fysieke hdd precies dezelfde map in een oogwenk doet en van schijf 1 naar schijf 2 met enkele mb's/sec). Ook downloaden vanaf het internet gaat prima, het lijkt wel dat het vertraagt zodra de windows explorer wordt gebruikt. Heeft iemand een mogelijke oorzaak/oplossing?

[ Voor 17% gewijzigd door KillerZero86 op 01-10-2010 11:42 ]

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Nog geen oplossing, maar probeer eens TeraCopy. Kijken of kopieeren dan sneller gaat. Dit gaat buiten de explorer om...

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
1. Waarom windows explorer gebruiken (Vindt Total Commander (win commander) veel handiger)
2. Ooit wel eens je Tijdelijke Internet Bestanden weg gegooied
3. Ooit eens Schijfopruiming gedaan en de oude comprimerende bestanden enzo weg gegooied.

Dan zou verdere informatie nog wel kom zijn... Via netwerk. Zit er een router tussen, welke Cat kabel gebruik je. welke Win OS hebben de andere betreffende PC's in netwerk.

Probeer eerst de punt 2 en 3, en kijk of dat verschil maakt,
zo niet, meer info zo dat we jou goed kunnen helpen O-)

PS... als je meerdere bestanden kopieert via Netwerk (bijvoorbeeld 2x films, en 3x games ofzo) en dat
tegelijkertijd doet, dan gaat het idd erg traag (alleen als dit het geval is)

[ Voor 19% gewijzigd door Soundstorm2010 op 01-10-2010 11:43 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• KillerZero86
1. Dat is niet oplossen, dat is wegschuiven.
2/3. gister nog alles opgeruimd via Ccleaner. ook is deze Windows installatie nog geen anderhalve maand oud, hdd gedefragmenteerd.

Van vaste pc naar laptop: vanuit vast via cat 6 naar switch, dan met cat 5 naar andere switch, weer met cat 5 naar router en vanuit router draadloos naar laptop, werkte in het begin met enkele mb's/sec, maar zakte van de een op de andere dag volledig in. vaste pc: win7 ultimate, zitten saampjes in afgeschermd en met wachtwoord beveiligd thuisnetwerk.

@ milkman: eens kijken welke snelheden dat oplevert. Ik heb de OP geupdate met wat meer waardes.

• Soundstorm2010
Draadloos vindt ik persoonlijk niet erg goed, maar dat is voor iedereen anders..

Misschien blockeerd je switches/routers wel teveel, of kunnen de druk niet aan.
Heb je wel eens geprobeerd om alles te resetten (stroom er af te halen voor 10 a 15 sec, en dan alles weer
terug zetten. incl. je modem)

Dit kan komen doordat je router/switches teveel info krijgen en overvol raken (zelf al een paar keer gehad)

Zijn je HDD niet vol ? zijn er geen processen die op de achtergrond draaien ?? geen utorrent of andere downloads aan staan ?? Anders zou ik ff kijken hoe je router is ingesteld en dat ff hier melden..

Want kan mij ergens herrinderen (weet het dus niet zeker) maar dat soms een router conflicten kan krijgen. Weet ff niet hoe of welke manieren meer, maar vreemd is het wel dat je het in 1x krijgt, terwijl het eerst niet was

[ Voor 21% gewijzigd door Soundstorm2010 op 01-10-2010 11:53 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11 13:58
Vraagje heb je op je router iets veranderd. Of heb in de router loggen aanstaan?
Probeer eens de router te herstarten en gaat het dan sneller of nog steeds traag.

• KillerZero86
Op dit moment is de kopiersituatie ideaal: alleen de vaste computer en mijn laptop maken gebruik van het internet, geen verschil. Ook een router reset levert niets op. Wat trouwens erg vreemd is: ik ben nu 17,6 mb aan kleine bestanden en mappen aan het kopiëren van vast naar laptop. De vaste pc heeft niets dan browser open staan en er wordt dus gekopieerd. Vast levert ruim 200 kb/up waarvan slechts heel weinig aan de browser en de rest moet dus naar de laptop gaan. Maar deze houd halsstarrig vol met 50 kb/sec aan het downloaden te zijn. Vaagheid..

edit: ik had nog ergens een netwerkkabel liggen (cat6) deze aangesloten aan de eerste switch en aan mijn laptop. Dus: van cat 6 naar switch, van switch via cat6 naar laptop. Up vanaf vast: 450 kb/sec, down op laptop: 130 kb/sec. Verbetering, dat zeker. Maar niet zo enorm daverend als dat een netwerkkabel van 100mb aankan. En nog steeds erg veel verdwenen bytes..

[ Voor 24% gewijzigd door KillerZero86 op 01-10-2010 12:03 ]

• Soundstorm2010
Ik zou wel eens willen weten wat je HDD RPM is ?? en als je veel kleine bestanden copieert, kan hij bijna geen hoge snelheden halen, omdat de bestanden te klein zijn... maar als je 17.6 mb aan kleine bestanden copieert, zou het max maar een minuut a 2 duren..

• KillerZero86
7200 RPM, zie ook edit van mijn vorige post.

• Soundstorm2010
hoe groter bestanden, hoe groter de overdracht snelheid is... (dat is in ieder geval bij mijn PC wel)
want 1 grote bestand kan het stabiel blijven, want hij heeft maar 1 bestand dat tie moet kopieren en 1 bestand te lezen... als je 17.6 mb moet kopieren en elk bestand is 200kb, dan moet tie (Bijv. 500) bestanden lezen elke keer dat het wordt opgezet..

(dit merk is soms op, dus wss kun je er iets mee)
Als je die 17.6 mb inpakt in .rar file ofzo, probeer het dan nog een keer via netwerk te kopieren, en vertel de resultaat hier

• Soundstorm2010
hmm.,.. zo te zien lijkt er wel iets miss met je routers en switches, want als je de kabel eranderd gaat tie wel iets sneller maar niet veel...

Heb je ook al een keer geprobeerd om je vast en laptop via 1 switch/router te laten lopen. (misschien in de zelfde ruimte) want als ik goed begrijp, heb je 1 router en 1 switch er tussen zitten.

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Soundstorm2010 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:08:
hmm.,.. zo te zien lijkt er wel iets miss met je routers en switches, want als je de kabel eranderd gaat tie wel iets sneller maar niet veel...

Heb je ook al een keer geprobeerd om je vast en laptop via 1 switch/router te laten lopen. (misschien in de zelfde ruimte) want als ik goed begrijp, heb je 1 router en 1 switch er tussen zitten.
ff een onderbreking. misschien lees ik het verkeerd.
Mijn laptop met Windows 7 Home Premium kopiëerd erg langzaam, over netwerk met maximaal 50 kb/sec. Ook bijvoorbeeld het leegmaken van de prullenbak kost (inclusief tellen, tegen de 500 MB) 10-15 minunten.
maar wat heeft een router te maken met het heel traag verwijderen van spullen uit de prullenbak

tenzij die prullenbak op de andere computer staat :?
----------------------------------------------------------------------------
hmm.. bij het horen van:
Mijn laptop met Windows 7 Home Premium
en vervolgens lees ik
ook is deze Windows installatie nog geen anderhalve maand oud
denk ik aan:

http://www.windowsreferen...differential-compression/
het verklaart alleen totaal niet waarom je prullenbak langzaam leeg gemaakt wordt :?

als dat niet werkt.

dan heb ik geen idee waar het zo bij kan liggen. maar ik heb wel een idee om dingen uit te sluiten.
je zegt dat downloaden van internet wel snel kan. maar kopieren met explorer weer niet.

download een live cd van bijvoorbeeld ubuntu (ik hoop dat je enige ervaring hebt :P) start daar van op. en kopieer de zelfde bestanden via ubuntu naar een andere pc en kijk hoe snel het dan gaat.
A. als het dan snel gaat ligt het aan de software op de computer en niet aan het netwerk.
B. mocht het dan nog net zo traag zijn. ligt het niet aan de software (windows + drivers enzo)
maar aan het netwerk of een hardware problemen.

start daarna de pc op zonder cdrom. en dan gaan we verder kijken.

[ Voor 59% gewijzigd door Proxx op 01-10-2010 15:25 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titel fix.

Ook al een keer met Robocopy gespeeld, en gekeken naar je TCP tuning settings gekeken?
Dan heb je in ieder geval wat meer logging (robocopy met /log switch) en kun je wat experimenteren :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• KillerZero86
Ik heb speciaal het netwerk gedeelte weggelaten omdat ook intern kopiëren niet op maximale snelheid gaat. Morgen heb ik alle tijd om te experimenteren, dus dan ga ik even al jullie opties aflopen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11 11:06

M2M

medicijnman

is het misschien een idee om wat harde schijf snelheids test tools te draaien? Een of twee benchmarktools die ook de schrijfsnelheid meenemen. Als dat normaal is, sluit de laptop eens bedraad aan.

Eigenlijk is het gewoon een zoektochtje waar nu eigenlijk je bottleneck ligt. Dingen die gemakkelijk uit te sluiten zijn (aansluiten met netwerkkabel ipv draadloos / benchmarktooltje draaien) doe je dan als eerste. Als dat allemaal niet het probleem is, weet je vrij zeker dat je probleem in de software ligt. Alternatieve software proberen om zeker te zijn dat het je software betreft en dan ben je eigenlijk al een stuk verder.

edit: je startpost was een klein beetje onduidelijk. Probeer wat hoofdletters in je MB en mb termen te stoppen. kilobit/s (kb) of MB/s is nogal een verschil. En in je vaste pc, een bestand copieren van schijf 1 naar schijf 2 (dus geen partitie troep) zou met 50 - 100MB/s kunnen gaan. Als het grote bestanden betreft, en de doel en bronschijf niet ouder is dan 7 jaar. Ongeveer.

Nu dat ik je verhaal iets beter begrijp, zie ik dat het netwerk weinig te maken heeft met je probleem. Hardeschijf hardware misschien wel, dus toch even de benchmarksoftware draaien. Check gelijk even de SMART waarden, of die misschien afwijken. Dat zou een indicatie kunnen zijn dat je schijf stervende is, en daarom nogal langzaam reageert op schrijfbewerkingen.

Check vervolgens de software. In en uitpakken van een paar testbestanden met winrar omzeilt grotendeels het explorer geneuzel en is vrij eenvoudig te doen. Pakketten als totalcommander kun je ook gewoon proberen. Vervolgens, als je eenmaal iets als schuldige aangewezen hebt, kun je vanaf daar verder met je onderzoek.

[ Voor 46% gewijzigd door M2M op 02-10-2010 01:35 ]

-_-

Pagina: 1