Soundstorm2010 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:08:
hmm.,.. zo te zien lijkt er wel iets miss met je routers en switches, want als je de kabel eranderd gaat tie wel iets sneller maar niet veel...
Heb je ook al een keer geprobeerd om je vast en laptop via 1 switch/router te laten lopen. (misschien in de zelfde ruimte) want als ik goed begrijp, heb je 1 router en 1 switch er tussen zitten.
ff een onderbreking. misschien lees ik het verkeerd.
Mijn laptop met Windows 7 Home Premium kopiëerd erg langzaam, over netwerk met maximaal 50 kb/sec. Ook bijvoorbeeld het leegmaken van de prullenbak kost (inclusief tellen, tegen de 500 MB) 10-15 minunten.
maar wat heeft een router te maken met het heel traag verwijderen van spullen uit de prullenbak
tenzij die prullenbak op de andere computer staat

----------------------------------------------------------------------------
hmm.. bij het horen van:
Mijn laptop met Windows 7 Home Premium
en vervolgens lees ik
ook is deze Windows installatie nog geen anderhalve maand oud
denk ik aan:
http://www.windowsreferen...differential-compression/
het verklaart alleen totaal niet waarom je prullenbak langzaam leeg gemaakt wordt
als dat niet werkt.
dan heb ik geen idee waar het zo bij kan liggen. maar ik heb wel een idee om dingen uit te sluiten.
je zegt dat downloaden van internet wel snel kan. maar kopieren met explorer weer niet.
download een live cd van bijvoorbeeld ubuntu (ik hoop dat je enige ervaring hebt

) start daar van op. en kopieer de zelfde bestanden via ubuntu naar een andere pc en kijk hoe snel het dan gaat.
A. als het dan snel gaat ligt het aan de software op de computer en niet aan het netwerk.
B. mocht het dan nog net zo traag zijn. ligt het niet aan de software (windows + drivers enzo)
maar aan het netwerk of een hardware problemen.
start daarna de pc op zonder cdrom. en dan gaan we verder kijken.
[
Voor 59% gewijzigd door
Proxx op 01-10-2010 15:25
]