Toon posts:

constante ruis en lichte piep uit speakers

Pagina: 1
Acties:

• basanova
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 25-03-2018
Hey iedereen,

ik heb een nieuw systeem met een theatron DD Geluidskaart, en hier heb ik mijn oude Altec Lansing ADA995 op aangesloten, maar als het stil moet zijn, oftewel de pc geen geluid moet geven, komt er een ruis en zachte piep uit alle speakers....

weet iemand waar dit aan kan liggen?

( ik heb hem ook op het moederbord audio gezet en daar het zelfde, maar als je de plugs er uit trekt is het weg, dus het ligt ergens aan mij pc denk )

alvast bedankt

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20-09 16:18

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Het klinkt als een aardlus.. Kijk even of er nergens een lus in je kabels ligt.

Wikipedia: Aardlus

• basanova
Heb hier naar gekeken, die zit er niet, en alsk hem op een ander systeem aansluit, doet hij dat niet...

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Daarom denk ik ook dat het een aardlus is...

Is je PC wel geaard trouwens?

• basanova
Oke, ik heb iets heel aparts ondenkt. Op het moment dat ik me cpu ga belasten is het geluid weg, maar zodra me cpu weer weinig hoeft te doen, is het terug... Ik snap er heel erg weinig van. Misschien dat jij er wat mee kan?

• kalechinees
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18-08 12:09
Kan zijn dat je voeding gaar is of de bekabeling een ferrietkraal nodig heeft.
Heb je de piep ook als je heb aansluit op de onboard geluidskaart?

www.thesamuraiworkshop.com

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

kalechinees schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:26:
Kan zijn dat je voeding gaar is of de bekabeling een ferrietkraal nodig heeft.
Heb je de piep ook als je heb aansluit op de onboard geluidskaart?
Heeft hij al gezegt, ja het gebeurt ook bij de on-board aansluiting, naar niet op een ander apparaat.. Daarom denk ik dat zijn PC niet geaard is.

[Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 01-10-2010 12:29]

• basanova
Voeding is splinter nieuw, heel het stysteem is splinter nieuw. en ja ik heb het ook als ik hem op de onboard steek.

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

uugh.. Voor de 3e keer: Is de PC wel geaard!?

Edit: Dat je systeem splinternieuw is zegt niks. De failure rate op langer termijn gaat maar met enkele % per jaar omhoog.

[Voor 58% gewijzigd door D4NG3R op 01-10-2010 12:34]

• Soundstorm2010
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-08 14:25
Idd sluit hem op de MOBO aan, of probeer een andere pci geluidskaart, anders wordt het toch een nieuwe boxen set of pc :P 8)7

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Soundstorm2010
pc is volgens mij altijd geaard ( bij mij in ieder geval)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• basanova
ja hij is geaard.

• Soundstorm2010
heb je al een ander PCI geluidskaart geprobeerd ?? laat ff weten wat de stand van zaken is

• basanova
hmm, kom net van de lijn met de technische dienst, en wat bleek ze hebben een x86 versie van windows geinstaleerd ipv van deen x64 versie ( heb amd phenon 2 x6 1055t ), ze zeggen dat het daar aan kan liggen, dus ik ben nu even snel de x64 versie er op aan het knallen ( die had ik toevallig nog liggen ). Ik laat het weten over 30/45 min als alles weer geinstaleerd is.

• basanova
Bij andere speakers doet hij het ook, en heb wel een andere pci kaart liggen (turtle beach santa cruz), maar daar zijn geen drivers voor windows 7 voor de vinden en de windows xp drivers daarvan werken ook niet op windows 7 ( heb ik eerder uigeprobeerd )

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

basanova schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:03:
hmm, kom net van de lijn met de technische dienst, en wat bleek ze hebben een x86 versie van windows geinstaleerd ipv van deen x64 versie ( heb amd phenon 2 x6 1055t ), ze zeggen dat het daar aan kan liggen, dus ik ben nu even snel de x64 versie er op aan het knallen ( die had ik toevallig nog liggen ). Ik laat het weten over 30/45 min als alles weer geinstaleerd is.
Het ligt niet aan je OS.. (Lmao, wat een belabberde helpdesk.. Ze verzinnen snel wat voor mensen die weinig verstand van computers hebben.. Zwak)

Ik zou toch maar eens nakijken of je PC wel geaard is (Zonodig houd je de kast vast, en tegelijkertijd een verwarmingsbuis) want alle symptonen die je hebt tonen op een (statisch) geladen kast.

[Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 01-10-2010 13:07]

• base_
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22:44
basanova schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:03:
hmm, kom net van de lijn met de technische dienst, en wat bleek ze hebben een x86 versie van windows geinstaleerd ipv van deen x64 versie ( heb amd phenon 2 x6 1055t ), ze zeggen dat het daar aan kan liggen, ...
En daar gaat je geluiskaart van piepen? Dat geloof ik niet, klinkt meer als inteferentie van je voeding (dit kan de ATX PSU zijn maar ook de voeding van de CPU op het moederbord of GPU op de videokaart: je geeft al aan dat belasting van de CPU uitmaakt. Een schakelende voeding genereert afhankelijk van de belasting verschillende harmonischen, soms hoorbaar als ruis en/of piep. Dit kan komen door een slechte voeding maar ook doordat de bekabeling ongelukkig loopt en dus invloed heeft.

• basanova
ik heb een: Rush Power SHA-R600M (600 Watt) TN6S08 als voeding.

• Soundstorm2010
D4NG3R NL schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:05:
[...]

Het ligt niet aan je OS.. (Lmao, wat een belabberde helpdesk.. Ze verzinnen snel wat voor mensen die weinig verstand van computers hebben.. Zwak)

Ik zou toch maar eens nakijken of je PC wel geaard is (Zonodig houd je de kast vast, en tegelijkertijd een verwarmingsbuis) want alle symptonen die je hebt tonen op een (statisch) geladen kast.
zoals hierboven staat vermeld, denk toch aan niet geaard of idd slechte voeding...
Aan de boxen ligt het niet... Misschien drivers updaten van je geluidskaart kan ook helpen ( het is maar een suggestie)

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 22:08
basanova schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:15:
ik heb een: Rush Power SHA-R600M (600 Watt) TN6S08 als voeding.
Reageer nou eens op danger nl... het enige antwoord wat je aan hem geeft is 'volgens mij wel' en verder negeer je hem bijna volledig terwijl dat toch zeer waarschijnlijk het probleem/de oplossing is. 'Volgens mij wel' betekent in jouw geval volgens mij dus gewoon, 'ik weet het niet en ik heb niet eens gekeken...' Zoiets moet je gewoon zeker weten... Ga de bekabeling binnen je kast na, check of er nergens lussen liggen in de kabels en check of je stopcontact goed geaard is... dat is misschien 5 minuten werk..... veeeeeeel minder werk dan nog maar eens even opnieuw installeren, of troubleshooten oid.

[Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 01-10-2010 13:40]

• Soundstorm2010
Ik denk dat je telaat bent... DIe helpdesk zijn echt knuppels, maar die personen achter de pc net zo goed...

Hoe moeilijk is het om eerst op google.nl te kijken of dat wel het echte probleem is ?
Of waarom vraag je het hier op tweakers, terwijl je de technice dienst belt en geloofd ?

Volgende keer iets beter nadenken voordat je iets vraagt en doet 8)7

• Wouter06
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 11-09 14:31
Probeer eens alle ingangen te dempen/muten.

Dus uwe microfoon, lijningang, etc..
Het kan soms zijn dat bij 'slechtere' hardware die in/uitgangen iets doorgeven aan elkaar..

Dit deed vroeger bij mij altijd t trukje :) Welliswaar in XP..

• basanova
Oke ik heb de geaardheid nog een x na gekeken en het blijkt dat hij idd niet goed geaard is. Mijn stopcontact heeft geen aardplug, dus hoe kan ik het beste mijn pc aarden? Met een kopere kabel van mijn pc naar radiator?

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

basanova schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:14:
Oke ik heb de geaardheid nog een x na gekeken en het blijkt dat hij idd niet goed geaard is. Mijn stopcontact heeft geen aardplug, dus hoe kan ik het beste mijn pc aarden? Met een kopere kabel van mijn pc naar radiator?
Radiator werkt niet altijd.. Met name bij nieuwere huizen (>1990) gaat de aarde niet meer over de verwarmingsbuizen.

Proberen kan natuurlijk wel :) . Zorg er wel voor dat het kabeltje word aangesloten aan een stuk metaal van de kast (Dus niet een geschilderd stuk!), dus bijvoorbeeld een schroefje van het zijpaneel. Gewoon ietsje losdraaien, hier een draadje omheen doen. Schroefje weer aandraaien, en dan de andere kant van de kabel aan de verwarming vastmaken. Zekerheid dat het werkt heb je alleen niet :/ .

[Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 01-10-2010 14:23]

• basanova
oke, ik heb hem nu via een verlengsnoer met aard, naar een stopcontact met aard gezet. En het geluid blijft nog steeds, en alsk met het koper draadje wat ik heb aan de pc zet en tegen de verwarming doe komen er nog steeds vonkjes....

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

basanova schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:38:
oke, ik heb hem nu via een verlengsnoer met aard, naar een stopcontact met aard gezet. En het geluid blijft nog steeds, en alsk met het koper draadje wat ik heb aan de pc zet en tegen de verwarming doe komen er nog steeds vonkjes....
Vonkjes.. Als je het draadje tegen de verwarming aanduwt!? Dat betekend dat je kast gewoon onder stroom staat, en dat hij nog steeds niet aangesloten is op een geaard stopcontact :X .

• Soundstorm2010
Das niet goed 8)7

(edit) nog steeds niet goed geaard zoals dangernl zegt

[Voor 70% gewijzigd door Soundstorm2010 op 01-10-2010 14:42]

• Aragnut
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:54
Overigens is (permanent) aarden aan het verwarmingssysteem zeer af te raden. Dit levert namelijk best wel gevaarlijke situaties op (zie ook andere topics binnen tweakers.net over aarden).

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Aragnut schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:46:
Overigens is (permanent) aarden aan het verwarmingssysteem zeer af te raden. Dit levert namelijk best wel gevaarlijke situaties op (zie ook andere topics binnen tweakers.net over aarden).
Valt mee, bij oudere huizen gaat de aarding zelfs over de verwarmingsbuizen.. Maar als dit niet standaard het geval is, is het IDD wel af te raden.. Maar even tijdelijk (Om te testen of dit het oplost) kan het wel.

• basanova
Oke,mijn volgende stap is om de pc buiten de kast even in de openlucht in elkaar te zetten om te kijken of het dan nog steeds is. is het dan niet meer, dan weet ik dat er ergens een onderdeel stroom afgeeft tegen de kast, en dan ga ik terug naar de winkel en laat ik het daar wel na kijken. maar doet hij het dan nog steeds, dan moet er een deffect onderdeel bij zitten en ga ik ook terug.q

Maar, dat verklaard nog steeds niet dat de ruis en piep verdwijnt als mijn cpu voor 100% belast word, Tijdens het gamen is het geluid overgens veel erger, met mafia 2 word me cpu maar voor 30 a 40% belast.

Heb al nieuwe moederbord en voeding van ze gehad gister, maar het probleem blijft.

[Voor 18% gewijzigd door basanova op 02-10-2010 10:05]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee