Experiabox 780: Wifi valt continue weg.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflcakes
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-06 18:58
Ik heb een KPN experiabox 780 van speedtouch.

Ik zal als eerste onze situatie thuis uitleggen

We hebben 3 laptops die via WIFI verbinding maken en 2 vaste computers met kabel.
Het maakt niet uit of er maar 2 PC's op internet zitten of de Experiabox herstart zichzelf.

Wat heb ik zelf al gedaan?( KPN firmware is hier heel beperkt in. )
1. Wifi kanalen aangepast ( alle kanalen geprobeerd maar het probleem blijft )
2. Vaste ip-adressen toekennen

Maar alsnog blijft de experiabox zich regelmatig zichzelf herstarten. Of hij loopt vast en geeft geen internetverbinding door.

We gebruiken WPA beveiliging.
Ik lees trouwens her en der dat de 780 juist erg stabiel is en zodoende heb ik dan ook maar weinig topics kunnen vinden m.b.t. het wegvallen van de verbinding.

Zijn er nog suggesties over wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:26

lier

MikroTik nerd

Zijn er misschien bepaalde programma's die nogal veel gebruik maakt van Internet (en dan met name poorten gebruiken)?

Het gebruik van torrents kan bijvoorbeeld vrij eenvoudig een router omver werpen.

Treedt het probleem ook op als er maar één lapt verbinding heeft?
Treedt het altijd op?
Is alleen het draadloze netwerk down of kunnen de bekabelde pc's ook niet meer op Internet?

Wat bedoel je trouwens exact met verbinding valt weg? Is het netwerk niet meer zichtbaar? Krijg je een foutmelding op de client?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflcakes
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-06 18:58
lier schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:17:
Zijn er misschien bepaalde programma's die nogal veel gebruik maakt van Internet (en dan met name poorten gebruiken)?

Het gebruik van torrents kan bijvoorbeeld vrij eenvoudig een router omver werpen.

Treedt het probleem ook op als er maar één lapt verbinding heeft?
Treedt het altijd op?
Is alleen het draadloze netwerk down of kunnen de bekabelde pc's ook niet meer op Internet?

Wat bedoel je trouwens exact met verbinding valt weg? Is het netwerk niet meer zichtbaar? Krijg je een foutmelding op de client?
Zelfs met 1 laptop ( zonder torrents e.d. er zijn momenteel geen porten geforward ) slipt die dicht ( dus geen internet meer wel gewoon WIFI verbinding) of dat hij zichzelf herstart.

Het treed continue op zelfs bij normaal internet verkeer ( internet pagina's bekijken etc / niet downloaden oid etc ).

Meestal als hij niet herstart dan " slipt " hij dicht en geeft hij geen internet verkeer door ( zowel draadloos als bekabeld )