Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291826

Topicstarter
Ik ga over paar maanden overstappen van xs4all naar lijbrandt glasvezel en krijg 100Mb abonnement.
Ik moet nog een router aanschaffen.. Ben altijd zeer te spreken geweest over de fritzbox van xs4all.
De router die ik wil aanschaffen wordt dan de fritzbox of de Draytek Vigor 2920n.
Mijn vraag is, in de fritzbox zit een prima menu en veel informatie, zo is zichtbaar welke wifi kanalen in je omgeving in gebruik zijn, zodat jezelf op de meest gunstige in kunt stellen. Ook de verbindingssnelheid en telefoon opties zijn geweldig goed.
Het voordeel van Draytek is dat het een gigabit router is dual wifi. 2,4 en 5gigahz. ik heb een gigabit netwerk
Enige nadeel van de fritzbox is de wifi snelheid, die valt tegen.
Iemand ervaring met de draytek, met zoeken op het net, vind je weinig over de info in de menu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Anoniem: 291826 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:59:
Iemand ervaring met de draytek, met zoeken op het net, vind je weinig over de info in de menu's
:? http://draytek.com/.upload/Demo/Vigor2920_3.3.3.1/

offtopic:
Wat een bloed mooie router zeg, die 2920n. Ik heb zelf een Fritz!Box Fon (XS4all) maar van die Draytek gaat m'n hart sneller kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714

Volgens de specificaties op draytek.nl is de NAT-throughput van de Vigor 2920(n) 130Mbps. Hieraan heb je nu dus genoeg, maar mogelijk in de nabije toekomst niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de menu structuur, in bovenstaande link, ik ga voor de draytek.
Mocht iemand vinden dat er tot 250 euro een betere router te koop is, dan hoor ik het graag.
Wordt aangesloten op een Genexis glasvezel modem van Lijbrandt, wordt 100mb internet, down en upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:01
Anoniem: 291826 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:43:
Bedankt voor de menu structuur, in bovenstaande link, ik ga voor de draytek.
Mocht iemand vinden dat er tot 250 euro een betere router te koop is, dan hoor ik het graag.
Wordt aangesloten op een Genexis glasvezel modem van Lijbrandt, wordt 100mb internet, down en upload
De Draytek 2920n is een leuke router (heb hem zelf ook) maar je maakt wel een paar denkfoutjes. De router heeft WiFi-N maar geen 5Ghz band (enkel 2.4Ghz). Verder is het bekend dat het WiFi bereik van elke Draytek niet denderend is. Zelf gebruik ik hem alleen bekabeld dus ik kan niet confirmeren of dit klopt of niet. De router heeft wel een NAT performance van 150 Mbps dus dat is wel voldoende.

Persoonlijk zou ik deze router alleen kopen om de features die hij biedt. Als bij jouw de WiFi capaciteit het belangrijkste is, adviseer ik je om een (non-)wireless router en een dedicated accespoint te kopen. Dan weet je in ieder geval zeker dat de WiFi performance goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Volgens mij is NAT performance van ~130Mbps niet genoeg voor de 200Mbps total simultaneous NAT throughput (down+up) wat hij nodig zal hebben voor een 100/100 Mbps glasvezel abonnement.

Zie ook hier een lijst, waarin ook de 2130 staat.

[ Voor 26% gewijzigd door Nivk op 02-10-2010 21:02 . Reden: Moffins bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 15:48
De draytek Vigor 2130V(n) heeft een doorvoersnelheid van dacht 800. Wellicht dat deze beter voorbereid is op de toekomst.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moffin schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 20:57:
De draytek Vigor 2130V(n) heeft een doorvoersnelheid van dacht 800. Wellicht dat deze beter voorbereid is op de toekomst.
Ja, de Draytek Vigor 2130n heeft een doorvoersnelheid van ca. 800Mbps op de WAN-poort. Echter, ik heb persoonlijk nog steeds het idee dat de Vigor 2130n te vroeg op de markt is gekomen omdat de firmware nog niet echt af is (lees: stabiliteit en functionaliteit). Maar dit komt hopelijk gauw goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad is de perfomance van de 2130 beter dan de2920. Ik kan dan overwegen om hem zonder wifi te nemen en een goed accespoint erbij aan te schaffen. Nog een vraag over de mogelijkheden, de fritzbox die ik nu van xs4all gebruik, heeft de telefoonaansluitingen in de fritzbox zitten, hierdoor kun je in het menu van de fritzbox, allerlei zaken instellen, adresboek, afwezig etc. Die aansluitingen komen nu op het genexis glasvezel modem.
Op de draytek 2920, zitten ook de telefoonaansluitingen en is het in het menu in te stellen. Betekent dit dat ik niets heb aan de telefoonaansluitingen op de draytek 2920, omdat het telefoonverkeer niet op het draytek modem is aan te sluiten? Zo ja, dan wordt het de Draytek 2130. In ieder geval bedankt voor jullie info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Da's nogal wiedes he? je telefoonmeuk wordt geregeld via het glasvezel modem, dus de Vigor heeft niks te maken met het telefoon gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, het is me duidelijk, ik heb nu 2 modems op het oog.

Draytek 2130n
D-link DIR-885, (als beste getest computer totaal.)

Grijg dus 100mb glasvezel up en download, van isp Lijbrandt.
Krijg een genexis glasvezel modem.

Ik heb netwerk met 4 pc en server (synolgy 209+)

Draadloos gebruik ik laptop en een printer op een verdieping hoger.

Als ik eea naast elkaar zet, ontlopen ze niet veel en zou voor mij de d-link de doorslag geven omdat die het best getest is. Als jullie zeggen, ga voor de draytek, dan wordt het de draytek, verder ervaring heb ik niet met deze modems. Ik vind de menu informatie in de draytek wel zeer uitgebreid. Maar stabiliteit en snelheid is belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291826 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:58:
Oke, het is me duidelijk, ik heb nu 2 modems op het oog.

Draytek 2130n
D-link DIR-885, (als beste getest computer totaal.)

Grijg dus 100mb glasvezel up en download, van isp Lijbrandt.
Krijg een genexis glasvezel modem.

Ik heb netwerk met 4 pc en server (synolgy 209+)

Draadloos gebruik ik laptop en een printer op een verdieping hoger.

Als ik eea naast elkaar zet, ontlopen ze niet veel en zou voor mij de d-link de doorslag geven omdat die het best getest is. Als jullie zeggen, ga voor de draytek, dan wordt het de draytek, verder ervaring heb ik niet met deze modems. Ik vind de menu informatie in de draytek wel zeer uitgebreid. Maar stabiliteit en snelheid is belangrijk.
toon volledige bericht
Kijk hier eens en vergelijk beide routers (klik op de routernaam voor een review).

Er is ook hier op GoT genoeg informatie te vinden over beide routers.
Pagina: 1