Toon posts:

Networkauthority inventory

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• salle
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11-10-2010
Hallo

Op mijn werk maken ze nog gebruik van een heel oude versie van ciscoworks. Nu ben ik aan het zoeken geweest achter een alternatief en ben op hetvolgende programma uitgekomen
"NetworkAuthority Inventory of vroeger ZipTie genaamd". De reden voor de keuze van dit programma is voor de pc tracking over het netwerk met behulp van het mac adres of ip adres van de pc zodanig wij weten op welke switch deze pc aangesloten is.

Het probleem is dat wanneer ik switches toevoeg dit programma deze wel vindt maar ik ben niet in staat om de Mac forwarding table uit te lezen (via snmp). Ik heb even gezocht en blijkbaar maakt dit programma gebruik van de CISCO-VTP-MIB.mib maar de switches die hier aanwezig zijn ondersteunen dit niet. Heeft er iemand ervaring met dit programma of een ander alternatief (liefst freeware). Op internet is over dit programma niet zoveel te vinden.

Website: http://www.ziptie.org
Switches: Cisco (voorbeeld: Catalyst 4506)
distro: Ubuntu

Geprobeerd:
- Info/handleiding te zoeken op internet
- aanpassingen gemaakt in de config files van het programma
- verscheidene aanpassingen op switch niveau (snmp gerelateerd)

• Proxx
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 30-07 09:49
ik kan nu heel mooi roepen zabbox en ander consoorten maar die zien volgensmij niet welk apparaat op welke switch ziet. al moet ik zeggen dat ik hier ook eigenlijk wel intressen in heb.

ons huidige netwerk is een zooitje en zoiets kan het voor mij wat overzichtelijker maken.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• salle
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11-10-2010
Inderdaad. Het programma zit heel goed in elkaar. Ik zou dit willen gebruiken samen met Nagios om heel het netwerk in de gaten te houden. Nagios is al up and running en ik moet zeggen ==>> geweldige applicatie

• Bl@ckbird
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Je kan eens kijken naar Netformx.
Een 30 dagen test versie is hier aan te vragen.

Na registratie op de website kan je hier instructie video's bekijken.

Je krijgt dan een netwerk diagram van het netwerk wat je kan exporteren naar Visio.
Daarnaast krijg je een overzicht van alle apparatuur inclusief alle software / IOS wat hier op draait.
( Ook PSIRT meldingen over deze software. )

Met Ciscoworks en Nagios is een monitoring en configuratie tool voor het netwerk.
Netformx is een inventarisatie tool, die je eens in de zoveel tijd kan draaien.

~ Goedkoop Leren Vliegen? ~ Send using RFC1149. Disclaimer: No animals were harmed during this data transfer.. ~

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee