Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:56

[NBBG Aanschaf] Businessnotebook notebook oktober 2010

De NBBG's zijn, na een tijdje discussiëren, weer op de front-page geplaatst. Daarmee is de discussie eigenlijk zo goed als over en komt dit topic into play.

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een NBBG notebook als uitgangspunt genomen maar wil je toch een een andere notebook en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen NBBG-notebook en vermeld waarom je de keuze hebt gemaakt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :).

HP ProBook 4720s (WS914EA)

pricewatch: HP ProBook 4720S (WS807EA)
Alternatieven
pricewatch: MSI P600
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NUE89MH)
pricewatch: Samsung P580 JA02NL

Het artikel: http://tweakers.net/revie...ificaties-en-prijzen.html

[ Voor 34% gewijzigd door GENETX op 01-10-2010 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_jabberwock
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-02 22:24
Een beter alternatief:

De HP Pavilion DV7 4040ED. Deze zijn op het moment moeilijker te vinden, de prijs is iets hoger, maar de specs zijn dan ook een stuk aantrekkelijker (I5 proc, grotere HD (wel maar 5200 tov 7200RPM) en snellere Graka).

pricewatch: HP Pavilion dv7-4040ed (WN811EA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De specs zijn dan wel beter, het grote probleem blijft de degelijkheid. Ik weet niet of je ooit een ProBook in je handen hebt gehad, maar die dingen zijn echt stevig. Een laptop is meer dan alleen specs. Alhoewel de HP DV7 idd geen slechte keuze is als je een beperkt budget hebt, en veel rekenkracht nodig hebt. Maar ik denkd at de ProBook doorgaans toch even wat geschikter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

Bovendien is een Pavilion voor SOHO en niet specifiek business.
De ProBook 4xxx serie is trouwens een ramp om een bioswachtwoord te resetten of geheugen in te bouwen. Handson ervaring met de 4510s btw. Vandaag komt er een 4720s binnen voor een klant.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels peersman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuwe laptop.
Maar ik vindt zelf de MSI CX620-226NL ook wel een goed alternatief aangezien deze ook een i5 heeft, maar wel een kleiner scherm.

pricewatch: MSI CX620-226NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
@ PcDealer: dat van het geheugen had ik eigenlijk wel in het stuk kunnen zetten want dat heb ik vaker gehoord. De 4GB van de 4720s maakt echter dat het voor de meesten niet direct noodzakelijk is. :P

@ niels peersman: bij die MSI krijg je wat hardwareonderdelen betreft veel waar voor je geld, het is echter geen zakelijk model en ik weet niet hoe het met de bouwkwaliteit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 10:41

BLN

Die probook is best een mooie laptopje. Maar je neemt t toch niet serieus als een zakelijke notebook standaard maar 1 jaar carry-in garantie heeft? Zelfs dell doet dat veel beter met standaard 1 jaar on-site en voor een paar tientjes NextBusinessDay garantie.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels peersman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09-2023
@Olaf: Oké daar heb je een punt het is geen Business model. Dan vindt ik het jammer dat dit model niet is meegenomen in de Basis groep tot een budget van €705,=.

Want als je kijkt naar de basis laptops die er nu staan krijg je voor 80 euro meer toch een kwalitatief goede laptop met alles erop en eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
niels peersman schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:10:
@Olaf: Oké daar heb je een punt het is geen Business model. Dan vindt ik het jammer dat dit model niet is meegenomen in de Basis groep tot een budget van €705,=.

Want als je kijkt naar de basis laptops die er nu staan krijg je voor 80 euro meer toch een kwalitatief goede laptop met alles erop en eraan.
Dat ben ik niet met je eens. Ten eerste is het budget van de basisnotebook verlaagd van 700 euro naar 800 euro, dus de MSI zou veel te duur zijn. Daarnaast is het gat niet zo heel groot.. De HD 5145 van de Asus is even snel, alleen ontbreekt DX11. Verder is de i3 350M even snel, alleen ontbreekt slechts de Turbo Mode. En je mist verder nog 1GB geheugen. Wel is de Asus volgens mij een stukje degelijker gebouwd.

De MSI is geen slechte laptop voor de prijs. Maar we moeten ergens een grens trekken, en die ligt tegenwoordig rond de 600 euro (de Asus is net op het laatste moment 30 euro duurder geworden..).

Verder is de MSI echt een tussengeval in mijn ogen. Alhoewel je wel leuke dingen voor 80 euro krijgt, moet je bedenken dat je voor 800 euro al een Core i5 450M (2,53GHz - 2,8GHz) met GT 330M (en die is 2x zo snel als de HD 5470) in huis haalt. Het grote probleem van de MSI is de videokaart die niet krachtig genoeg is. In games moet je dus alles op low gaan zetten om het speelbaar te houden, net als bij de Asus. De CPU zal je bottleneck niet zijn, en daar zul je dus geen verschil met de Asus gaan merken. Enkel misschien soms die extra GB geheugen, maar ook dat betwijfel ik... Met andere woorden: De specs zijn wel wat beter, maar je kan ze eigenlijk nergens nuttig in gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-06 12:50

J-P

Syntax erro....

Olaf schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:19:
@ niels peersman: bij die MSI krijg je wat hardwareonderdelen betreft veel waar voor je geld, het is echter geen zakelijk model en ik weet niet hoe het met de bouwkwaliteit zit.
En die P serie is dus wel stevig, te vergelijken met de Probook?
Ik zoek namelijk iets voor mijn studie, en stevigheid staat eigenlijk bovenaan, maar het liefste 15.6", de kleinere versie van de HP ProBook 4720S (de 4520s) is juist weer super slecht verkrijgbaar. (wat me trouwens bij heel veel modellen opvalt, check de NBBBG van de vorige keer maar)

Verder had de MSI die Niels aankaart wel een betere grafische kaart waardoor een spelletje ook nog eens mogelijk wordt (ok geen punt voor een zakelijke laptop maar toch)

[ Voor 6% gewijzigd door J-P op 01-10-2010 12:48 ]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
De degelijkheid van de P600 is niet te vergelijken met die van de ProBook. De Professional-lijn van MSI is wel degelijker dan de meeste consumentenmodellen van die fabrikant, maar de ProBook is een stuk steviger. De MSI is bijvoorbeeld van plastic terwijl de Probook geborsteld aluminium heeft, de P600 heeft bijvoorbeeld ook geen spill resistant keyboard zodat je moet oppassen met morsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
  • Laatst online: 21-05 11:13
Leuke notebook, echter wat moet je met een businessnotebook zonder een professional/business versie van Windows? Dan maar meteen een dubbele licentie betalen? Kan wel, valt nog binnen het budget.

Heel raar dat HP bij een probook niet de pro versie erbij doet. Door het ontbreken hiervan vind ik dat deze hier niet thuis hoort.

Als het topic SOHO notebook zou zijn zou het nog net kunnen. Maar zelfs freelancers die op projecten gaan werken zullen vaak in een netwerk moeten hangen wat hier gewoon niet mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Olaf schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:19:
@ PcDealer: dat van het geheugen had ik eigenlijk wel in het stuk kunnen zetten want dat heb ik vaker gehoord. De 4GB van de 4720s maakt echter dat het voor de meesten niet direct noodzakelijk is. :P
Dat is waar :)

Voor mensen die een zakelijke 15,6" zoeken zou ik een ProBook 65xx serie aanraden. Magnesium legering zelflozend keyboard compartiment. De 4xxx serie is van plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:32
Ik vond het een duidelijk overzicht deze maand, heb inmiddels de Probook besteld, ik ben heel benieuwd. Bedankt voor het opstellen van deze bbg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-06 18:04
beetje matig dat er in het stukje staat dat er voor 2/3 tientjes dezelfde specs krijgt met dan 320GB en 3GB geheugen. en het belangrijkste verschil niet word genoemd tussen de 2 modellen :

Windows 7 professional en ook een Mat scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:38
theorganiser schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 19:13:
beetje matig dat er in het stukje staat dat er voor 2/3 tientjes dezelfde specs krijgt met dan 320GB en 3GB geheugen. en het belangrijkste verschil niet word genoemd tussen de 2 modellen :

Windows 7 professional en ook een Mat scherm
Exactemundo. Ik zat deze NBBG op het gebied van de Businessnotebook met stijgende verbazing te lezen. Ja die 17" is log en zwaar maar als je bijvoorbeeld voor de 4320s gaat heb je wél bovenstaande voordelen tegen min of meer dezelfde prijs. Je kunt eventueel nog een lans breken omdat hier maar 3GB inzit maar heel eerlijk gezegd mis ik die ene GB niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Interessant..., zelf ook op zoek naar een zakelijke notebook.
Maar 17" is toch iets te groot... van de week bij Office Centre de 15,6" 4520 Probook gezien. Mooi apparaat!

Overwoog ik eerst 2x 13" notebooks. Overweeg ik nu een 15,6" notebook en een netbook (10").
De notebook komt 75% van de tijd op een standaard te staan met een toetsenbord aangesloten.
Netbook handig om mee te nemen en om mails te checken...

-HP pagina-
Twijfel nu tussen de drie systemen met de 64-bit besturingssystemen. Welke aan te schaffen...?
- W7 Home vs W7 Professionel -> Geen netwerk op kantoor, ben kleine zelfstandige.
- HD grafisch systeem vs ATI Mobility Radeon HD -> Geen grafische werk, veel Office (Excel) applicaties en sporadisch AutoCad

[ Voor 33% gewijzigd door Mini Poeper op 03-10-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidokok
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02-2022
Goede Review!

Wat ik mis aan veel laptops van de probook serie is dat deze niet compatibel zijn met HP dockingstations.
De enige optie is een USB dockingstation, maar dat integreert niet zo mooi met HP laptop standaarden.
Daarnaast dien je dan alsnog een extra voeding aan te schaffen.

Wat zijn nog meer de verschillen en voordelen tussen USB docks en Originele HP dockingstations? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

guidokok schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 23:37:
Goede Review!

Wat ik mis aan veel laptops van de probook serie is dat deze niet compatibel zijn met HP dockingstations.
De enige optie is een USB dockingstation, maar dat integreert niet zo mooi met HP laptop standaarden.
Moet je de b-series hebben en niet de s. Ofwel vanaf de 6550b.
Wat zijn nog meer de verschillen en voordelen tussen USB docks en Originele HP dockingstations? Iemand hier ervaring mee?
Usb doet het altijd en docking alleen bij de b-, p- en w-serie. Let op dat bepaalde modellen een zwaardere voeding hebben en je per model moet bekijken of ze inderdaad interchangeable zijn. Voordeel van een docking is gewoon vastklikken klaar en leuke oplossingen voor docking+standaard+monitor vesa aansluiting of hetzelfde voor dual monitor opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-04 13:00
Ik zie dat er 1000 euro word uitgetrokken voor een busisness notebook. Mijn budget is 900-1200 euro. Deze laptop wil ik gebruiken voor video bewerking en school, Ik zou met deze laptop wel graag fallout, diablo 3 en andere spellen soepel willen draaien(Maar het is niet dat ik hem puur koop voor games). Is dit mogelijk met dit budget, of raden jullie mij aan om meer te kijken naar de game laptops van 1700 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

DiscoSuperFly schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:59:
Ik zie dat er 1000 euro word uitgetrokken voor een busisness notebook. Mijn budget is 900-1200 euro. Deze laptop wil ik gebruiken voor video bewerking en school, Ik zou met deze laptop wel graag fallout, diablo 3 en andere spellen soepel willen draaien(Maar het is niet dat ik hem puur koop voor games). Is dit mogelijk met dit budget, of raden jullie mij aan om meer te kijken naar de game laptops van 1700 euro?
Kijk eens eerst naar de requirements van de spellen die je wilt spelen en zoek daar een laptop bij. Videobewerking en school lijken mij zaken die je op een basic laptop al kunt verrichten.

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 05-10-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:48
ik heb het in het Business gedeelte geplaatst, omdat het om de Probooks en Thinkpads gaat..

Het volgende..:

Ik wil graag een nieuwe laptop, mijn vorige laptop was een MSI X-Slim X340 (13,3 inch met een Celeron 723)..
Deze is echter niet meer, mede omdat het niet bepaalde een hele stevige laptop was..

De nieuwe laptop moet dus wat steviger zijn, volgens mij kom je dan snel uit op de Thinkpad series van Lenovo of de Probook van HP. De enige eisen die ik eigenlijk heb zijn een 13,3inch scherm en een dual core cpu. (meer geheugen en een ssd kan ik er later bij zetten, zijn nog weinig goedkopere laptops met een ssd).

Deze blijven er naar mijn mening over..:

http://tweakers.net/price...=&a357=&d802=&i437=&a437=

Lenovo Thinkpad Edge 13 (NUE89MH)
13,3" laptop met 320GB HDD en 2GB mem. - AMD Turion 64 Neo X2 L625 1,6GHz
€ 551,66

HP ProBook 4320s (WD864EA)
13,3" laptop met 320GB HDD en 3GB mem. - Intel Core i3 350M @ 2,26GHz
€ 617,61

HP ProBook 5310M (WD790EA)
13,3" laptop met 320GB HDD en 2GB mem. - Intel Core 2 Duo Mobile SP9400 @ 2,4GHz
€ 645,-

HP ProBook 4320s (WD862EA)
13,3" laptop met 250GB HDD en 2GB mem. -Intel Core i3 330M @ 2,16GHz
€ 637,07

Lenovo Thinkpad Edge 13 (NUE2KMH)
13,3" laptop met 160GB HDD en 2GB mem. - AMD Athlon 64 X2 L325 @ 1,5ghz
€610,10

Ik vrees voor de Thinkpads, vooral door de cpu die toch aanzienlijk langzamer is dan de Core i3 & de SP9400 van HP..

De Thinkpad heeft een glanzend scherm, de Probook volgens mij een mat scherm, wat wel prettiger is..

Zijn er nog alternatieven afgezien van deze 2 merken, en dan vooral denken aan stevigheid?

Er zijn bijvoorbeeld ook de Ideapads, deze hebben we op het werk, zijn redelijk stevig, maar het scherm stelt bijvoorbeeld weinig voor, het toetsenbord en de rest van de laptop zijn volgens mij wel van aluminium..

[ Voor 7% gewijzigd door rscheper op 28-10-2010 13:21 ]

Pagina: 1