Goed ik heb mij ook maar eens gestort op de wereld van de netbooks, om de simpele reden dat mijn vriendin zo'n ding wil hebben.
Allereerst hebben we een lijstje met eisen opgesteld;
- Max. prijs 350 euro
- Geschikt om films te kijken
- Office moet goed te gebruiken zijn
- Voorzien van Wifi
- In een 'echte' winkel te koop
- Wit... (

)
Nu ben ik natuurlijk druk op zoek gegaan, en al snel vielen vele laptops af doordat ze boven budget waren. Ik heb ook geen plannen om het budget bij te stellen, de netbook is echt voor erbij. Een combinatie van dit topic, de pricewatch en
[NBBG] Netbook/mini-notebook april 2011 brachten het aantal kanshebbers terug tot een mooie 113 (
http://tweakers.net/price...dVq9EIpFP7V1y2xQSFOPUopfw) kandidaten.
Al snel viel mij op dat er maar een tweetal laptops zijn die een 11.6 inch scherm hebben. (voor films kijken natuurlijk wel handig.)
pricewatch: Acer Aspire One 721-123KG32
pricewatch: Acer Aspire One 752h-5GHz
Op de site van Acer is de 752 niet meer terug te vinden maar alleen nog een 753?!
Deze hebben bovendien een schermresolutie van 1366x768 en respectievelijk 2 GB of 3 GB intern geheugen.
De degelijkheid van Acer twijfel ik wat over, maar goed voor een apparaatje wat niet zo lang mee hoeft te gaan en voor de 'fun' is kan ik daar nog mee leven.
De D255 van Acer valt af vanwege de mindere grafische kwaliteiten.
Als tegenhanger van de Acer netbooks vond ik de 1015 en 1018 reeks van Asus, waarin weer een verscheidenheid aan modellen is te vinden. De resolutie van het scherm en het interne geheugen is echter een stuk lager dan de Acer-netbooks. Deze netbooks zijn echter wel in het wit leverbaar...
De
pricewatch: Dell Inspiron Mini 10 en de
pricewatch: Dell Inspiron Mini 1018 vallen af omdat deze niet te koop zijn in een gewone winkel.
Van de Samsung modellen heb ik weinig verstand, behalve dat ze ook niet in 11.6 inch scherm te verkrijgen zijn en uitgerust zijn met 1 GB geheugen.
De Packerd Bell's vallen af omdat ik ooit heb gezworen nooit meer een PB te kopen na slechte ervaringen.
De vraag is dus, welke laptop past het beste binnen mijn eisen in combinatie met het gestelde budget? Zie ik belangrijke dingen over het hoofd?
Ik neig zelf sterk naar de Acer netbooks door de hogere resolutie, het grotere scherm en het grotere werkgeheugen...