• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online

http://farm5.static.flickr.com/4137/5039768663_4e5053984d_o.jpg

WRC 2010 is een game gebaseerd op de World Rally Championship licentie. Het is de eerste game die gebruikmaakt van deze licentie sinds 2005. Het spel wordt ontwikkeld door Milestone en uitgegeven door Black Bean games. Er zijn versies voor de PC, Xbox 360 en Playstation 3 onderweg en de geplande release is voor herfst dit jaar, vermoedelijk nog deze maand. Er is al een demo beschikbaar voor de verschillende platforms. Op de consoles zullen deze makkelijk te vinden zijn, voor de PC versie kun je in deze posts bij het kopje Links terecht voor een aantal download links.

Features
ROAD TO THE WRC: Follow in the tyre tracks of the WRC heroes as you progress through the career mode. Start by building your own team, participate in regional championships, and move up the ladder to land a prestigious contract with a leading WRC team.

TIME ATTACK: Select your favorite car and take on a famous special stage in your quest to set a record time. Upload your best performance online to and download those of the world record holders to compare your skills.

ONLINE RANKING: Compete online against other players across the world where you can organize or participate in customised stages, rallies and championships. Gain experience and hone your skills to improve your online ranking and do battle to be crowned the first virtual WRC Champion!

AUTHENTIC WEATHER CONDITIONS: Conquer the elements as the WRC takes you from the snowy tracks in Sweden, to the depths of the dusty desert in Jordan, and on to the technical asphalt roads of Catalunya.

ADDITIONAL GAME FEATURES
  • Unlock an exclusive set of liveries and sponsors for each car
  • Compete with the champions in the WRC as well as honing your skills in the three support categories: P-WRC, S-WRC, J-WRC
  • Select your preferred settings and tailor your car to suit your individual driving style
  • Rely on authentic co-driver pacenotes to master the hardest sections of each stage
  • Vote for your favourite rally and then compete in it!
En nog wat Quick Info:
Classic Game Modes:
  • Single Stage
  • Single Rally
  • Championship
New Game Modes:
  • Road to the WRC (Career)
  • Rally Academy
  • Time Attack
  • Hot Seat (4 players)
Online Modes:
  • Single Stage
  • Single Rally
  • Championship
Categories:
  • J-WRC
  • P-WRC
  • S-WRC
  • WRC
Other Features:
  • Online ranking system
  • Car customization
  • Co-driver notes
  • Voting system
Developer
  • Milestone
Publisher
  • Black Bean Games
Format
  • PS3, Xbox360, PC
Content:
  • Cars - 18
  • Drivers - 58
  • Car Damages - 32
  • Rallies - 13
  • Tracks - 78
  • Trophies - 55
Genoeg om je bezig te houden zo te zien.

http://farm5.static.flickr.com/4153/5039768701_2f8861878c_o.jpg

Video

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=LPJUW5efWlA]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DAz64sD1vN0]

Screenshots

http://farm5.static.flickr.com/4106/5040388608_448ae8742a_o.jpg

Info links:

http://www.wrcthegame.com/EN-us/media.html - Officiële website
http://www.facebook.com/pages/WRC-the-Game/150748701620499 - Facebook pagina met nog wat media.

Demo links:

Gamershell.com
Multiplayer.it
Worthdownloading.com

• Propane
  • Niet online
Zo, hopelijk een beetje een fatsoenlijke startpost. Ik kwam de demo voor dit spel tegen en vroeg me af waarom ik er nog niets over had gehoord. Even hier gezocht en geen topic gevonden, dus zelf maar aangemaakt. De reden hiervoor; Ik speel de laatste tijd weer meer race games en bij DiRT en DiRT2 heb ik stiekem toch wel eens heimwee naar vroegere Colin McRae games en Richard Burns Rally, waarin de focus puur op het rally rijden ligt.

Ik heb de demo even geprobeerd en even in het kort mijn bevindingen:

+ Cleane graphics
+ Scherpe textures
+ Goed geluid, alhoewel ik niet zeker ben van het motorgeluid
+ Goede cockpit view
+ Wegligging voelt voor mij wel realistisch, in de DiRT games heb ik meer het gevoel rond te glijden over de baan.
+ Goede navigator

- Toch wat verouderde graphics, niet top of the line.
- In de demo nog geen force feedback op m'n Xbox 360 controller aangesloten op de PC
- Menu is ietwat onoverzichtelijk naar mijn mening, wel duidelijk een eigen stijl
- Ik heb geen real life vergelijking, maar de voorwielen lijken mij tijdens het remmen iets te vroeg te blokkeren met assists uit.
- Snelheidsgevoel is niet altijd even sterk aanwezig.

Hou er rekening mee dat ik geen die hard race simmer ben, ik zie het meer als gewoon lekker tussendoor even een stage rally rijden. Ik zou zeggen, laat even horen wat jullie van de demo vinden.

• harmageddon
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:40
Racegames hebben mij altijd wel geboeid, alleen rally heb ik me nog maar weinig mee bezig gehouden. Wellicht dat dit een kanshebber is :)
Zeker aangezien F1 2010 mij zwaar tegenvalt. En uiteraard is rally een hele andere tak van racesport maar auto rijden is auto rijden he :+
Vanavond eens even naar de demo kijken!

Edit: IMHO valt bij de demo weinig positiefs te melden....

[Voor 8% gewijzigd door harmageddon op 01-10-2010 18:25]

DeepRadio The best in house&dance!

• Mister_Gaus
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 17:59
Ja ik had de demo ook enkele dagen geleden ontdekt. Mijn eerste gedachten waren: eindelijk weer een echte rally game ipv de Dirt show. Dus snel gedownload.

Eerst een paar keer met keyboard gedaan en dan kan je beter voor de 'extreme gravel' setup gaan ipv de normale. Vandaag stuurtje van zolder gehaald maar ik vind het nog niet echt fijn werken. Force feedback moet je trouwens handmatig aanzetten: Als je in een race bent op escape drukken en dan helemaal rechts zitten de force feedback options.

Ik vind de snelheidservaring trouwens groter als de in car cam neemt of de bumper cam. Dus ik weet niet met welke cam de TS heeft gereden? Al met al wel een grappig spelletje maar ze moeten nog flink wat verbeteren voor de echte release.

[Voor 10% gewijzigd door Mister_Gaus op 01-10-2010 19:24]

• Propane
  • Niet online
Mister_Gaus schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 19:20:
Force feedback moet je trouwens handmatig aanzetten: Als je in een race bent op escape drukken en dan helemaal rechts zitten de force feedback options.

Ik vind de snelheidservaring trouwens groter als de in car cam neemt of de bumper cam. Dus ik weet niet met welke cam de TS heeft gereden?
Klopt, de force feedback had ik al aangezet tijdens de race, maar de controller deed nog steeds niets. Met m'n stuurtje werkt het nu wel goed, moet alleen nog een beetje settings tweaken.

Wat betreft het camera standpunt, over het algemeen is het inderdaad zo dat hoe dichter je op de grond zit, hoe sneller het lijkt te gaan. Alleen race ik liever vanuit de 'cockpit' :P.

Wat kan er volgens jullie nog beter aan het spel?

• Foo Racer
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 06-10-2015

Foo Racer

Now, ain't that grand!

Heb vanmorgen even de Demo voor PC gestart, wat valt dit enorm tegen.
Het was net of ik mijn oude PS2 WRC versie reed, dit is gewoon niet van deze tijd.

Graphics: onvoldoende, volgens mij nog precies dezelfde engine als de vorige WRC versie.
Besturing: onvoldoende, In de demo is mijn G25 niet goed in te stellen, verder is de feedback maar matig.
Geluid: Ja, deze game heeft geluid.

Deze kwaliteit is net goed genoeg voor een handheld, maar bij lange na niet voor de moderne consoles of PC.
Mijn advies: links laten liggen, Collin Mcrae 3 is nog beter. |:(

Asus M2N-SLi Deluxe - AMD X2 6000 - 2X 2Gig - 2X MSI 9600GT - 500Gig Maxtor Diamond MAX - Theatron Agrippa 7.1 DTS // Samsung LE37M68B Full HD // PS3 // XBOX360 // Wii // Dreambox 7020Si // Denon AVR2808 // 2X Denon POA 4400A // 5X Vifa Carat

• Propane
  • Niet online
Nouja, overdrijven is ook een vak. Ik zag dit soort reacties over de demo al op meerdere plekken, en als je ze dan vergelijkt met mensen die de demo even iets langer spelen heb ik toch het idee dat het gewoon een sport is geworden om zo negatief mogelijk over een spel te doen.

Qua graphics; gooi dat schijfje nog eens in je PS2 dan, of ga even langs de opticien :P. Het is geen Crysis onder de racegames, maar de graphics zijn naar mijn mening scherp zat en overtuigend. Ik heb nog even DiRT geïnstalleerd om te vergelijken, en qua graphics is er niet veel verschil, WRC ziet er eerlijk gezegd prettiger uit naar mijn idee.

Wat mis je qua instellingen voor je G25 dan eigenlijk, ik had namelijk geen problemen om m'n Logitech Momo Racing ding in te stellen. Ik mis enkel nog een soort Wheel Weight setting.

De gameplay is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind het behoorlijk lekker racen, prettiger dan de Rally stages in DiRT 1 en 2. En als ik zo eens naar de prijs kijk van de PC versie is het ook een aardige prijs/kwaliteit verhouding (als in je krijgt niet alles top of the line maar je betaalt ook niet top of the line). Ik ben wel benieuwd of er nog wat meer interesse voor het spel komt, lijkt me ook leuk online.

• CCV
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 09-06-2014
Demo is binnen, heb het voor het eten even geprobeerd. Graphics vind ik er niet uit zien maar de besturing kwam leuk over. Straks even wat meer spelen.

Voornamelijk Appeltjes

• Foo Racer

Foo Racer

Now, ain't that grand!

Propane schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 20:12:
Nouja, overdrijven is ook een vak. Ik zag dit soort reacties over de demo al op meerdere plekken, en als je ze dan vergelijkt met mensen die de demo even iets langer spelen heb ik toch het idee dat het gewoon een sport is geworden om zo negatief mogelijk over een spel te doen.
Sorry hoor, maar dit is niet persoonlijk bedoeld.
In tegenstelling tot jou, ben ik wel een hardcore race-simmer. Ik speel al racegames vanaf de 1e f1 (1995???) game op de PSone, toendertijd met een madcatz stuurtje zonder feedback. Ik ben overgestapt op PC sinds GP3 uitkwam, en sindsdien heb ik bijna elke rally en/of racegame waar een demo van was wel geprobeerd.
Ondertussen heb ik dus wel enig idee wat wel, en wat niet goed aanvoelt. Dus als het na 2 uurtjes demo rijden niet bevalt, zal het na 20 uurtjes ook niet bevallen. Ik denk ook dat de negatieve reacties die je overal tegenkomt van hardcore racesimmers zijn.
Qua graphics; gooi dat schijfje nog eens in je PS2 dan, of ga even langs de opticien :P. Het is geen Crysis onder de racegames, maar de graphics zijn naar mijn mening scherp zat en overtuigend. Ik heb nog even DiRT geïnstalleerd om te vergelijken, en qua graphics is er niet veel verschil, WRC ziet er eerlijk gezegd prettiger uit naar mijn idee.
Volgens mij melde ik alleen maar dat ik dacht dat er nog gebruik werd gemaakt van dezelfde engine als voorheen.
En dan kunnen ze het geheel wel wat opfrissen, maar het voldoet nooit en te nimmer voor de moderne consoles en PC.

PS2 (WRC3)

WRC 2010
Wat mis je qua instellingen voor je G25 dan eigenlijk, ik had namelijk geen problemen om m'n Logitech Momo Racing ding in te stellen. Ik mis enkel nog een soort Wheel Weight setting.
Ik rijd altijd met verschillende assen voor rem en gas, op die manier kun je remmen en gas geven tegelijk.
Dit word niet ondersteund door de demo.
De gameplay is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind het behoorlijk lekker racen, prettiger dan de Rally stages in DiRT 1 en 2. En als ik zo eens naar de prijs kijk van de PC versie is het ook een aardige prijs/kwaliteit verhouding (als in je krijgt niet alles top of the line maar je betaalt ook niet top of the line). Ik ben wel benieuwd of er nog wat meer interesse voor het spel komt, lijkt me ook leuk online.
Ik vond de besturing erg vaag, ik ben gewoon teleurgesteld. -O-
Eerst al maanden uitgekeken naar f1 2010, wat gewoon een geinige racegame is, niet meer niet minder. Dat viel dus al zwaar tegen, dan maar WRC 2010 proberen. Dan kom je helemaal van een koude kermis thuis. :'(
Maar goed, als je niet zulke hoge eisen hebt, en je wilt wel een rallygame rijden, dan zal deze game vast wel voldoen. Ik wacht wel op Dirt3, maar dat zal vast ook wel tegenvallen.

Asus M2N-SLi Deluxe - AMD X2 6000 - 2X 2Gig - 2X MSI 9600GT - 500Gig Maxtor Diamond MAX - Theatron Agrippa 7.1 DTS // Samsung LE37M68B Full HD // PS3 // XBOX360 // Wii // Dreambox 7020Si // Denon AVR2808 // 2X Denon POA 4400A // 5X Vifa Carat

• Propane
  • Niet online
Ok, begrijp me ook niet verkeerd, maar de vorige post zonder al te veel onderbouwing kwam meer over als afkraken om het afkraken (vooral gezien de laatste opmerking :P). Vandaar mijn reactie.

Wat betreft de assen, dat is wel vreemd. Ik heb (voor zover ik weet) rem en gas ook op twee verschillende assen op m'n Momo en heb nog geen problemen ondervonden. Ik zal het straks nog eens checken.

• Foo Racer

Foo Racer

Now, ain't that grand!

De G25 staat ook niet in de lijst van ondersteunde stuurtjes voor de demo, misschien dat dit in de volle versie wel kan.

• Henkus
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 07:20
Vanmorgen voor het eerst met de volledige game gespeeld. Het duurde meer dan een half uur om mijn stuur werkend te krijgen. Alle problemen die er zijn in de demo, zijn er in de volledige game nog steeds.

Mijn Fanatec PWTS is onmogelijk te in te stellen in de opties.
Gas en Rem en stuur werken wel, maar je kunt de camera niet wijzigen. (dat was in demo ook al).

Ik heb hier bij de demo een support vraag over ingediend en die werd beantwoord met een standaardvraag terug, in de trend van "heb je geen aansluit fout gemaakt of is het geen driver kwestie" .
Daarop heb ik nogmaals geantwoord en natuurlijk nooit geen response meer gehad.

Toch is het wel raar als je het fanatec logo prominent midden in het opstart scherm ziet staan en je stuur werkt niet.

Ik heb het uiteindelijk opgelost door mijn PWTS in de "G25 mode" te zetten en toen was het wel mogelijk om mijn stuur in te stellen.

De game ondersteunt alleen gecombineerde pedalen, dwz dat zowel gas als rem op de zelfde as moeten zitten. Erg vreemd voor een rally game, omdat je juist daarbij zowel de rem als gas tegelijk moet kunnen bedienen.

Grafisch is de game, zoals in de demo, niet al te sterk. Als je eenmaal rijd zijn sommige stages toch echt wel mooi en zo is ook het level design van sommige stages best wel goed.

Toen ik de 1e stage reed, dacht ik gelijk : wat een bagger game.

Ik heb uiteindelijk door gezet en naar een paar stages kon ik de game wel waarderen. Ik ben nu begonnen met een volledige WRC kalender en begin er zelfs plezier in te krijgen.

De force feedback van de game is matig. Je krijgt wel feedback op je stuurreacties en de return to center is ook goed. De weg effecten zijn echter zo minimaal, dat een off road stage aanvoelt alsof je op een afvalt weggetje rijd. Als je ergens tegen aan rijd of een sprong maakt voel je dat wel, maar voor de rest is haast helemaal niets.

De 1e indruk van de verschillende WRC stages zijn wel goed, maar het sausje er omheen klopt gewoon niet.

Als je een crash maakt gilt de co-driver als een klein kind, terwijl als je de echte WRC crashes ziet, valt altijd op hoe cool de gasten zijn als volgas de bocht uitvliegen.

Het feit dat er de laatste jaren eigenlijk geen pure rally games meer gemaakt worden, zal er voor zorgen dat toch veel mensen deze game gaan proberen.

Conclusie: een matige game, die gewoon zoveel beter had kunnen zijn

Nee ik ga em NIET kopen, waarschijnlijk wel een keer spelen en daarna verwijder ik hem weer.

In een seizoen waarin F1 2010 en GT5 uitkomen, maakt deze game geen enkele kans.

Nu ga ik weer verder met F1 2010

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Michel242186
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:02
Henkus schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 06:55:

Je krijgt wel feedback op je stuurreacties en de return to center is ook goed.
dit viel mij ook al op in de Demo als je even flink met de handrem een hairpin induikt je goed kan herstellen wat bij de meeste rally games resulteert in een 360 spin.
Morgen zal ik de complete versie eens even proberen vond de Demo verder wel prettig rijden met de xbox controller op de pc.

• Propane
  • Niet online
Henkus schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 06:55:
Het feit dat er de laatste jaren eigenlijk geen pure rally games meer gemaakt worden, zal er voor zorgen dat toch veel mensen deze game gaan proberen.

Conclusie: een matige game, die gewoon zoveel beter had kunnen zijn

In een seizoen waarin F1 2010 en GT5 uitkomen, maakt deze game geen enkele kans.

Nu ga ik weer verder met F1 2010
Ik hoop dat we dit spel enigzins mogen/kunnen beschouwen als een voorzichtige start van een nieuwe reeks games met deze licentie. Net als F1 2010 niet echt een geweldig spel is (denk aan de bugs), is het wel een basis voor de hopelijk vele verbeteringen volgend jaar. In dat opzicht doet Black Bean het volgens mij nog wel een tikje beter dan Codemasters. Ik heb een tijd de volledige game zitten spelen vandaag en ben nog geen echte bugs tegen gekomen.

Er missen inderdaad nog wel dingen, zoals de force feedback die matig is op de verschillende ondergronden en de graphics die een jaartje of misschien twee achterlopen. Ach, ze hebben een jaartje om de minpunten weg te poetsen, tot die tijd is dit volgens mij toch een aardige zoethouder.

• Henkus
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 07:20
Propane schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:18:
[...]
Ik hoop dat we dit spel enigzins mogen/kunnen beschouwen als een voorzichtige start van een nieuwe reeks games met deze licentie. Net als F1 2010 niet echt een geweldig spel is (denk aan de bugs), is het wel een basis voor de hopelijk vele verbeteringen volgend jaar. In dat opzicht doet Black Bean het volgens mij nog wel een tikje beter dan Codemasters. Ik heb een tijd de volledige game zitten spelen vandaag en ben nog geen
Ik vind de game van Codemasters, inclusief alle Bugs toch nog steeds van een heel ander kaliber dan deze game. F1 2010 is een A titel en WRC 2010 is een C titel.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Googolplex
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 10-08 11:49
Kan iemand mij vertellen waarom ik deze demo niet op xbox live van mijn xbox 360 kan vinden? Ik ben niet echt thuis in dat apparaat, maar onder de - Game Marketplace > Game Demos > onder de letter W - kan ik helaas niks vinden. Zou deze titel erg graag eventjes willen testen...

• D3nn15
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14-11-2012

D3nn15

I Am Mine

Vermakelijk maar helaas niet top.
Spijt dat ik hier 40 euro aan besteed hebt. Ongelovelijk maar de WRC titels van de PS2 waren vele malen beter, als ze nou eens een software PS2 emulator releasen voor de PS3...

I thought the world
Turns out the world thought me
It's all the other way round
We're upside down

• Propane
  • Niet online
EleanorNL schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:08:
Kan iemand mij vertellen waarom ik deze demo niet op xbox live van mijn xbox 360 kan vinden? Ik ben niet echt thuis in dat apparaat, maar onder de - Game Marketplace > Game Demos > onder de letter W - kan ik helaas niks vinden. Zou deze titel erg graag eventjes willen testen...
Ik heb zelf geen Xbox 360 meer, maar kun je hem niet via deze link klaar zetten om te downloaden op je Xbox?

• Googolplex
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 10-08 11:49
Bedankt Propane, heb de demo inmiddels erop. Moest echter wel met een ander xbox live (beide silver) inloggen op mijn xbox voordat ik de demo te zien kreeg in de Marketplace, wel erg vreemd...

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:52

Damian

Insane Obtrusion

Wat een slecht spel dit, ben rally fan in hart er nieren.

Maar de gameplay slaat nergens op, graphics stellen weinig voor, en over het geluid wil ik al helemaal niets zeggen, WAAT SLECHT! lijken wel opgevoerde grasmaaiers.

wat jammer dat hier de licentie aan verpest is zeg.

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• Propane
  • Niet online
Gezien het gebrek aan interesse de vorige keer maak ik nog maar geen nieuw topic aan, maar gewoon even een melding:

Voor de liefhebber die Black Bean Games nog een herkansing wil geven met WRC komt WRC 2011 binnenkort uit!

Grafisch nog steeds geen hoogvlieger maar gewoon netjes en scherp. Geluid komt op mij beter over dan in 2010 en de interface en career lijkt tot dusver een stuk beter, zij het nog wat teveel console-achtig op de PC. Wat ik echter het leukste vind aan de WRC games tegenover bijvoorbeeld de DiRT games.... Ik heb het idee dat het gewoon een stuk lastiger is. In DiRT 3 herinner ik me toch dat ik erg veel flink gas erop hield waar het niet echt zou moeten kunnen en in WRC 2011 lig ik dan op de kop naast de track. Ook de smalle routes met tricky hairpins zijn erg vet en doorgaans wat interessanter dan wat ik in DiRT heb gezien. Daarentegen heb ik DiRT al een tijdje niet meer gedaan, dus misschien dat ik de twee binnenkort even naast elkaar leg en m'n mening moet herzien.

Dus voor de mensen die net als ik toch altijd interesse hebben in een leuke rally game om de favoriete Colin McRae telg of Richard Burns te vervangen, misschien is WRC 2011 maar weer een poging waard.

• Mister_Gaus
Hoe het is vergeleken met de game van vorig jaar? Is de handling nu beter? Ik rijd in ieder geval liever dirt 3 dan wrc 2010, dat was echt een ramp. Bij dirt bij ik veel meer het gevoel van controle dan bij wrc 2010.

• Michel242186
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:02
ik heb WRC 2011 gisteren gespeeld en vond het prima te doen...graphics zijn nog wel verouderd, maar verder rijd het prima.

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 13:28
Vandaag een paar rally's gereden in WRC 2011.

De graphics zijn wel iets verbeterd, maar er zitten nog wel rare dingen in. Bijvoorbeeld in de rally van Wales is de baan slecht te herkennen omdat alles een beetje dezelfde kleur heeft door het zogenaamde ochtendlicht. Ook zie je als je in chase car view rijdt de achterbanden soms fel rood (!) kleuren bij een bepaalde lichtinval.

Met de Xbox-controller is het spel nauwelijks te besturen. Met m'n Xbox-stuur (Microsoft) en in hood view gaat het wel goed. Je moet alleen wel een beetje spelen met de instellingen (steering linearity en dead zone).

Het blijft wel een pittige race-game. Ik had in het begin stability assitance uit staan, maar dat heb ik snel weer aangezet, anders sta je bij elke hobbel in de weg achterstevoren :)

De careermode is wel een beetje langdradig. Je moet een aparte team-manager en monteur aanstellen die jou gaan helpen. De team-manager maakt sponsordeals en de monteur ontwikkelt nieuwe/betere onderdelen. De toegevoegde waarde hiervan zie ik niet zo.

De rally stages zijn wel mooi en ook lang. Niet van die korte stukjes zoals bij Dirt 3. Mijn ideale game zou de engine van Dirt 3 zijn met de rally stages van WRC 2011 :)

• Mister_Gaus
Ik heb nu ook een half uurtje gespeeld, maar vind het niet echt de moeite waard. De reacties op mijn stuur en pedalen lijken pas naar 5 seconden te komen. Daardoor is het spel niet echt speelbaar, misschien kan Mr Magic wat instelling doorgeven? Als ik nu door een bochtig stukje kom dan slinger ik maar wat, heb de auto totaal niet onder controle.

Verder zijn de graphics wel verbeterd, dat mag ook gezegd worden. Alleen op sommige stukken komen de aanwijzingen wederom te laat. Roept die gast Hairpin! als je allang had moeten remmen, erg jammer.

Verder ben ik het met Mr Magic eens dat de makers eens bij codemasters de engine moeten gaan ophalen. Dat zou echt een top game worden! Nu is het spel het net niet door de vage besteuring.

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 13:28
Ik speel de Xbox 360 versie met het Microsoft Steering Wheel (die oude).

Bij de Advanced Wheel Settings heb ik de dead zone op 3 "klikjes" vanaf links gezet.

De steering linearity staat standaard in het midden, maar die heb ik een stuk lager gezet (naar links dus), zodat de reactie op stuurbewegingen sneller is in het eerste stuk.

Verder heb ik zoals gezegd bij de Game Settings de optie stability help aan laten staan. De braking help heb ik wel uit gezet.

Je kunt de aanwijzingen van de co-driver eerder laten komen via het Audio menu.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee