Ik vertel dit in Jeugdjournaal taal, ik hoop dat ik dit ook als reactie terugkrijg, ben echt een noob op dit vlak
Ik zit met het volgende probleem. Heb InternetPlusBellen van KPN, incl. experiabox. Nu wil het zo zijn dat deze mijn vaste desktop boven nauwelijks kan bereiken. Nieuwe router gekocht: Belkin N+ WR. Deze wilde ik achter de EB hebben, maar dit lukt dus niet 1,2,3. Flink gezocht op verschillende fora, maar het wil allemaal nog niet vlotten.
Om alles duidelijk te maken:
Oude situatie
ADSL lijn --> ExperiaBox ---> PC1 (Vaste lijn) PC2 (draadloos, waar het bereik dus nihil is)
Gewenste situatie
ADSL lijn --> ExperiaBox --> Belkin --> PC1 (vaste lijn) en PC2 (draadloos)
Als ik de EB verbind met Belkin (via netwerkkabel, via Lanport in EB naar WAN port in Belkin) vind EB deze niet:

Dit zijn de overige (wellicht)belangrijke instellingen van de EB

Ik heb een hoop gewijzigd in m'n Belkin, heeft allemaal niet geholpen, dus heb de fabrieksinstellingen zojuist teruggezet.
Als ik m'n Belkin rechtstreeks met m'n pc verbindt dit is dan mijn ipconfig:

Ik kan nu inloggen in Belkin via 192.168.2.1
Dit is het beginscherm:

Wil iemand zo vrij zijn het mij uit te leggen in Jip en Janneke Taal. Als je nog meer Printscreens/info nodig hebt, hoor ik het graag! Ik ben de hele avond hier!
Alvast bedankt!
Ik zit met het volgende probleem. Heb InternetPlusBellen van KPN, incl. experiabox. Nu wil het zo zijn dat deze mijn vaste desktop boven nauwelijks kan bereiken. Nieuwe router gekocht: Belkin N+ WR. Deze wilde ik achter de EB hebben, maar dit lukt dus niet 1,2,3. Flink gezocht op verschillende fora, maar het wil allemaal nog niet vlotten.
Om alles duidelijk te maken:
Oude situatie
ADSL lijn --> ExperiaBox ---> PC1 (Vaste lijn) PC2 (draadloos, waar het bereik dus nihil is)
Gewenste situatie
ADSL lijn --> ExperiaBox --> Belkin --> PC1 (vaste lijn) en PC2 (draadloos)
Als ik de EB verbind met Belkin (via netwerkkabel, via Lanport in EB naar WAN port in Belkin) vind EB deze niet:

Dit zijn de overige (wellicht)belangrijke instellingen van de EB

Ik heb een hoop gewijzigd in m'n Belkin, heeft allemaal niet geholpen, dus heb de fabrieksinstellingen zojuist teruggezet.
Als ik m'n Belkin rechtstreeks met m'n pc verbindt dit is dan mijn ipconfig:

Ik kan nu inloggen in Belkin via 192.168.2.1
Dit is het beginscherm:

Wil iemand zo vrij zijn het mij uit te leggen in Jip en Janneke Taal. Als je nog meer Printscreens/info nodig hebt, hoor ik het graag! Ik ben de hele avond hier!
Alvast bedankt!