Toon posts:

Mac OSX, Vista en de Lacie d2 Quadra...

Pagina: 1
Acties:

• RonaldSmits
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18-12-2020
Op het forum staan al aardig wat vragen over het formateren van schijven en windows/mac compatibiliteit maar mijn vraag is wat specifieker.

Eerst even de feiten op een rijtje:
Ik ben fotograaf en op mijn bureau staan een PC met vista en een Macbook Pro met Mac OSX 10.6.4.
Vandaag heb ik een lacie d2 Quadra 1tb aangeschaft met het idee om deze als werkschijf te gebruiken, de bedoeling is dus dat ik hem makkelijk kan schakelen tussen beide systemen. Op twee systemen werken is onhandig en ik wil graag vanuit een locatie werken.
Uiteindelijk komt er nog een tweede identieke schijf in een raid1 opstelling voor de backup,

De d2 is op de PC aangesloten met een eSATA verbinding, en op de macbook met usb 800

Momenteel is de d2 geformateerd in Mac OS Extended, en ik ging er eigenlijk van uit dat mijn PC hem zou kunnen lezen met behulp van Macdrive 7.

De Mac leest zonder problemen de schijf maar de PC herkent geen schijf. Ook weet ik niet hoe ik het beste de schijf kan delen tussen de twee systemen, kan ik zowel de eSATA als de firewire aansluiting in de d2 laten zitten of moet ik kabels wisselen zodra ik naar een ander systeen wil? (ik heb er aan gedacht om de schijf vanuit de mac over het netwerk te delen, maar ik kan de mac niet bereiken vanaf andere pc's in het netwerk.)

Ik hoor graag wat ik fout doe en hoe jullie dit op zouden lossen.

thanks!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 21-09 21:39
Gebruik gewoon Fat32. Ik neem aan dat je fotos niet de 4GB per stuk overschrijden

• RonaldSmits
Graag, maar ik ben er vergeten bij te vertellen dat ik de schijf ook voor een Timemachine back-up van de macbook wil gebruiken. en volgens mij werkt timemachine alleen met HFS+

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13:20

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica