Toon posts:

Home cinema te weinig aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

• Tidob
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Hallo allemaal,

Ik hoop niet dat ik hiermee de mensen die een home cinema set hebben beledig, want ik wist geen andere benaming voor de verzameling spullen die op mijn kamer staan. :o Het gaat hier om de volgende dingen:

Een TV met 1xHDMI-ingang en 1xVGA-ingang.
Een (15 jaar oude) stereo speakerset met 1 tulpplug-ingang en niets.
Een PC met 2 HDMI-uitgangen waarvan 1 gebruikt wordt door een monitor, en een VGA-uitgang.
Een Xbox met een HDMI-uitgang en een Scart-uitgang.

Wat ik graag zou willen:
- PC via HDMI op TV.
- Xbox via HDMI op TV.
- TV (en dus Xbox) op stereoset.
- PC op stereoset, ook als hij niet op de TV is aangesloten.

Op dit moment is de mogelijkheid die het dicht in de buurt komt: PC via VGA op TV (Xbox heeft voorrang), en PC via een simpel audiokabeltje naar de TV en dan naar de stereo. Dan komt er dus alleen geluid van de PC als ik de TV op het VGA-kanaal zet. Ik heb namelijk geen andere speakerset.

Mijn plan: Een HDMI-wisselschakelaar kopen waarin je 2 HDMI-inputs kunt doen, waar 1 HDMI-output uit komt en waar je met een knop kunt kiezen welke input je wilt gebruiken. Hetzelfde voor de audio, maar dan met tulp in- en outputs.
Die HDMI-schakelaars heb ik al gevonden, maar die zijn redelijk prijzig (vind ik). Over het bestaan van die tulp-switches twijfel ik zelfs nog. Weet iemand of die bestaan? Of heeft iemand toevallig een handigere oplossing? Is het misschien een mogelijkheid om zelf schakelaars te bouwen (ook al ben ik niet bepaald technisch :F )?

Alvast vielen dank!

Tidob

• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20:38

CeesKees

I rest my Kees

Ja, die bestaan.
Ze noemen ze AV reciever. Doet alles wat je maar wilt...

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Tidob
Hmm.. Ik heb even gezocht, alleen ik dacht eigenlijk niet echt aan een apparaat van honderden euro's. Even voor de duidelijkheid, dit is wat ik bedoel met een HDMI-wisselschakelaar:
http://www.popelectronics...i-schakelaar-pr-1029.html
Als zoiets ook voor tulp-pluggen zou bestaan, met 2 ingangen voor in totaal 4 pluggen, zou dat geweldig zijn.

Toch bedankt! :D

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:39

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Switches zijn er zeker ook voor alleen audio in de vorm van tulp. Maar ik zou eens zoeken op "RCA" in plaats van tulp, dat geeft wat meer resultaten. Zeker in combinatie met een term als "switch"

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Tidob
Oké, thanks! Ik zie inderdaad een hoop meer resultaten als ik met die term zoek.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee