Dual Screen setup

Pagina: 1
Acties:

• Weda
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-04-2021
Oke, hierbij mijn vraag;

Ik heb zo'n mooie iMac 27" gekocht waarnaast een (nog?) mooie(re) 40" Samsung staat, ik heb een DVI -> HDMI kabel gekocht om de twee met elkaar te verbinden, werkt prima!
Hier mijn vraag; als ik geen gebruik maar van mijn tvtje maar wel zit te browsen / designen / gamen op m'n iMac wil de muis nog wel eens "doorschieten" naar het tvtje, dit wil nog wel eens voor lachwekkende taferelen zorgen als ik balls-deep ik een battle zit en mijn cursor niet kan vinden.
In mijn voormalige Windoos-setup kon ik via de monitor settings gewoon de tv uitvinken zonder verder aan de kabels te rotzooien, tot mijn grote verbazing kon ik deze optie niet vinden op m'n iMac... Ik heb via google gezocht naar een oplossing maar die verwijzen uiteindelijk naar allerlei betaalde apps waar ik helemaal niet op zit te wachten.
Heeft iemand anders ervaring met mijn probleem? En zo ja, hoe los je dit simpel op zonder elke keer met de kabeltjes achterin de iMac te spelen?

Alvast bedankt!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Je zou beide beeldschermen kunnen instellen op mirror-mode tijdens gamen. Enige is dat je dan dezelfde resolutie op beide schermen moet gebruiken (wat niet erg is als je toch al op 1920*1080 gamede en een Full HD-tv hebt). En een oplossing voor tijdens het browsen/normale computergebruik is het ook niet, want dan moet je iMac-scherm continu op een niet-native resolutie draaien wat natuurlijk geen mooi beeld geeft.

Een andere oplossing is SwitchResX (http://www.madrau.com/indexSRX4.html), wat je gewoon via Google kan vinden.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• Weda
tobiasvs schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:20:
Je zou beide beeldschermen kunnen instellen op mirror-mode tijdens gamen. Enige is dat je dan dezelfde resolutie op beide schermen moet gebruiken (wat niet erg is als je toch al op 1920*1080 gamede en een Full HD-tv hebt). En een oplossing voor tijdens het browsen/normale computergebruik is het ook niet, want dan moet je iMac-scherm continu op een niet-native resolutie draaien wat natuurlijk geen mooi beeld geeft.

Een andere oplossing is SwitchResX (http://www.madrau.com/indexSRX4.html), wat je gewoon via Google kan vinden.
Zoals staat beschreven is dit zo'n betaalde app die ik ook via google heb kunnen vinden.
Maar er is dus geen optie om het 2e beeldscherm "softwarematig" uit te schakelen via de iMac zelf?

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04-2025
In ieder geval dus niet gratis, en niet standaard ingebouwd bij OSX. Wel een beetje apart inderdaad, maar enige manier is de hardwarematige manier. Als je trouwens de stroomstekker van je "40" scherm op een stekkerdoos met uitknop aansluit bespaard je dat de moeite om de kabels los te halen. Met 1 druk op de knop, plop, scherm uit, en je kunt rustig gamen op je mac.

• Weda
Nadeel is dat ik al mijn kabeltjes netjes wegwerk en de stekkerdoos dus diep verborgen zit achter een muur van kabels en adapters :<
Maarja, er zit niets anders op, app kopen dan maar! Beeeeeeeetje jammer!
Lock plz

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

sergev schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:44:
In ieder geval dus niet gratis, en niet standaard ingebouwd bij OSX. Wel een beetje apart inderdaad, maar enige manier is de hardwarematige manier. Als je trouwens de stroomstekker van je "40" scherm op een stekkerdoos met uitknop aansluit bespaard je dat de moeite om de kabels los te halen. Met 1 druk op de knop, plop, scherm uit, en je kunt rustig gamen op je mac.
Waarom zou je de stroom van je televisie af willen halen? Kan je dan je iMac wel op native resolutie instellen zonder de videokabel los te halen?

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Met mijn wacom tablet kan ik instellen of de muis-area beide schermen is of 1 van de schermen. Misschien de moeite waard om bij de muis instellingen te kijken. Of een app te zoeken die de muis kan locken op 1 van de schermen, misschien is die wel gratis te vinden.

Verder inderdaad een onhandig probleem, ik gebruik bij m'n laptop altijd m'n 2e scherm als ik het aansluit dus nooit tegengekomen. Ook niet omdat de muis bij mij volgens mij netjes op 1 beeldscherm blijft als ik een game op full-screen draai.
Pagina: 1