Laptop kan niet verbinden met 5Ghz netwerk, wel met 2.4Ghz

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Een huisgenoot van mij heeft een probleem met zijn laptop. We hebben in ons huis een Linksys WRT610N met DD-WRT, een dual-band wireless n router. Er is dus zowel een 2.4Ghz als een 5Ghz netwerk.

Andere laptops kunnen prima met dit netwerk verbinding maken, maar als deze laptop verbinding gemaakt probeert te worden staat er "Windows was unable to connect to [netwerknaam]". Verbing maken met het 2.4Ghz netwerk gaat prima.

Er zijn helaas geen 5Ghz netwerken in de buurt die ik weet zodat ik kan weten of het echt een probleem van deze laptops met 5Ghz netwerk is of alleen met ons netwerk.

Ik heb de drivers geupdate naar de laatste versie, maar dat hielp niet. Heeft iemand andere ideeën?

Het is een Intel Centrino 6300 AGN wireless netwerkkaart.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:26

allure

Titaan fase 2/3

KAN het ding uberhaupt werken op 5Ghz? of alleen op B, G en N netwerken?

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Dat ding kan werken met 5GHz (802.11a/n) en 2,4GHz (802.11b/g/n) en is zelfs 3-stream, wat de router niet is.
dtech schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:50:
Andere laptops kunnen prima met dit netwerk verbinding maken, maar als deze laptop verbinding gemaakt probeert te worden staat er "Windows was unable to connect to [netwerknaam]". Verbing maken met het 2.4Ghz netwerk gaat prima.

Het is een Intel Centrino 6300 AGN wireless netwerkkaart.
Die andere laptops kunnen dus wel met de 5GHz verbinden (al dan niet op dezelfde afstand) of alleen deze niet? Wellicht zit je gewoon te ver weg, bereik 2,4GHz is immers veel beter dan 5GHz.

[ Voor 3% gewijzigd door Nivk op 30-09-2010 20:29 ]

• dtech
Nou het is op 3 meter afstand (met dunne pleisterwerk muur) van de router, dus dat is het probleem niet. Bereik is 4 of 5 streepjes. Andere laptop zit verder weg met "echte" muren ertussen dus dat is echt het probleem niet.

Laptop kan inderdaad uiteraard 5Ghz, anders zou je het netwerk niet eens in de lijst zien (en dus ook die error niet zitten)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
Op http://communities.intel.com heb ik het een en ander langs zien komen over 5GHz problemen met deze chipset.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• dtech
Misschien ben ik gewoon lui of slecht met zoeken, maar een quick search of diverse combinaties van "6300", "5Ghz", "5 Ghz" en "problems" levert niks op. Heb je misschien een specifieke thread of nog mooier, een oplossing? :Y)
Pagina: 1