Toon posts:

Vastzetten HDD: geen gaatjes voor schroefjes

Pagina: 1
Acties:

• muksie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23-09 17:53
Mij is gevraagd een HDD in een PC te installeren. Het gaat om een tweedehands Acer Aspire desktop, waar geen HDD meer in zat. Nu dacht ik dat dit geen enkel probleem om kon leveren, maar dat blijkt iets tegen te vallen.

Het blijkt nu namelijk dat er geen gaatjes in de behuizing zitten om de HDD vast te kunnen schroeven, maar een soort van lock-systeem welke ik nog niet eerder tegen ben gekomen (al doe ik zulk soort dingen ook maar heel weinig). Ik vermoed dat dit een of ander Acer-only systeem is, maar weet dit niet zeker. Ik heb al op internet gezocht wat dit kon zijn, maar heb niets kunnen vinden.

Probleem is alleen dat ik nu de HDD (volgens mij) niet vast kan zetten. Mijn vraag is dan ook hoe dit op te lossen. Is het misschien mogelijk om deze vast te tapen o.i.d. of is dit vragen om problemen?

Onderstaand twee foto's (opklikken voor groter):

• Brazza
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 04:25

Brazza

Byte me!

Er hoort een soort van beugel om je HD heen zodat hij vast klikt. Zoals ik kan zien. Geen idee hoe je daar aan kan komen.

• FatalZero
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18:52
Volgens mij zet je direct op de HD de schroefjes (let een beetje op de maat) en dan schuif je 'm er zo in.

Opper-prutser

• Ghost Dog
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 13:27

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik heb ook een Acer-pc gehad, en ken dit systeem.
Als je die klikdingen dichtschuift druk je pinnetjes in de HDD op de plek waar normaal de schroeven ingaan.
Uit mijn hoofd weet ik zo niet meer of het werkt, maar je kan proberen die plastic dingen eruit te halen, en de HDD gewoon vast te schroeven.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• muksie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23-09 17:53
Ghost Dog schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:46:
Ik heb ook een Acer-pc gehad, en ken dit systeem.
Als je die klikdingen dichtschuift druk je pinnetjes in de HDD op de plek waar normaal de schroeven ingaan.
Uit mijn hoofd weet ik zo niet meer of het werkt, maar je kan proberen die plastic dingen eruit te halen, en de HDD gewoon vast te schroeven.
Bedankt, na wat morrelen klikte het inderdaad vast. Er zit nog wel iets speling op, maar hij zal er zeker niet meer uit vallen.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee