Fan maakt herrie!

Pagina: 1
Acties:

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik heb hier nog een pentium 133 staan, met zo'n klein fannetje op een koelblok geschroefd bij de processor. Het ding maakt alleen sinds ik hem een keer in de auto vervoerd heb bij het opstarten het geluid van een opsteigende f14 tomcat met afterburner. Dat duurt maar ongeveer 20 seconden, en als hij dan windhoos opgestart heeft stopt die herrie en blijft er een heel irritant 'golvend' geluid achter (harder-zachter-harder-zachter).
Het fannetje zit moervast geschroefd op het koelblok, en het mobo zit ook stevig vast.
Heeft iemand enig idee waardoor dit komt en wat ik ertegen kan doen?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Waarschijnlijk versleten. Even een nieuwe kopen bij de electronica boer voor een paar piek.

Verwijderd

Mijn 40mm fannetje in mijn DigiDoc doet precies hetzelfde. En die kan niet versleten zijn na 10 draai uurtjes...

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Misschien iets met de voeding? Dat er af en toe pieken zijn waardoor ie harder gaat draaien?

Je weet maar nooit...Hang ff zo'n multimeter eraan om te testen.

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

mijn 133 doet het ook.. alleen die heeft het verdient.. die heeft echt heel lang aangestaan...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Maar ja, wat wil je anders met fans :P

Als je niet tegen de herrie kan, moet je maar geen fans gaan gebruiken...ik heb er ondertussen wel mee leren leven, maar ben wel ontieglijk doof geworden :D

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Een beetje herrie mag best, maar dit klinkt gewoon niet gezond. Het lijkt wel of m'n van bezig is het koelblok af te grinden :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Op Tuesday 13 March 2001 11:04 schreef Sn@ke het volgende:
Mijn 40mm fannetje in mijn DigiDoc doet precies hetzelfde. En die kan niet versleten zijn na 10 draai uurtjes...
defect in de lagers ofzo :?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 14:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind golfende geluiden zeeeer irritant! :r

En teveel lawaai is ook niet fijn! :(
Ik heb nu 3 case-fans in me systeem. Gelukkig kan ik regelen tussen 12Volt & 7Volt :D

Voor de rest wil ik ook een relatieve geluidsarme cpu-cooler, had eerst een Super Orb, die is mij te lawaaiig! |:(

Whatever.

Pagina: 1