Ik ben bezig om met behulp van linkjes door afbeeldingen heen te lopen. Alles lijkt (mij althans) goed te moeten werken, maar iets denkt daar anders over.
Aan de hand van de huidige positie (currPosition) wordt de nieuwe positie (newPosition) van de volgende afbeelding bepaald. Alle variabele werken goed, die controleer ik met een alert() maar het probleem zit hem in de links.
Als ik de boel op de volgende manier controleer, verrandert alleen de waarde van newPosition
Ik snap het even niet meer
Aan de hand van de huidige positie (currPosition) wordt de nieuwe positie (newPosition) van de volgende afbeelding bepaald. Alle variabele werken goed, die controleer ik met een alert() maar het probleem zit hem in de links.
- Als ik op de eerste afbeelding klik krijg ik geen enkele link
- Als ik op de middelse afbeelding klik krijg ik alleen een 'previous' link
- Als ik vervolgens op deze link klik kom ik wel bij de eerste afbeelding, maar dan met een 'previous' én een 'next' link
- Als ik vanaf hier dan weer op 'next' klik blijft bij alle afbeeldingen een 'previous' én 'next' link staan
- Als ik op de laatste afbeelding klik krijg ik bij alle andere afbeeldingen (ook de eerste) alleen een 'previous' link
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| var newPosition = currPosition; $(".imageNavLink").click(function(event){ event.preventDefault(); newPosition = (this.rel == "next") ? newPosition + 1 : newPosition - 1; var newImageLink = this.title; var clickAction = this.rel; var newImage = new Image(); $(newImage).load(function(){ newWidth = this.width, newHeight = this.height+35; if(newPosition == totalItems){ [.. Show 'previous' link ..] }else if(newPosition == 1){ [.. Show 'next' link ..] }else{ [.. Show 'previous' and 'next' link ..] } }); newImage.src = this.title; }); |
Als ik de boel op de volgende manier controleer, verrandert alleen de waarde van newPosition
JavaScript:
1
| alert(currPosition+" -> "+newPosition+" -> "+totalItems); |
Ik snap het even niet meer