• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Dag, ik heb een probleem met het branden van een film. De film is een avi bestand en zodra ik deze op mijn pc open speelt hij in 16:9. Als ik echter de film brand met windows DVD branden (optie op 16:9) dan laat hij het menu in 16:9 zien, maar speelt de film in 4:3 (zowel op de dvd speler als op de PC).

Ik heb geprobeerd de bestanden van CD op PC te zetten, en via IFOEDIT de flags op het IFO bestand naar 16:9 te zetten, dit mocht echter niet baten, ook nu laat hij op mijn pc nog steeds op 4:3 zien.
Ik heb onderhand de film zonder menu gebrand, nu speelt die gewoon direct in 4:3.

Iemand een idee?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 21:16

Caveman

whahoehaha

Windows DVD branden ? Met welk programma vorm je die avi om naar een DVD dan ?
Ik gebruik zelden de build in optie van windows om te branden, ik heb het maar even geprobeert, maar ik krijg nergens de mogelijkheid om maar iets in te stellen, laat staan om een avi om te vormen naar een DVD....

Volgens mij sla je een stap over, een avi wordt niet zomaar een DVD-video.

[ Voor 11% gewijzigd door Caveman op 30-09-2010 20:52 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Windows DVD branden converteert hem zelf om naar DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

SCIxX schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:50:
Windows DVD branden converteert hem zelf om naar DVD.
Ow .... Ik heb windows 7 x64 op mijn pc en Xp op mijn laptop en als ik een avi naar de dvd brander sleep krijg ik een dvd met een avi erop en kan nergens ook maar iets instellen. Dus ik toch erg benieuwd wat voor windows jij hebt.

Maar volgens mij gaat het fout met het omvormen naar dvd video bestanden, probeer eens een ander programma, convertXtoDVD ofzo en kijk of je daar nog steeds met hetzelfde probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Ik heb windows 7. Je ziet inderdaad een avi, maar zodra je gaat branden met Windows DVD branden codeert hij het naar een DVD (het branden duurt dan ook erg lang), kind kan de was doen dus. Voor zover ik heb kunnen lezen kan het zijn dat die alsnog als 4/3 geflagged wordt als je hem brand, ik heb hem nu via moviemaker als 16/9 WMV opgeslagen en doe nog een poging hem te branden. Zal het resultaat zo hier posten.

[ Voor 4% gewijzigd door SCIxX op 01-10-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Dat is gelukt in ieder geval, hij speelt nu 16/9 af. Alleen is het nu vrij schokkerig, het is een 25fps avi en ik heb hem PAL gebrand, zou moeten kloppen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Ik vind het knap je alles doet met standaard windows rommel programma's ;) Ik zou moviemaker dus nooit gebruiken om iets om te zetten en zoveel programma's die dat vele malen beter kunnen. Wat je nu nl. doet is een AVI naar een WMV omvormen en dan wordt het weer omgevormd naar MPEG (VOB, van de dvdvideo) Als je wat meer kwaliteit wilt en zowiezo wat meer instelmogelijkheden dan moet je voor een conversie programma kiezen en een author programma om een dvd te maken. Het voorbeeld wat ik gaf is bv convertXtoDVD, is een eenvoudige en wat veel gebruikt wordt is TMPGenc Xpress en TEMPGenc DVD author.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Ja ik lap al de brand etiquettes aan mijn laars. Ik brand dan ook echt nooit DVD en deze keer is hoge uitzondering. Dan is zo'n programma als windows DVD branden wel handig.

Het is uiteindelijk allemaal gelukt, ook al was mijn orginele avi een PAL (25FPS), als ik hem in NTSC brand dan schokt hij niet meer. :)
Pagina: 1