• AjnK
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 20-07-2011
Hallo,

Ik heb net mijn broertje geholpen een nieuwe videokaart in zijn pc te stoppen, een ati hd4550. De vorige kaart was een x800, maar was helaas kapot. Nadat de nieuwe kaart erin zat heb ik ook gelijk windows 7 er voor 'm opgegooid. Nu is echter het vreemde dat de computer alleen de resolutie 1360x768 wil aannemen en niet bijvoorbeeld 1280x1024. Het scherm is wel een LG32LF2500 televisie en dat is 32 inch.

Iemand die een oplossing weet? :)

• arvidbeheerder
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 26-09 16:50
1280x1024 is een 4:3 verhouding... Waarom zou je die resolutie willen gebruiken? En wat is de maximale resolutie van het scherm zelf?

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een prog als powerstrip gebruiken en de resolutie forceren al geprobeerd?

30" monitor te koop

• AjnK
arvidbeheerder schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:55:
1280x1024 is een 4:3 verhouding... Waarom zou je die resolutie willen gebruiken? En wat is de maximale resolutie van het scherm zelf?
Nou, de letters zijn nogal onleesbaar met deze resolutie. Helaas weet mijn broertje niet op wat voor resolutie hij hiervoor speelde..

De max. resolutie is 1920x1080.

[Voor 4% gewijzigd door AjnK op 30-09-2010 17:58]

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

1080p volgens google...

installeer de drivers van de grafische kaart eens goed., grote kans dat het dan weer werkt

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• AjnK
darkstone schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:59:
1080p volgens google...

installeer de drivers van de grafische kaart eens goed., grote kans dat het dan weer werkt
Dat kan ik nog proberen ja. Ik dacht dat W7 wel zo goed was dat ie zelf de juiste drivers pakte, maar goed..

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
AjnK schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:05:
[...]

Dat kan ik nog proberen ja. Ik dacht dat W7 wel zo goed was dat ie zelf de juiste drivers pakte, maar goed..
Als je die instelling hebt gehanteerd met installeren zou ik maar eens als een gek al je drivers gaan updaten ;)

Desktop | Server | Laptop

• R15
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 08:40
Even de ATI drivers downloaden/installeren (heb je niet een cd met drivers??). Dan kun je een hogere resolutie instellen.

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Aan het formaat te zien is het een tv die je broer gebruikt en hoogstwaarschijnlijk een HD ready toestel, en dan is die 1360x768 de standaard resolutie voor deze tv. Zelf heb ik een Samsung 32 inch tv waarbij ik precies hetzelfde probleem heb en het beeld en de letters alleen op 1360x768 goed leesbaar zijn.

• drijfhout
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 29-08 17:11
Oplossing = Regedit :P

Een kennis van mij had het probleem dat de maximale resolutie van zijn monitor niet in te stellen was omdat de resolutie net iets buiten de huidige standaarden viel.
Dat heb ik toen opgelost doormiddel van het editen van het register.

Zoiets dus :

Tutorial: Forcing Custom Resolution in Windows

--------------------------------------------------------------------------------

In case this has not been covered here, I am posting this for the benefit of everyone. I'll add an appendix or additional information if needed to a certain extent.

DISCLAIMER - Do this at your own risk! The forum owners, moderators, myself, nor anyone else can be held responsible if this causes ill effects or damage to your software setup, OS setup, or hardware. Changing configurations in the Windows Registry (Regedit) can be dangerous if improper settings are used and should be done only by someone that knows how to work within Registry Editor. Damage to your monitor may result from setting resolution, color depth, and/or refresh rate higher than the monitor’s capabilities. Improper settings in other areas of the Registry not covered by this tutorial may result in your OS not functioning properly or unable to boot to Windows

DO THIS AT YOUR OWN RISK

Abstract:
Monitor resolution, color depth, and refresh rate available in the Display Properties are defined per the drivers for the video card. From there PnP or the system administrator may limit higher options that the monitor does not support to prevent accidentally changing a setting that may potentially damage a monitor or force the monitor to turn off to protect the hardware. The driver for the video card generally only sets standard 4:3 resolutions (640x480, 800x600, 1024x768, etc.) and doesn’t normally set 16:9 resolutions (800x450, 1024x576, 1280x720, etc. ) or 16:10 resolutions (800x500, 1280x800,1680x1050, etc.).

This document describes the process of defining a custom resolution within Windows and can be used to define the native resolution for a monitor that does not natively display a 4:3 aspect ratio.

Access Requirements:
You must have Administrator access to the machine to make these changes.

Procedure:
Click on Start, then Run
Type in regedit in the Open box, then hit [Enter]
Expand down to HKEY_CURRENT_CONFIG\System\CurrentControlSet\Contr ol\VIDEO\{Hexadecimal number for your primary video card}\0000
Note: Under VIDEO will be one or more registry keys that have a long hexadecimal number; this is the Hexidecimal number assigned to a specific physical or logical video card. There may be more than one if video cards have been changed or a major driver update has been performed. The key that has the current setting should be the one that needs to be modified.
Double-click DefautlSettings.XResolution, change the Base from Hexadecimal to Decimal notation, and set the X axis.
Double-click DefautlSettings.YResolution, change the Base from Hexadecimal to Decimal notation, and set the Y axis.
Reboot
Note: If settings did not take effect, modify a different video card in the registry
Note: If monitor ceases to function upon Windows coming up, reboot and go to Safe Mode. Pull up the registry and change the settings that were last modified back to the way it was or change the resolution to a safe resolution such as 640x480.

• AjnK
Bedankt Drijfhout, maar het was gelukkig ook op te lossen door de ati drivers nog is los te downloaden. ;) Resolutie staat nu mooi op 1920x1200. Past perfect! :D

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11:07
AjnK schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:32:
Bedankt Drijfhout, maar het was gelukkig ook op te lossen door de ati drivers nog is los te downloaden. ;) Resolutie staat nu mooi op 1920x1200. Past perfect! :D
1920x1200 ofwel een 16:10 verhouding? Dat is erg vreemd, je hebt het over een 32 inch 16:9 1080p televisie... dat betekent dat je maximaal 1920x1080 weer kan geven... dan is je beeld nu cropped of je mist boven of onder een stukje...

[Voor 10% gewijzigd door MicGlou op 01-10-2010 07:09]

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

weergeeft hij dit plaatje goed?
http://www.lagom.nl/lcd-test/clock_phase.php

nee? --> verkeerde resolutie

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11:07
Hoeft niet perse, het kan ook zo zijn dat er gewoon een stukje buiten beeld valt, je kan dan als het ware je bureaublad een beetje scrollen ipv dat het beeld cropped wordt.

[Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 01-10-2010 11:02]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee