Toon posts:

hp dv6 3030 sd - Accu

Pagina: 1
Acties:

• Isotope
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15-04-2013
Goedemiddag,

Ik heb een paar dagen geleden een hp dv6 3030 sd gekocht, alleen vind ik dat de accu heel erg snel leeg is. Ik kan er zo'n 1,5 uur mee werken, en dan is het gedaan. Nou vraag ik mij af of dit normaal is voor deze laptop. Ik kan verder geen informatie vinden op het net wat de duur ongeveer zou moeten zijn. Ik heb de accu zelf al omgeruild, maar het probleem blijft, en nou vertelden ze me dat het ook aan de laptop zelf kan liggen, maar voordat ik straks al mijn tijd voor de installaties die ik heb gedaan kwijt ben, en het weer opnieuw kan doen voor een nieuwe, zou ik graag advies willen of dit inderdaad een probleem zou kunnen zijn.

Hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

MvG Kian

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Dat is natuurlijk wel aardig afhankelijk van een aantal zaken, zoals bijvoorbeeld:
- je OS
- het gebruik
- instellingen
dus ik denk niet dat daar zomaar een antwoord op te geven is.

Desktop | Server | Laptop

• Isotope
OS die er standaard op zit is W7, maar ik heb een dual boot met Ubuntu. Bij beiden niet echt veel verschil. Verder game ik alleen op de laptop als deze op netspanning staat, en gaat het hier dus verder alleen om gebruik voor studie als ik de accu belast. Hiervoor gebruik ik de standaard programma's als MS Office en Open Office, en verder wat programma's van de universiteit zelf die niet echt zwaar te noemen zijn. Instellingen staan op spaar stand als ik de accu belast. Bluetooth heb ik standaard uit staan, maar bv wifi staat wel altijd aan (ik heb wel internet nodig...)

Uiteraard begrijp ik dat het sowieso lastig is om hier antwoord op te geven, maar een richtlijn misschien? Ik vind 1,5 uur voor wat surfen op het net, en tekstverwerken etc erg kort namelijk. Maar aan de andere kant, misschien dat de laptop met deze specificaties de batterij hoe dan ook gewoon snel leeg trekt. Als dat zo is, dan is het dus onnodig de laptop compleet om te ruilen, om er vervolgens achter te komen dat het gewoon altijd zo is bij dit type.

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15:12
We hebben onlangs al ondervonden dat dit type HP laptops erg veel stroom verbruiken. De accu is met iets van 47Wh niet erg groot. Maar dan ook het verbruik nog van de laptop....

Waar mijn laptop (Core i5 430M, GF 310M, 4Gb en 500GB HDD + 128GB SSD) zo'n 12W gemiddeld op de accu verbruikt, was dat bij die HP (ook een dv6, wellicht zelfs dezelfde, anders weinig afwijkend) was dit 18-21W op de accu! Dat is echt een enorm hoog verbruik voor een nieuwe laptop. In combinatie met de kleine accu haal je dus echt teleurstellende resultaten.

Je kan het wel wat verlengen door oa de brightness lager te zetten (altijd belangrijk), maar veel meer dan 2 uur ga je niet halen met die laptop in de huidige vorm...

• Isotope
Bedankt voor het antwoord. Wat bedoel je precies met 'in de huidige vorm'? Wil je hiermee suggereren dat er nog een oplossing is, als er hardware matig iets vervangen of aangepast wordt? En zou er een vervangende accu zijn die krachtiger is?

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15:12
Wellicht. Ook had ik het vermoeden dat de harde schijf heel veel verbruikt.

Zo te zien was het wel een ander model, maar lees onderstaand topic maar door. Daar staat veel nuttige informatie denk ik:
HP G62-A11SD accuprobleem (denk ik)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee