Toon posts:

plasma tv txp42u20e

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views

Onderwerpen

• jeroenstaman
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18:24
Hallo Allemaal,

ik heb een vraag betreffende mijn televisie.
ik heb met het WK een panasonic plasma tv gekocht, want ze waren toen in de aanbieding bij mm.

echter, na ongeveer 1 maand, had ik een permanent rtl4 logo ingebrand. Hoe dit kwam geen idee.
ik hield me aan alle voorschriften, (contrast omlaag, 80% viewtime fullscreen e.d.)

veel gebeld toen met panasonic, die snapten er niks van, maar verwezen me door naar mm.

ik heb toen bij mediamarkt een nieuwe gekregen, maar die begint nu (ong. 1 maand weer) ook al. Raar is dat het alleen met rtl gebeurt. nu alweer duidelijk zichtbaar ( en dus niet alleen op zwart, wat image retention zou zijn) maar gewoon door het normale beeld heen. je ziet het vooral in het hoofdmenu van de ps3 heel duidelijk.
ik snap dat dat wit van rtl heel contrasterend is, maar met mijn instellingen (contrast max.60 staat op 18!! en helderheid max 60 staat op 30) mag dit toch geen probleem zijn.

Ik ben er wel even ingedoken, en kwam er achter dat mijn model de txp42u20e hier helemaal niet bekend is. ik tref los van de internetwinkels uit NL alleen veel UK en vooral veel poolse sites aan als ik erop google.

kan het zijn dat mm die dingen wellicht goedkoop importeert, en dat er dan in andere landen een ander (lees: goedkoper over slechter)scherm in zit? ik ken die praktijken wel van samsung, maar kan me dit met panasonic eigenlijk niet voorstellen. zit verder ook gewoon NL documentatie bij en de tv is ook in het nederlands

ik hoop dat iemand mij hier eens wat meer info over kan geven. niemand schijnt het te weten, iig mm en pana zelf niet. wellicht iemand met het zelfde model of vergelijkbare problemen?

ik ga er uiteraard weer mee terug, maar zou graag wat meer beslagen ten ijs komen.

b.v.d.

jeroen staman

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Misschien kun je de topic titel even laten aanpassen? Het is nu niet echt duidelijk dat het om inbranding gaat.

Mochten ze deze weet terug nemen, dan zou ik lekker een ander model kiezen.

• jeroenstaman
graag maar hoe?

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Eh.. dus niet weer een nieuw topic aanmaken..

Er zitten hier ook admins, mocht je daar nog niet van op de hoogte zijn.

• jeroenstaman
ok, hoe contacteer ik die dan?

• mr.paaJ
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21:48

mr.paaJ

generatie cmd+z

De 42U20 is in principe hetzelfde als de 42S20 (1x HDMI minder en iets andere kast) en wordt wel door Panasonic NL zelf geleverd maar alleen aan de MM (voor zover ik begrepen heb). Misschien dat je daar wat meer over kunt vinden?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Jeroenstaman,

Je hebt inmiddels meerdere topics geopend over hetzelfde probleem... dat is niet handig. Je kunt gewoon in het oude topic verder gaan.

Lees ook even Het algemeen beleid door.

Slotje op deze.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee