Onlangs ben ik verhuisd naar het buitengebied
en ben ik zoek naar een internet verbinding voor mijn PC. Helaas is internet via de telefoonlijn niet mogelijk en er licht geen kabel tbv kabel televisie.
Zie ik iets over het hoofd? Of kan ik toch nog iets proberen via de KPN?
Ik twijfel hoe ik het moet aanpakken. Ik wil niet aan een abbo vast zitten waar ik niets aan heb, maar heb geen vrienden om me heen die een mobiel internet hebben. Ik verwacht dat ik tijdens deze test dan ook apparatuur in huis moet hebben met externe antenne.
- [i]Ik had al geïnformeerd bij KPN of internet beschikbaar zou zijn op dit adres, wat ze bevestigde; Ja dit is mogelijk. Nadat ik ook daadwerkelijk een aanvraag gedaan had via de telefoon, kreeg ik geen reactie meer. Bij meerdere navraag pogingen kreeg ik een vage reactie. Wat er speelt is volgens mij het volgende: De technische maximaal haalbare snelheid is te laag omdat ons adres te ver van de centrale is. De vorige bewoner van het adres had wel internet via de telefoonlijn, maar dat was met een abbo van een aantal jaren terug. De minimale snelheid voor een basis abbo zal wrs verhoogd zijn in de jaren. KPN zegt te werken aan het probleem dat ze niet kunnen leveren, maar ze kunnen niet aangeven of en wanneer het opgelost is[/i]
- Ik wil geen datalimiet; windows en antivirus blijven namelijk gewoon updates binnen trekken en daarnaast wil ik gewoon downloaden. Ik heb geen idee hoeveel GB mijn verbruik is op mijn pc.
- Snelheid niet lager dan 50KByte/sec 400kbps Upload:11.5KByte/sec 92 kps
- 24/24 7/7 Uptime is belangrijk en e-mails en internetbankieren wil ik normaal kunnen aanspreken.
- Achteraf wil ik geen gezeik met rekeningen dus Flat Fee
- Max €50,-per maand
- Vodafone heb ik alleen gprs connectie (getest met een internet dongle en te zien op de kaart)
- T-mobile: ik zit op 300 meter van een witte vlek van een 3G/gprs gebied (te zien op de kaart), T-mobile heeft wel een aantrekkelijk abbonement van €49 zonder limiet.
- KPN: UMTS buitenshuis
- Vrienden op 800 meter zicht afstand hebben via KPN een verbinding van (Speedtest) 50 KByte/sec 400kbps Upload : 11.5 KByte/sec 92 kps. (dit abbo kan niet geupgrade worden)
- Ik ga nog bij andere buren in zicht afstand checken wat hun snelheid is.
- Ga ik iets merken van snelheids verlies door de Point to Point apparatuur?
- Astra2connect is prijzig en ik heb gehoord van latency. Ook is de aanschaf van aparatuur prijzig
Zie ik iets over het hoofd? Of kan ik toch nog iets proberen via de KPN?
Ik twijfel hoe ik het moet aanpakken. Ik wil niet aan een abbo vast zitten waar ik niets aan heb, maar heb geen vrienden om me heen die een mobiel internet hebben. Ik verwacht dat ik tijdens deze test dan ook apparatuur in huis moet hebben met externe antenne.