Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[w7] pc ging 's nachts vanzelf aan

Pagina: 1
Acties:
  • 345 views

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Dit is de 2e keer dat ik het meemaak, en ik weet niet waar het van komt.. Dus vandaar even een topic.

Vannacht rond 3 a 4 uur, ging mijn computer plotseling vanuit slaapstand weer aan. Ik werd hier wakker van, omdat mn schermen licht gaven en de computer lawaai maakte.. Dus ik uit bed.. pc gewoon uitgeschakeld (niet meer op slaapstand) en terug mn bed in..

Een half uur later, ging mijn laptop ook aan! Deze stond ook in slaapstand, en begon te blazen en toonde het loginscherm toen ik hem open deed.. ook deze toen maar gewoon uitgeschakeld..

Dit is al een keer eerder gebeurd.. Wakeup on LAN staat uitgeschakeld, beide systemen draaien op windows 7.. Iemand enig idee waarom dit gebeurd? Tis nogal storend :P

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-11 14:42

Soggney

Zeekomkommer

automatische scan? automatische updates? automatisch virus voor botnet dat mails wil versturen?

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Mogelijk een magic packet naar beide pc's verstuurd? Routers kun je dat ook laten doen. Misschien ging de laptop gelijk ook aan, maar viel het je pas op toen ie begon te blazen na een tijdje.

Afbeeldingslocatie: http://magicpacket.free.fr/screenshotv15.png

Ik zou in ieder geval voor de zekerheid even je log checken en evt het WPA2 password aanpassen en de inkomende poorten checken.

[ Voor 34% gewijzigd door Fairy op 30-09-2010 16:06 ]

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:31
Bij mijn ouders toevallig ook net gehad. Hij installeerd dan updates precies om 03:00 is de standard instelling.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ja, precies, dat had ik ook, hij stond bij mij in Hibernate, en vannocht was hij gereboot en waren de laatste updates geìnstalleerd.

Is uit te zetten of op een ander tijdstip te zetten via Control Panel /: Windows Update.

Last.fm | Code Talks

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Jup.. was de Windows Update.. wat belachelijk zeg..

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Als ie dan ook weer uitgaat O-)

Heb het ook wel eens gehad, stond mijn laptop in slaapstand en kwam de kat even langs om op spatie te drukken. Werd ik smorgens wakker en stond ie ook aan en klaar om in te loggen.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Er moet ook ergens bij energy settings een optie zijn die toestaat dat de pc aan wordt gezet om updates te installeren. Dat zou ik ook uitzetten.
Heb zelf ook best lang zitten zoeken naar een oplossing voor dit 'probleem'. Automatische updates uit, bovengenoemde setting uit, wake on lan uit, power on usb/ps2 uit etc. (zowel in bios als windows). Een van mijn pc's bleef toch soms 's nachts vanzelf aangaan en uiteindelijk hielp het om hem niet in standby te zetten, maar hibernate (ingesteld als actie als je op de aan/uit-knop drukt).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gamepie56 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:16:
Jup.. was de Windows Update.. wat belachelijk zeg..
Wauw.
Weet je wat ook niet handig is? Gelijk een topic openen zonder zelf ook eens in je Eventviewer te kijken waarom dat uberhaupt is geweest.

Dit is al een aantal keren gevraagd, en daardoor ook wel terug te vinden met de search ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.