• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik zou graag mijn systeem stiller maken d.m.v. nieuwe koeling. Ik ben in het bezit van een q9400 processor met stock koeling en vroeg me af wat voor koeling jullie me aan kunnen raden.
De Scythe Mugen 2 Rev. B wordt vaak aangeraden, maar aangezien ik geen plannen had om over te klokken leek het me wellicht overkill? Ook de schijnbaar lastige installatie schrikt me een beetje af. Ik heb geen ervaring met het installeren van andere koelers.

Ook zou ik graag stillere casefans installeren. In mijn Antec Sonata Elite zitten nu twee outtake fans. Een zit gewoon vlak gemonteerd aan de achterkant en de andere haaks langs de videokaart (HD 4850). Die blaast dus via de zijkant van de fan lucht naar de achterkant. Hebben jullie hier nog suggesties voor? Zijn Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m geschikt?

Normaal hoor ik vooral de processorkoeler. Tijdens zwaarder gebruik van de videokaart laat ik echter de koeler die daarop gericht staat sneller laten draaien waardoor deze ook luider wordt. Dit scheelt echter wel enige graden in temperatuur. En uiteindelijk is het ook stiller, want als ik dat niet doe wordt de koeler van de videokaart zelf nogal luidruchtig.

Het doel is dus vooral om het systeem stiller te krijgen. Een totaalbedrag tot zo'n 50 euro is geen probleem.

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:11
Ik denk toch dat je met de Mugen met push pull en hele goeie hebt, je fans hoeven dan ook niet al te hard te draaien

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-07 11:23

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

mugen rev b is niet moeilijk te instaleren. ik heb hem onlangs 2 keer geinstaleerd.

overkill valt wel mee. je kan je fans nu of er aflaten en pasief gaan koelen of een stille nexus fan er op monteren.

nexus fans zijn stiller als de antec coolers ik heb mijn antec coolers vervangen voor nexus nu bijna onhoor baar. fans zijn gevoed door molex kon ook via mobo

If water polo was easy, it would be called football

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Mugen 2 is niet moeilijk te installeren, wel omslachtig, verder brengt push-pull niet veel extra, beter alleen pull = standaard, zeker als je niet wil overklokken.
Dan kan de ventilator van de mugen ook wat langzamer draaien, hoor je helemaal niets meer (buiten de kast op 1 meter dan).
Let er wel op dat niets meeresoneert, dat verknoeit al je inspanningen om het stiller te krijgen.

Cititzen of Ladonia

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Bedankt voor de reacties!! Hier kan ik verder mee!