• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
Hallo beste mensen,

Ik werk al enige tijd als consultant bij een adviseringsbureau (niet ICT-gerelateerd) en heb binnen dat werkveld een behoorlijke kennis opgebouwd op mijn vakgebied (Sociale Zekerheid bij gemeenten). Ik wil nu graag de overstap maken naar de ICT omdat ik merk dat ik de 'softe' kant wel een beetje gehad heb. Het probleem is dat ik geen relevante opleiding of werkervaring in de ICT heb. Ik heb in het verleden wel eens wat PC's gebouwd, ben een bovengemiddelde PC-gebruiker (niet voor Tweakers.nl-bezoekers ben ik bang) en leer snel, maar dat is niet zo relevant in een sollicitatiebrief.....

Probleem is dat ik momenteel een behoorlijk hoog salaris heb, waar ik als beginnend ICT-er (zeker zonder opleiding) nooit bij in de buurt zal komen. Natuurlijk wil ik best tijdelijk iets inleveren, maar op termijn moet dat zich wel weer rechttrekken.

Ik heb al geïnformeerd bij o.a. Fontys voor opleidingsmogelijkheden in deeltijd, alleen moet ik dan een baan hebben in de richting van de ICT. Heeft iemand tips voor me? Mijn interesse ligt vooral op het gebied van software-ontwikkeling, gegevensbeheer (communicatie tussen verschillende systemen en databases) en de pure hardware kant.

Met hartelijke groet,
Hoppa!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

De vraag is hoe hoog je salaris nu is natuurlijk en wat je wilt gaan doen in de ICT?

Money for nothin' and your chicks for free

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
DeeJee schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:31:
De vraag is hoe hoog je salaris nu is natuurlijk en wat je wilt gaan doen in de ICT?
Huidige salarris ligt rond de € 3500,- bruto (weet het niet op de cent) en ben 31 jaar. Ben voornamelijk geïnteresseerd in software-ontwikkeling, maar ook systeembeheer, applicatiebeheer vind ik interessant. Heb in het verleden bijvoorbeeld met behulp van Excell wel eens managementinformatie opgezet aan de hand van querys. Dat was allemaal redelijk amateuristisch, maar even om een beeld te geven wat ik leuk vind.

Het inzichtelijk maken van processen, adviseren over bedrijfsvoering met behulp van ICT lijkt me ook erg interessant.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik weet niet of je zonder werkervaring en papiertjes snel weer op de 3500 zit hoor.
Check anders het topic Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 10) eens om te zien wat er zoal wordt verdient.

Money for nothin' and your chicks for free

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07 11:28
je zou eens kunnen informeren bij softwareleveranciers in jouw vakgebied.
bv Centric en PinkRoccade doen redelijk wat met gemeenten en overheid.

een functie als functioneel applicatiebeheerder/consultant zou een mogelijkheid kunnen zijn.

Ik werk in de zorgsector en heb zo al diverse mensen gezien die uit de zorg zijn gestapt en functioneel applicatiebeheerder zijn geworden. Dit is geen ontwikkeljob, maar je leert wel vanuit je vakgebied werken met ICT. je maakt dan ook kennis met databases en business intelligence.
Daarbij zul je qua salaris misschien niet al te veel in hoeven te leveren

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:09

_Apache_

For life.

Ga aan de slag bij een detacheerder die een traineeship aanbied, handig voor instappers zoals jij. In zo een traineeship zit een groep met cursussen die je vrij rap wat 'soft skills' geven (theorie, methodieken, basiskennis etc), zodat je snel kunt klimmen.

Brunel bijvoorbeeld, heeft ook best wel wat vacatures open staan.

Heb twee jaar geleden in zo een klasje gezeten, aardig wat 'beginners' vwb IT, van school of uit bedrijfsleven.

[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 30-09-2010 15:17 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ben nu 25, twee jaar terug als Accountmanager overgestapt naar de ICT als SAP Consultant. Hierin als Trainee begonnen en sinds een half jaar 'volwaardig' Consultant. Brutosalaris € 3200,- zonder IT papiertjes (wel HEAO).

26779

Als je niet direct een heel technische functie binnen de ICT zou willen, zou je een HBO Information Management kunnen doen. Diverse hogescholen bieden deze aan in zowel voltijd en deeltijd.

Overigens is een functie als manager ICT niet per sé vervuld door iemand die ict geschoold is. Als je genoeg techneuten om je heen hebt die de capaciteiten hebben om hun technische verhaal te vertalen naar een niet technisch verhaal, kan je als manager wel degelijk gefundeerde beslissingen nemen.

[ Voor 44% gewijzigd door 26779 op 30-09-2010 15:24 ]

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

kan je geen cursus tmap doen via sogeti? ik weet van een aantal jaar geleden dat ze graag jonge HBO'ers omschoolden en dan tegen scherp tarief wegzetten

:twk

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:11
Hoppa! schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:26:
Ik heb al geïnformeerd bij o.a. Fontys voor opleidingsmogelijkheden in deeltijd, alleen moet ik dan een baan hebben in de richting van de ICT.
Voor zover ik weet heb je voor deeltijd HBO bij Fontys geen andere zaken nodig dan voor een voltijd opleiding. Gewoon een HAVO diploma zou al genoeg moeten zijn. Enige lastige kan zijn dat je een stage- of een afstudeerplek moet zien te vinden.

Niet dat de opleiding an sich nou zo briljant is, maar dat zie je niet terug op het papiertje natuurlijk.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:22
Puur werken met hardware, zoals het bouwen van PC's is meer iets voor een computerwinkel, en jouw loon zal bij zo'n functie toch halveren. Als je als programmeur of beheerder gaat werken, zal je zo tussen de 2000 en de 2500 zitten.

Zelf ben ik de IT in gerold door op mijn werkplek IT werkzaamheden naar mij toe te trekken, en dit zo uit weten bouwen dat ik bij een heus IT bedrijf aan de slag kon.
Pagina: 1