Alternatief voor PC-builder

Pagina: 1
Acties:

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel aan het zoeken naar een nieuwe PC omdat mijn oude systeem zijn update-grens wel zo'n beetje heeft bereikt. Nu ben ik op de site van Alternate terechtgekomen, en de PC-builder daar bevalt me nogal. Ik vraag me alleen af of er meer sites zijn waar je je pc from-scratch zelft kunt samenstellen online. Ik wil namelijk wel zelf samenstellen, maar niet zelf bouwen.

Wie-o-wie kan mij nog meer sites noemen?

ps ik heb al wat rondgezocht in het forum, maar kan hier njente over vinden.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De meeste webshops hebben wel een e-mail adres. Als je daar jouw voorkeuren voor de hardware naartoe mailt, komen zij vast met een advies.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06 19:10

Dima_2005

T.net-verslaafde

Bijna elke winkel kan dat voor jou samenstellen (voor bv. 50€)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Lezen.

TS heeft het over online samenstellen waarbij de gemaakte keuze afhankelijk is. Kies je voor Intel dan krijg je geen AMD MB voor je neus.

Nergens anders gevonden trouwens.

ARME AOW’er

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-06 22:09

lasharor

7 december 2004

Je kan toch ook gewoon die configuratie bij alternate maken en vervolgens naar een andere shop sturen?

Maar, de vraag is nogal onduidelijk...

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Dima_2005 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:06:
Bijna elke winkel kan dat voor jou samenstellen (voor bv. 50€)
Vindt ik altijd zo appart je koopt alle onderdelen toch dat is in feitte de pc.
dan ga je toch niks rekenen om het in me kaar te zetten als iemand al 1200 euro aan parts koopt.

Zal wel aan mij liggen :P
Maar ben ook meer iemand van de lokale pc boer die iets duurder is dan een webshop dan een webshop.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://www.informatique.nl/pcopmaat
Deze kan het ook, niet echt zo breed als alternate, maar je hebt aardig wat keuzes.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:42

Standeman

Prutser 1e klasse

SinergyX schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:17:
http://www.informatique.nl/pcopmaat
Deze kan het ook, niet echt zo breed als alternate, maar je hebt aardig wat keuzes.
Maar die is niet echt "intelligent". Je kan alles samenstellen wat je wilt, dus een mobo voor de i7 met een AMD proc.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-06 14:09
Mektheb schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:17:
[...]

Vindt ik altijd zo appart je koopt alle onderdelen toch dat is in feitte de pc.
dan ga je toch niks rekenen om het in me kaar te zetten als iemand al 1200 euro aan parts koopt.

Zal wel aan mij liggen :P
Maar ben ook meer iemand van de lokale pc boer die iets duurder is dan een webshop dan een webshop.
Je hebt natuurlijk wel een medewerker die de complete computer in elkaar moet zetten en testen e.d., die persoon heeft ook gewoon een uurloon dat betaald zal moeten worden.. ;)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
tijntjethf schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:22:
[...]

Je hebt natuurlijk wel een medewerker die de complete computer in elkaar moet zetten en testen e.d., die persoon heeft ook gewoon een uurloon dat betaald zal moeten worden.. ;)
Dat is waar, maar ken zat winkels waar ze dat dus niet vragen ( geen webshops )
En die testen het ook nog en als je wilt zetten ze zelfs data over voor je van je oude pc naar je nieuwe pc voor niks.

dan zijn ze kwa aanschaf misschien 40 euro duurder ( wat dan technisch gezien het hele bedrag van inmekaar zetten weer rechttrekt, maja zal wel bijgeloof princiepe kwestie zijn :P )

[ Voor 15% gewijzigd door Mektheb op 30-09-2010 14:24 ]

• Hoppa!
Op zich hoeft de 'samensteller' niet perse intelligent te zijn zoals die op Alternate. Ik heb genoeg verstand van PC's om te weten wat samen gaat en wat niet. Het gaat me meer om het samenstellen, het in één opslag zien van de prijs en het feit dat het ding voor me gebouwd wordt. Heb in het verleden wel diverse kasten zelf in elkaar gezet, maar twijfel nog of dat ik dat weer ga doen.

Anoniem: 22659

Begrijp ik het goed dat je gewoon wilt weten of een bedrijf aan assemblatie assemblage doet en wat dat kost? (tijdelijke titelchange)

Edit: wel een hele lelijke typo!

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 30-09-2010 20:57 ]

• Hoppa!
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:32:
Begrijp ik het goed dat je gewoon wilt weten of een bedrijf aan assemblatie doet en wat dat kost? (tijdelijke titelchange)
Assemblage, het liefst gecombineerd met een pc-builder zoals bij Alternate. In ieder geval waar ik makkelijk in één oogopslag de kosten van het systeem kan zien.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hoppa! schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:40:
[...]

Assemblage, het liefst gecombineerd met een pc-builder zoals bij Alternate. In ieder geval waar ik makkelijk in één oogopslag de kosten van het systeem kan zien.
Knikker alles in de winkelwagen van een webwinkel en de meesten geven je de keus om 'assemblage' aan te vinken...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Hoppa!
AllSeeyinEye schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:58:
[...]

Knikker alles in de winkelwagen van een webwinkel en de meesten geven je de keus om 'assemblage' aan te vinken...
De meeste? Ik ben dat nog nooit tegengekomen.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-06 14:39
Hoppa! schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:06:
[...]

De meeste? Ik ben dat nog nooit tegengekomen.
Kerel boeien, reken voor jezelf EUR50,- voor het samenbouwen. veel meer zal het bij menig webshop niet zijn. En anders bel je even ? Hoe moeilijk kan het zijn ...

gewoon nee.

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-05 13:45
Azerty heeft mijn PC prima in elkaar gezet, de kabels perfect weggewerkt ect. Dit kostte mij €50,- en kreeg er 2 jaar garantie bij (2 jaar geleden).

Kiek em goan!

Pagina: 1