Toon posts:

Promotie webshop

Pagina: 1
Acties:

• Thomas0704
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17-11-2010
People,

Ik ben bezig met een onderzoek naar internet verkoop en moet voor stage dan ook een actieplan schrijven om er 1 te promoten.

nu is het zo dat het bedrijf vooral zakelijk gericht is, en men dmv de webshop vooral jongeren wil aanspreken.

nu is het zo dat het bedrijf weinig tot geen naamsbekendheid heeft onder jongeren in de omgeving van Roosendaal.

In een vorige topic kwam men al met het idee om via hyves te adverteren en de webshop aan te passen aan de jongere doelgroep.

ik heb zelf de ideeen om meer naamsbekendheid te creeren door extra promotie op scholen en eventueel evenementen waar het bedrijf kan sponsoren. het bedrijf heeft van tijd tot tijd aanbiedingen die voor jongeren van 16-25 wel interessant zijn. maar de respons is klein omdat het bedrijf de doelgroep niet goed te pakken krijgt.

hoe krijg je de jongeren van andere webshops naar de jouwe en op welke manieren zou ik nog meer de doelgroep kunnen bereiken?

(ter info: ik wil niet dat jullie mijn huiswerk maken;) maar puur ideeen opdoen en evt andere inzichten krijgen op het probleem)

• CherandarGuard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 12:30
Tja, om je doelgroep te bereiken zul je eerst moeten zorgen dat ze van je gehoord hebben. Sponsor inderdaad events, doe iets met scholen (wederom event sponsoring, goedkoper leveren icm naamsvermelding), zet commercials op de populaire radio- en tv-stations, dat soort spul.

Vervolgens kun je over andere dingen na gaan denken als weggeefacties o.i.d.

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01:19
Zie link in mijn sig, die webshop richt zich op dezelfde doelgroep wat betreft leeftijd. Veel promotie wordt gedana via Twitter en verschillende fora. Ook via Google Ads komt veel binnen trouwens. Lokale promotie wordt niet gedaan omdat dit voor het product niet aantrekkelijk is. Weet niet wat men verkoopt via de webshop maar dat is wel van belang van hoe je het wil promoten. Het ene product verkoop je makkelijker via een ad op Hyves, de andere weer door een kortingsactie gepromoot via de lokale krant :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Mig29
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2014

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

offtopic:
Crew is op de hoogte van dit topic. Dank voor de TRs.

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

• Thomas0704
ja dat is idd zo.. scholen is een goede manier.
heb paar weken terug een scooteractie gehad die ik bij de scholen gepromoot had.

de respons was alleen erg laag. dan gaan ze toch eerder voor een mobieltje wat ze in de stad in een winkel kopen.

er zijn wel verschillende sportevenementen waar we sponsoren; maar dit is dan ook weer vooral zakelijk en op een andere doelgroep gericht.

ik zat zelf te denken aan een mailing over de gemeente Roosendaal hyves en op hyves van klanten van ons.. evt een advertentie op hyves.. ik denk dat dat toch de beste manier is om de groep die wij zoeken te bereiken..

• Thomas0704
@WOM: het bedrijf wil vooral mobiele telefonie verkopen en evt wat ict (laptops enzo)

we zijn blackberry en apple dealer en hebben tevens een nokia service punt in de showroom.

ik wil zelf uiteindelijk toch het liefste gebruik gaan maken van sociale media omdat dit het minste kost en je vaak een gerichte groep kan bereiken. hierbij denkende aan hyves e.d.

en dan zullen we indd moeten promoten met acties en speciale aanbiedingen

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mobiele telefonie markt onder de jeugd is enorm, je kan in dat geval ook via de PW van Tweakers (die hebben apart mobiel gedeelte). Sociale media gaat al vaak de kant op van spam, ik krijg regelmatig zut via Hyves over een nieuw bedrijf dit en dat, 'superprijzen en superservice', dat is voor mij direct spam.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mithras
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Start een viral en plan een stuntdag. De viral zorgt voor je bekendheid, een stuntdag waar je tegen bodemprijzen in de winkel zaken kan aanschaffen zorgt ervoor dat men de showroom ziet en weet welke services er allemaal zijn.

Maar vanuit welk oogpunt doe je dit? Dit is typisch marketing, niet iets waarvoor je met een hbo ict-opleiding aan de slag moet gaan.

• Armada.
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 23-07 18:27
Doe niet teveel je best jongeren proberen aan te spreken. Dat hebben ze door en waarderen ze niet, want dat is net zo awkward als een ouder die zegt: "vet cool, toch? :D ".

• Thomas0704
@ Mithras: ik doe een marketing/economische opleiding iss geen ict (wtf is een viral?:P)
@ SinergyX: good point

Ik denk idd dat het goed is om met een evenement de launch te promoten. rond kerst zie je meestal dat er volop gereclameerd word.. misschien een idee om dan de webshop te promoten met speciale aanbiedingen?

• Thomas0704
@ Armada: ja dat is ook weer zo het kan averechts gaan werken

toch is het altijd het proberen waard toch?

• Armada.
Is zeker het proberen waard. Kijk anders eens naar deze site: http://www.crumpler.nl. Die spreekt naar mijn idee 'de jeugd' (eigenlijk moet je dat absoluut niet zo zeggen) goed aan.

• mithras
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
*snip*

[Voor 116% gewijzigd door Mig29 op 01-10-2010 01:01]

• Thomas0704
Armada. schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:51:
Is zeker het proberen waard. Kijk anders eens naar deze site: http://www.crumpler.nl. Die spreekt naar mijn idee 'de jeugd' (eigenlijk moet je dat absoluut niet zo zeggen) goed aan.
Ja de jeugd kun je het niet echt noemen maar dan hebben de meesten een goed idee over welke doelgroep je het hebt..

crumpler is idd populair maar ik denk dat het vooral met het product en de uitstraling ervan te maken heeft..

http://www.apple.com/ is bijvoorbeeld een stuk strakker ingericht.. en die kant willen we met de webshop ook op.. strakke en hippe uitstraling maar niet te chaotisch.. site van t-mobile van ik dan ook een van de betere telecom websites om het zo maar ff te zeggen

• Armada.
Apple moet het meer van haar naam hebben dan van haar site. Crumpler heeft niet een hele grote naam, dus moet het vooral met de site doen. Met een strak design bereik je niet de jongeren. Denk eens aan de populairste jongerensite, hyves. Heeft die een strak design? Alles behalve. Zorg er voor dat je webshop een beetje 'grappig' is (zoals Crumpler doet met bijvoorbeeld de productnamen). In mijn optiek bereik je dan veel meer dan een of ander kek strak design.

• Thomas0704
goed punt...

ik heb voor school een keer een project moeten doen voor sacha schoenen..
ik vind dat die een goede combinatie ervan heeft.. het is niet strak qua ontwerp maar juist grappig..maar het blijft wel een overzichtelijk site

• robin84
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:11
Ik denk dat het simpelweg aanbieden van een webshop geen zoden aan de dijk gaat zetten in de leeftijdscategorie van 16-25. Daarnaast is een doelgroep veel meer dan enkel een leeftijdscategorie, wat we tot nu toe kunnen opmaken is dat je jongens en meisjes van 16-25 jaar wil bereiken in de omgeving van Roosendaal.

Zijn deze mobieltjes in combinatie met abonnement of gewoon losse toestellen? In het geval van een abonnement zal je leeftijd automatisch omhoog gaan naar minimaal 18. Het gebruik van sociale media is natuurlijk heel erg leuk, maar allerminst goedkoop. Als je stage al wat langer bestaat, leg ze maar uit dat dit net zo eenvoudig en goedkoop was als het invoeren van e-mail. Het is namelijk een nieuwe communicatie vorm die uiteindelijk door iedereen gehanteerd dient te worden.

Ik heb het gevoel dat je nog helemaal moet beginnen, ik zou je dan ook aanraden om allereerst wat onderzoek te gaan doen naar de verkoop van mobiele telefoons. Wat is het assortiment, wie is de doelgroep, wat doet de huidige concurrentie en hoe kan je hier op inspelen met de huidige winkel en locatie.

• Thomas0704
Ik ben al een aantal weken bezig met mn stage. ik heb vooral gekeken naar waar de consument vooraf orienteert, waar zijn aankopen doet en welke motivaties er achter de orientatie- en aankooplocatie zitten en welke factoren daarbij van belang zijn.

qua webshop ben ik idd net begonnen met de opzet van wat we gaan verkopen en op welke doelgroep we het gaan richten...concurrentie heb ik nog op de planning staan voor komende week om uit te zoeken..

qua producten willen we vooral mobiele telefoons en laptop e.d. gaan aanbieden, al dan niet in combinatie.
daarbij moet het mogelijk zijn om losse toestellen maar ook toestellen met abo's aan te schaffen.
het bedrijf doet abo's van kpn, t-mobile en vodafone. dus we ondervinden zowiezo concurrentie van de winkels en webshops van de providers zelf.

Waar ik me op het moment vooral mee bezig ben is het uitzoeken op welke manier je het beste kan presenteren (in je webshop qua uitstraling zeg maar) en op welke manier (al dan niet via social media) dit bekend ga maken..

• Armada.
Ik denk dat de combinatie van jongeren in Rozendaal + webshop + mobieltjes en laptops erg moeilijk wordt om een succesformule omheen te breien. Laat het aanspreken van jongeren idee los, en richt je op gewoon een mooie webshop met wezenlijk verschil van andere webshops. Een goede webshop trekt ook jongeren aan, ook zonder kekke social media implementaties en al die rambam.

• robin84
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:11
Je zou natuurlijk altijd kunnen kijken hoe je een sociale webshop bouwt, dit is natuurlijk goed mogelijk maar dan moet je sociale media niet als een goedkoop maar als een essentieel onderdeel beschouwen.

Misschien kan je aangeven welke opleiding en op welk niveau je bezig bent, want je vraag over de uitstraling klinkt alsof je op zoek bent naar plaatjes van leuke dingen.

• stylezzz
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 00:04
Thomas0704 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:51:
qua producten willen we vooral mobiele telefoons en laptop e.d. gaan aanbieden, al dan niet in combinatie.
daarbij moet het mogelijk zijn om losse toestellen maar ook toestellen met abo's aan te schaffen.
het bedrijf doet abo's van kpn, t-mobile en vodafone. dus we ondervinden zowiezo concurrentie van de winkels en webshops van de providers zelf.
Sterkte, je kiest er dus voor om in een markt te gaan waar de concurrentie reeds moordend is? Ik zou er nog even goed over nadenken.....

SPECS

• Thomas0704
Het is misschien beter idd om het idee voor de jongeren te laten gaan en me te richten op een goede webshop.. als ik dan begin met het bekend maken binnen de huidige klantenkring is dat een stuk makkelijker te realiseren...

@robin84: ik studeer small business & retail management, 3e jaar, en ik loop idd nog een beetje te stoeien met de looks van de webshop..ik zit zelf te denken aan een uitstraling net als de website van Sacha Shoes.. maar dan aangepast aan telecom.

@dominator: we gaan de markt niet in maar daar zitten we al in..het word nu puur uitbreiding van bereikbaarheid zodat men ook buiten de openingstijden kan kopen bij ons.. en ook als ze niet in de buurt wonen.. het is puur dat eht bedrijf onder de jongere generatie weinig tot niet bekend is, maar die willen we wel proberen aan te spreken....

Zoals ik al zei zit ik zelf nog een beetje met de uitstraling van de webshop..ben zelf aan het kijken geweest en vind de site van sacha schoenen wel leuk, ivm met de plaatjes maar hij blijft overzichtelijk.. een site net als apple wordt dan weer te saai.... ik weet niet of er mensen zijn die toevallig nog een webshop weten (mobiletelefonie of niet, maakt niet uit) die ze een gave uitstraling vinden hebben.. ik ga zelf ook verder zoeken..

http://www.typhone.nl/
http://www.studentmobiel.nl/

Dit vind ik qua indeling wel goede shops maar de uitstraling is minder...

[Voor 26% gewijzigd door Thomas0704 op 01-10-2010 09:31]

• Shamalamadindon
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19-09 09:58
Een Back to School actie elk jaar is ook een goed idee, partner met een paar scholen voor de levering van laptop/mobieltjes combo's, de fout die de meeste bedrijven maken is om zich met back to school actie's te focussen op zakelijk laptops wat betekent dat de leerlingen het eerste jaar bij jou kopen maar het 2de jaar gaan ze zelf opzoek omdat ze ook wel eens wat games willen spelen. Het beste voorbeeld van die fout zou mijn school zijn, leerlingen in het eerste jaar zitten allemaal met Fuijitsu's, Dells en Packard-Bell's., het 2de jaar zit met Asus, Sony & MSI.

Maar naar mijn mening heb je nog altijd het meeste aan een lage prijs en goeie service, dan komen de klanten vanzelf naar je toe.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Thomas0704
ja leo dat is idd zo.. en vergeet apple niet.. die zie je ook steeds meer of ze nu met artistieke dingen bezig zijn of niet.. het blijft het status symbool..

maar is idd een goed idee...

ik weet van de TUE dat ze de leerlingen altijd een laptop hebben aangeboden voor een bepalde prijs..(weet neit of het nu nog zo is) maar dat zou hier in de omgeving wel kunnen met de MBO opleidingen die hier zitten.. een samenwerking met zon school zou dan wel een idee zijn om eens in de zoveel tijd voor de school een speciale aanbieding samen te stellen waar de leerlingen uit kunnen kiezen......

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23-07 14:44
Heb je al eens overlegd met de telecom operators?

Mits je (momenteel) genoeg verkoopt willen de operators ook nog wel eens met extra aanbiedingen etc komen. Moet je wel enkele concessies voor doen, maar op de mobiele telefonie markt voor jongeren gaat het afaik enkel maar om prijs.
"Iedereen" in dat segment kent de vergelijkings sites en weet dat een mooiere site niet opweegt tegen een prijsverschil van 25 euro.

Btw, heb je al enige indicatie van het beschikbare budget? Want in je TS zie ik je even makkelijk spreken over een webshop aanpassen en wat ads via hyves verkopen.
Maar om dat enigszins succesvol te kunnen laten zijn zou ik minimaal een budget van 25k verwachten ( 1 dag ads op hyves is zo goed als niets waard, herhaling is het toverwoord, website aanpassingen zijn ook leuk als je aan het begin niet weet hoe het einde er uit moet zien, de programmeur schrijft zijn uurtjes wel )

Een samenwerking met een school lijkt mij bijv weer te laat om in de markt te stappen, ik verwacht zomaar dat 95% van de studenten al een mobiel heeft.
Dan moet je echt een giga-giga-aanbieding neerleggen wil je degenen met een abbo hun abbo laten afkopen om bij jou een nieuw abbo af te sluiten. Ik gok zomaar dat die marges er niet zijn. En tja om dan 100 mobieltjes per schooljaar te verkopen???

• Thomas0704
We hebben al dat we speciale aanbiedingen krijgen dus we verkopen genoeg. de webshop moet gaan zorgen voor een EXTRA inkomstenstroom. qua prijs heb je idd gelijk.. we zullen het moeten gaan hebben van de specile aanbiedingen en de prijzen. anders is concurreren niet mogelijk.

samenwerking met een school is een plan voor op de lange termijn. op deze manier zou je een jongere doelgroep kunnen bereiken. het idee is dan ook niet om via de school mobiel te gaan verkopen, maar juist vooral laptops, al dan neit in combinatie met een telefoon. ik denk dat 98% tegenwoordig wel een mobiel heeft. maar de insteek is dan om door middel van de samenwerking en de verkoop van de laptops via de scholen de naamsbekendheid van het bedrijf te creeeren. op het moment dat ze dan weten dat je bestaat kun je een poging doen om te zorgen dat ze niet alleen ict afnemen bij je maar uiteindelijk ook mobiel (we verzorgen bijna alle providers dus dat is geen probleem) zodat studenten bij ons 1 totaalpakket kunnen regelen..
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee