Voor mijn opleiding (financieel!) moeten we de haalbaarheid bepalen van de introductie van een nieuw systeem in de energiemarkt. Een hele korte uitleg:
Dus als non-techneut maar eens ingelezen, Visio uit de kast getrokken en mijn best gedaan. Ik wil jullie vragen er eens naar te kijken en evt. commentaar te leveren, zodat ik weet of ik er verder mee kan gaan of mezelf eerst nog meer moet gaan inlezen 

P.S. Ik zou graag mbv de pijlen laten zien of er een 1-op-1 of 1-op-meer relatie is tussen tabellen, maar standaard maakt Visio (versie 2002) van elke relatie een pijl
- consumenten die een windturbine of zonnepanelen hebben, krijgen een kastje in hun meterkast
- dit kastje meet energie gebruik en productie van deze zgn. "prosumer". Op de server wordt deze info opgeslagen
- als productie > consumptie, wordt het overschot verkocht; andersom wordt energie bijgekocht (realtime)
- de prosumer kan een aantal preferences/parameters instellen, o.a. van wat voor soort energiebronnen hij wel / niet energie geleverd wil krijgen (iemand die "groen" denkt wil bv. geen energie van kerncentrale kopen, dus users_sources). Op basis van deze parameters wordt een prosumer (in het schema "user") dus gekoppeld aan een aantal potentiele brokers (users_brokers)
- energiebrokers bieden elk een eigen mix aan van verschillende energy_sources (wind, water, kolen, etc)
- als er energie gekocht is van / verkocht is aan een broker, wordt de contractinfo opgeslagen

P.S. Ik zou graag mbv de pijlen laten zien of er een 1-op-1 of 1-op-meer relatie is tussen tabellen, maar standaard maakt Visio (versie 2002) van elke relatie een pijl
[ Voor 6% gewijzigd door Reveller op 30-09-2010 13:58 ]
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."