IP verversen als DHCP-server plat gaat.

Pagina: 1
Acties:

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Heb hier een linux doosje staan dat als server dienst doet. Hij hangt aan het TU/e netwerk waarvan hij via een dhcp server een IP krijgt. Nu wil deze dhcp-server wel eens onbereikbaar zijn door capaciteitsproblemen. Mijn linux bak raakt dan zijn IP kwijt. Hoe zorg ik er voor dat ie zijn IP weer terug krijgt zodra de DHCP-server weer up is zonder een reboot te hoeven doen (beetje botte oplossing ja, maar het werkt wel :))

de betaler vervuilt

• T006
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 14:43
Is toch niet zo'n probleem. Doe ifconfig eth0 up en dan dhcpcd dat is de dhcp client en dan krijg je (als het goed is) weer een ip adres. En denk eraan Linux hoeft eigenlijk NOOIT te rebooten *D

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Thx! Omdat GoT nogal op zijn GaT lag had ik hem inmiddels al gevonden, maar nu heb ik nog een andere vraag. Ik zag dat de dhcpcd iedere 3 uur een request doet, nu wil ik die tijd verkorten naar elke 15 minuten ofzo. Mocht de server dan plat gaan dan ligt mijn server vervolgens hoogstens 15 minuten plat i.p.v. 3 uur... How To??? :)

de betaler vervuilt

Verwijderd

Als ik m'n netwerkkabel eruitsnok hou ik gewoon m'n IP adres, dan gaat ie gewoon niet verversen ofzo...als ik dan de stekker er weer in doe werkt het gelijk weer!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Toch moet ik wel ergens aan kunnen geven dat ie die lease wat vaker ververst of niet? Lijkt me heel sterk als het niet zou kunnen.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Elk kwartier rebooten :)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Global-mod met afkick verschijnselen ;)

( >:) KAN DE KROEG WEER OPEN AUB!!! >:) )

de betaler vervuilt

Verwijderd

Schaf Freesco aan! :):P

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Goed, daar gaat ie weer. De TU server ging weer eens plat vanmiddag, heb net via mijn eigen NT server met dhcpc start eth0 weer tot leven gewekt, erg vervelend. Het lijkt wel alsof ie helemaal geen lease refresh doet (ik weet dat de leases ongeveer 4 weken geldig zijn). Wie weet hoe ik een lease-refresh force meegeef bij het opstarten van die kaart?

de betaler vervuilt

Pagina: 1