• BryanD
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-05 12:02
Best tweakers,

Ik moet een template word documentje bouwen voor een klant, dit is ook vrij simpel, echter wil ik graag een vector importeren (logo v/d klant) echter als ik die als EPS invoer in word, word het te pixelig voor woorden. IK ben al een beetje aan het googlen geweest, echter is het allemaal vrij onduidelijk.

Wat voor bestands type is het beste om dit logo me te importeren?

B.v.d,

Bryan

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-07 15:50

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik had goede ervaringen met .emf (illustrator kan ook .emf opslaan)
Wikipedia: Windows Metafile Die hielden mijn logo in mijn word template mooi klein, schaalbaar maar toch netjes.

Ook viel het trouwens op dat het op het scherm er slechter uitzag dan op de uiteindelijke print

[ Voor 105% gewijzigd door bonzz.netninja op 30-09-2010 12:33 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• BryanD
daar heb ik idd tot nu to wel het beste resultaat van

Anoniem: 113297

aangezien het om een logo gaat waarvan de afmetingen achteraf waarschijnlijk niet gewijzigd worden, kan een bitmapafbeelding misschien ook volstaan, bij voorkeur in PNG.

• BryanD
Ik heb nu als eventuele oplossing dat de pagina als achtergrond afbeelding geladen word (of als watermark) echter kan ik met achtergrond afbeelding de positie niet veranderne en met watermark klik je de hele tijd op die afbeelding als je dubbel klikt -.- dat helpt ook niet.

Hoe zou ik een fatsoenlijke word template kunnen maken (briefpapier)

edit:

Er moet trouwens ook een stukje in komen op de voor pagina waar een adres neergezet word van de ontvangende partij ( stel het word naar P.Pietje op larenweg 39a 9230 NN Lijden gestuurd, dan moet voorstaande in het 'kijkglaasje' van de envelop )

[ Voor 27% gewijzigd door BryanD op 30-09-2010 16:41 ]

• Comfortable
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
EMF is hét vector bestandsformaat voor alle Microsoft Office toepassingen (kan ook een combinatie van raster en vector elementen bevatten).

Ik gebruik zelf het gratis programma Inkscape (vergelijkbaar met Adobe Illustrator, maar met veel minder mogelijkheden) om vector bestanden om te zetten, bijvoorbeeld een vector logo uit een pdf bestand plukken en omzetten naar EMF of SVG. Als je in Inkscape een pdf importeert moet je vaak alles selecteren en een aantal keren de optie "groep opheffen" (shift+ctrl+g) gebruiken om het gedeelte eruit te kunnen halen met alleen het logo.

Het omzetten van kleurovergangen in verschillende vector formaten blijft trouwens een heikel punt en moet handmatig gebeuren, in het geval van EMF kan dat met Powerpoint. EMF afbeelding invoegen, rechtermuisknop afbeelding bewerken (afbeelding wordt dan omgezet naar Microsoft tekenobject, waardoor alle objecten een omlijning krijgen die je even uit- en aan moet zetten). Dan kan je de afbeelding bewerken (bijvoorbeeld kleurovergangen en schaduwen) en weer via de rechtermuisknop de afbeelding opslaan als EMF bestand.

[ Voor 0% gewijzigd door Comfortable op 07-08-2014 21:53 . Reden: typo ]

Pagina: 1