Toon posts:

DVD+R DL; Nog steeds alleen Verbatim?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• SYQ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Nergens kan ik het vinden..

Tot heden heb ik altijd gezworen bij Verbatims wanneer het komt op DVD+DL. Het was toen ook algemeen bekend dat Verbatim nummer 1 was met kwaliteit, en heb dit toendertijd (4 jr geleden?) ook mogen ervaren. Mediarange konden na 3x de prullenbak in

Sindsdien alleen maar Verbatims gekocht, ongeacht de prijs. Nooit ook stil gestaan bij andere merken, maar nu was het dus weer zover, en zie ik dat de prijzen wel heel erg varieren. Bijvoorbeeld Maxell, Philips, Emtec en zelfs HP voor een heel stuk minder. En dit zijn toch geen simpele merken dacht ik zo..?

Vroeger kwam je ook nog eens tegen dat sommige merken sjoemelt met mediacodes. Reviews kom je al helemaal niet tegen via google :( Met normale DVD's en CD's heb ik verschillende ervaringen gehad, maar 9 van de 10 keer ging dat zonder problemen. Het gaat me dus echt om DVD+R DL

Dus meer mensen die niet meer zweren bij Verbatims vanwege prijs?

en graag geen verwijzing naar de FAQ, die is alweer van 2003
(BalusC in "OM FAQ")

heel wat google afgezocht naar review (niks gevonden). Discussies via Google afgezocht of men nog heilig bij verbatim blijft. Hier wat zitten zoeken en alleen enkele topics gevonden van > 3 jaar oud

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Zover ik weet gebruikt Verbatim hier in Europa als één van de weinigen nog steeds MKM-003 types en deze in combinatie met een geschikte DL-brander zoals de Pioneer DVR-216 geven nog steeds de beste resultaten. Voor schijfjes kan ik je aanraden om eens te bellen naar de lokale Mediamarkten en Saturns, aangezien zij meestal Verbatim verdelen (toch in België).

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:10
Verbatim is en blijft een van de betere merken, een van de redenen waarom Verbatim nog altijd een stukje meer durft te vragen dan overige recordable-producenten. Ik wil gewoon altijd goed spul en dat weet je met verbatim zeker en ben daarom altijd wel bereid wat meer te betalen... ik heb alleen nog nooit zo'n nood gehad bij duallayer schijfjes en een paar jaar terug ooit een doosje van 10 stuks aangeschaft van verbatim en daar zitten er nu nog steeds 6 in. Als je veel duallayer verbruikt, ja dan loop je met verbatim snel in de kosten.
Overigens denk ik dat je met platinum of philips schijfjes haalt ook wel goed zit, dat zijn absoluut geen slechte merken, alleen heb ik daar weinig ervaring mee want ik koop al jaren alleen maar verbatim schijven.

Waarom je tegenwoordig nog maar weinig reviews e.d. vind is volgens mij toch wel enigszins logisch te verklaren; het is niet meer zo'n interessant medium voor de gevorderde computeraar. Het is veel goedkoper om bijvoorbeeld een hardeschijf gewoon vol te gooien met duallayer images en deze te gebruiken icm met daemon-tools oid.

• FikkieHo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17:24

FikkieHo

Wokmaster

Ik heb een tijdje terug wat geld weggegooid met mislukt gebrande platinum en emtec's. Ik had dan nog liever Verbatim gekocht, die toevallig toen niet in voorraad waren. Toen dus maar duallayers van Fujifilm (ja, de filmrolletjes maker :P) gekocht. Ietwat duurder, maar werkte prima. Maar de voorkeur gaat nog steeds naar Verbatim, met een spindel bij een online shop scheelt het met kosten een stuk meer dan in de winkel met cases.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• feelthepower
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22:11
Ik heb ook pas geleden wat DL moeten branden, en ik was niet op de hoogte van de grote verschillen. Van de 3 merken die ik toen geprobeerd heb (Gewoon 3x één los schijfje gekocht) deed alleen de Verbatim het. (die kocht ik als derde...)

• SYQ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Verschil in kwaliteit lijkt nog steeds dus in het voordeel van Verbatim te zijn :|
Je zou toch anders verwachten na zoveel jaar
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee