Toon posts:

Budget ESXi server installeren (thuis)

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views

• Proxx
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 30-07 09:49
ik wou graag jullie advies over het een en ander.
thuis wil ik graag een ESXi server opzetten gewoon voor de hobby. om dingen te proberen en een beetje bekent te raken met de software

op het werk heb ik er al een paar keer mee gespeeld en meer dus niet.

nu zoek ik een goedkoop esxi servertje waar ik dus verschillende guests op kan draaien. bijv 3 tegelijk
het zal dan wel niet denderend snel zijn maar goed.

ik heb nu eens op marktplaats zitten kijken en zie ik wel een paar afdankertjes staan voor rond de 100 a 200 euro maar ik vroeg mij af of dit ook echt de moeite waard is

duurder is ook geen probleem. maar iig zo goedkoop mogelijk

misschien kan ik beter opzoek gaan naar een 775 mb met een xeon proc en wat goedkoop ddr2 geheugen. voor zon 400 euro ofzo. wat zouden jullie doen.

[Voor 15% gewijzigd door Proxx op 30-09-2010 10:48]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• DrFlash
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14-07 23:37
Wat de meeste aanraden, en ik ook zal doen is de HP ML360 G5 of G6, deze zijn zeer goed geprijsd en kunnen ESXi draaien.

Wowhead profiel

• Zwelgje
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 11:00
heb zelf een HP DC7900 desktop machine gekocht (small form factor) werkt met esxi,xenserver,hyper-v en is energiezuinig

A wise man's life is based around fuck you

• nextware
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16:51
De ML110G6 werkt ook goed onder ESX-i. En die kost nog geen € 400,- op internet.
Hier staat trouwens een lijstje met de systemen die wel en niet ondersteunt worden door ESX-i :)

• Proxx
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 30-07 09:49
wow wat een reacties :D top

die ml360 heb ik al een paar keer voorbij zien komen ja. dc7900 hebben we op het werk volgens mij laatst 20 van aangeschaft :P

en die lijst van nextware :D veel beter als die lijst die vmware zelf in de faq heeft staan

ik ga nog even wat verder zoeken met deze info :)

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 16:39

Equator

Crew Council

Bowmore & Laphroaig fan

Helaas, een thuisservertje betekend niet direct Professional Networking & Servers :)

PNS is bedoeld voor de professionele geavanceerde problemen met servers, en daar valt een thuisserver niet onder. Zie ook het PNS Beleid

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee