Toon posts:

Webshop onderzoek

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views

• Thomas0704
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17-11-2010
Heey mensen

Ik ben bezig met een onderzoek hoe ik voor mijn stagebedrijf de omzet kan vergroten d.m.v. een webshop.
nu zit ik alleen met het probleem dat het bedrijf een oudere doelgroep heeft die weinig via internet koopt en een lage naamsbekendheid heeft onder jongeren hier in de omgeving.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik die jongere doelgroep ook bereik en die naar de webshop van mijn bedrijf ga krijgen? ik zou hier graag jullie mening over willen.

Het bedrijf is gesitueerd op een industrieterrein en is voornamelijk gericht op zakelijke klanten en minimaal op particulier. de producten die het bedrijf verkoopt zijn vaste en mobiele telefonie (en ict).

In het kort:
Ik zou graag van jullie willen weten hoe jullie er over denken om een jongere doelgroep aan te trekken naar een webshop;
Hoe ik de naamsbekendheid onder jongeren kan vergroten om zo een nieuwe doelgroep aan te spreken;
en als laatste waar de webshop aan zal moeten voldoen om het aantrekkelijk te maken voor jongeren.

Alvast bednakt voor jullie hulp!!

Thomas

• martjah
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 00:12

martjah

Appel

jongeren kan je op meerdere manieren bereiken. Leuke aanbiedingen waar jongeren in geïnteresseerd zijn.
Reclame maken d.m.v. flyers uitdelen (met aanbiedingen erop). adverteren op hyves?

• Thomas0704
Ja okj dat ligt natuurlijk voor de hand, dat je aanbiedingen erop zet die jongeren aanspreekt.

Hyves wordt lastig omdat je dan namens het bedrijf bijvoorbeeld een hyves moet hebben en deze zal ook onderhouden moeten worden en up to date worden gehouden en daaris geen personeel voor.

opties zijn er altijd genoeg dat wel, maar de vraag is dan hoe ga je er voor zorgen dat men naar jou webshop komt en daar koopt en niet bij een ander?

@martjah: thnx voor je post

• Jeffrey v. Hees
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 00:59
Thomas0704 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:32:
Ja okj dat ligt natuurlijk voor de hand, dat je aanbiedingen erop zet die jongeren aanspreekt.

Hyves wordt lastig omdat je dan namens het bedrijf bijvoorbeeld een hyves moet hebben en deze zal ook onderhouden moeten worden en up to date worden gehouden en daaris geen personeel voor.

opties zijn er altijd genoeg dat wel, maar de vraag is dan hoe ga je er voor zorgen dat men naar jou webshop komt en daar koopt en niet bij een ander?

@martjah: thnx voor je post
Je kunt gewoon adverteren op Hyves zonder dat je een Hyves-account hebt hoor. Alleen een bedrijfsaccount, maar hier is volgens mij geen Hyvesprofiel aan gekoppeld.
Zie: http://www.hyves.nl/contact/mediakit/

eMeals.nl

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 01:02
Waarom ze bij jullie kopen en niet bij een ander:
- Wees onderscheidend
- Houdt met je ontwerp rekening met je doelgroep
- Houdt met de taal e.d. (content) rekening met je doelgroep
- Zorg voor een goede service (dat is niet aan de webshop, technische kant) en afhandeling van bestellingen/ retouren van de webshop
- Zorg dat jullie niet in het dure segment zitten

Naja, zo zijn er genoeg zaken waarom ze bij jullie zullen kopen. Het belangrijkste is vindbaarheid. Zorg voor goede content, zorg dat de content ook regelmatig wordt bijgewerkt en dat deze dus up to date blijft.

Uiteindelijk zorgt niet de webshop, maar het geheel voor een reden om bij jullie te kopen en blijven kopen. Een goede webshop maakt voor een brak bedrijf (waarmee ik overigens niet wil suggereren dat je bij een brak bedrijf stageloopt, omdat niet bekend is welk bedrijf :D )

Overigens:
- Is het ook de bedoeling om die jongere doelgroep te trekken onder particuliere gebruikers? Omdat het bedrijf nu gericht is op de zakelijke markt?

Voor een zakelijke markt ontwerp je net wat anders dan voor een particuliere markt. (te strak en het komt te veel over als voor zakelijke gebruikers, te frivool en het komt over als voor particuliere gebruikers, en je zakelijke kant zal minder zijn/ worden). Probeer hier dus rekening mee te houden dat je een soort tussenweg gebruikt, of dat je in elk geval op de website onderscheid maakt tussen zakelijk en particulier.

Maar nogmaals (als antwoord op je vraag; 'Hoe ga je er voor zorgen dat men naar jou webshop komt en daar koopt en niet bij een ander?'
Dit is niet te regelen door alleen een webshop. Ja, de webshop moet aantrekkelijk zijn, moet goed en eenvoudig functioneren, maar voor de rest is het het meest afhankelijk van prijs, service en natuurlijk ook wel (positieve!) naamsbekendheid.

• Thomas0704
@jbdeiman: Het doel van de webshop is juist om de particuliere markt aan te spreken en daarmee ook gelijk een jongere doelgroep.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:46

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Welkom op GoT, Thomas :)

In feite vraag je ons nu dus om jouw "huiswerk" voor je te doen. Daar is GoT echter niet voor bedoeld.

Om input vragen zou eventueel, in overleg met de crew, nog best kunnen. Immers staan we onder bepaalde voorwaarden ook enquêtes toe. Maar dan verwachten we wel dat je ook zelf de nodige inzet toont en niet simpelweg je onderzoeksvragen hier dumpt in de hoop op kant en klare antwoorden.

Dit topic gaat dan ook op slot. Als je een nieuwe start wilt maken en op een betere manier toch nog om input wilt vragen, dan zien we een voorstel daarvoor graag tegemoet via een DM aan mij en mig29 :)

[Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 30-09-2010 12:20]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee