Toon posts:

[game/multimedia]Totaal pc

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views

• Paultje3181
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 01:20
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Asus Rampage II GENE iX58, SATA2 RAID, GLAN                                      € 206.50
Asus Videokaart PCI-e GeForce GT210 512MB 1xDVI/HDMI LP Silent                   € 50.00
Intel Core i7 930 2.80GHz 4.8GT/s 8MB Box                                        € 249.00
Intel Solid State Disk 2.5" 40GB SATA X25-V Postville K5 9.5mm Retail            € 91.00
LG Blu-Ray Brander BH10LS30 10x/2x SATA Retail (zwart)                           € 96.00
Microsoft Windows 7 Home Premium NL 1u 64bit OEM                                 € 89.50
OCZ 3x2GB DDR3 PC16000 CL8 Platinum                                              € 169.50
OEM Brand SATA Kabel 0.5m met 90 graden Connector (rood)                         € 3.50
Recom HTPC RC-MC1 Silent ATX 580W, Cardreader                                    € 97.00
Samsung 1.5TB SATA300 32MB, HD154UI                                              € 65.00
SuperMicro Processor Koeler SNK-P0033P Intel Passief                             € 34.50
Totaalprijs incl. BTW:                                                           € 1151.50
Totaalprijs excl. BTW:                                                           € 967.65

Zoals in de titel al staat wil ik een multimedia/gamesysteempje in elkaar zetten. De spellen die ik speel zijn grafisch niet heel erg spannend (Fable II, Overlord, platformachtige dingen), waardoor ik met deze Asus kaart wel goed uit kan komen denk ik. Nu vraag ik me een paar dingen af voor dit systeem:
1. Kan deze koeler wel op de i7? En zo ja, zal deze voldoende koelen? Het geheel komt in een HTPC kast, waardoor je dus relatief weinig ruimte zal hebben en de airflow wellicht ook niet optimaal is.
2. Zoals je waarschijnlijk wel ziet, wil ik een zo stil mogelijk systeem hebben, vandaar de passieve oplossingen. Zal dit in het algemeen voldoende zijn, of ontkom ik niet aan een andere koeler.
3. Mis ik essentiële dingen in dit systeem? Volgens mij niet, maar beter even toch na te vragen.
4. Budget is tussen de 750-1000 euro, kan evt. ex BTW, waardoor dit zou kunnen, maar zijn er eventueel alternatieven die de prijs zouden kunnen drukken?

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:08
Voor dit soort vragen zijn de Best Buy Guides topics bedoeld, denk dat deze voor jou van toepassing zijn:

[BBG aanschaf] Gamesysteem juli-augustus 2010
[BBG aanschaf] Multimediasysteem maart 2010
[BBG aanschaf] HTPC mei-augustus 2010

Verder een hele rare combinatie van onderdelen, een duur S1366 moederbord en cpu, een ssd en 6GB geheugen en dan een crappy videokaartje. Bespaar een bak geld en kijk eens naar een S1156 cpu en bord.

/edit: En nu ik nog eens kijk nog kleine aanvulling, check voor geheugencomptibiliteit even de QVL van het mainboard, die passieve cpu-koeler lijkt me bedoeld voor serverbehuizingen waar je airflow met orkaankracht hebt en investeer bij een pc van €1000+ svp ook een paar tientjes in een goede a-merk voeding.

[Voor 23% gewijzigd door Nielson op 30-09-2010 10:34]

• Paultje3181
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 01:20
Reden voor het besparen op de videokaart is het feit dat gamen geen top-prio is voor me. Multimedia is dat voor mij veel meer, dus vandaar de investering in de cpu en mobo. Bovendien is het toekomsttechnisch natuurlijk ook beter. De BBG's die je aanhaalt zijn allemaal redelijk achterhaalt. Ik heb deze uiteraard wel doorgenomen.

• dewil1990
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 10:23
Zie de twee posts hierboven, BBG topics doorspitten en het daar vragen, daarnaast is de videokaart ie je nu kiest niet om te gamen gaat totaal niet werken.

• Dnomaid
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 15:47
Die zijn helemaal niet achterhaald, het is trouwens niet enkel de bedoeling van ze door te nemen maar daar ook effectief jouw systeem neer te zetten. Verder ben ik het helemaal eens met Nielson. Die S1366 is duur en helemaal niet "toekomsttechnischer" (daarvoor moet je bij socket AM3 zijn). En de videokaart is echt heel crappy, ik zou daar echt iets meer in investeren. Met technieken als CUDA, DXVA en Aero hoeft dat geen weggegooid geld te zijn (zeker niet in een multimedia systeem). Kijk ooks eens naar de BBG reviews:
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2010

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18:42

Ed_L

Crew Council
Met de heren hierboven en dus op slot :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee