C++ koppeling naar AVR/notepad

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Boudemaniak
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06-2023
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik ben nu voor mijn opleiding wat vrijwilligerswerk aan het doen. Ik wil een robotje laten rijden d.m.v. AVR software. Het robotje zelf is al klaar, net als de AVR software eromheen. Het laten rijden wil ik havisten zelf laten doen. Maar aangezien zij geen kennis van de kunst van het AVR programmeren hebben, wil ik het ze zo simpel mogelijk maken.

Dit betekend dat ik d.m.v. een applicatie (bijv. geschreven met borland c++) een mooie interface heb met een pijltje omhoog, pijltje naar beneden enz. Druk je op deze pijltjes wordt er automatisch in notepad de juiste functie aangeroepen. Dan is het alleen nog maar bouwen en compilen in AVRstudio, maar dat kan de leraar die erbij zit wel :*)

Weet iemand hoe ik zo'n applicatie zo eenvoudig (vrijwilligerswerk he :+ ) mogelijk kan maken? Borland is een optie, maar ik ben geen held daarin. Textfiles maken en saven daarmee kan ik wel, maar het zo maken dat de functies er ook nog in staan wanneer het bestand aangemaakt wordt is mij wat teveel :o

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

...

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Huh?
Begrijp ik het goed dat je uit de volgorde van de knoppen die ingedrukt worden automatisch code wilt laten genereren in notepad, om die vervolgens te compilen?
Zo ja: waarom laat je het c++ programma zelf geen code naar een file wegschrijven?

Het klinkt mij in de oren als een beetje omslachtige manier om de robot te besturen.
Kun je geen learn mode maken en dan met bv een serieel protocollotje de robot de commando's op laten slaan?

• Boudemaniak
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06-2023
Ja dat bedoelde ik dus ook :+

De applicatie geschreven in C++ (of iets anders dat makkelijker is) schrijft de code naar een textbestand. Natuurlijk moet er in dat textbestand wel andere code staan waar de havisten verder niks mee te maken hebben om die robot aan te sturen. Deze code is al gemaakt. De knoppen in het C++ programma schrijven dus alleen een functieaanroeping in dat textbestand.

Wat mij dus niet lukt is het laten staan van de standaardcode en het juist plaatsen van de functieaanroepingen.

...

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Je zou iets van een losse c file kunnen maken die je dus schrijft met behulp van het C++ programma, deze voeg je toe aan je AVR project en die compile je.

Wat lukt er niet precies? Het schrijven van een tekstbestand is niet al te moeilijk, en er zijn genoeg voorbeelden van te vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 14:31
Mijn glazen bol zegt dat de TS een "append" wil doen aan een tekstfile.

Ik neem even aan dat "Notepad" een erg kromme manier is om een tekstfile te beschrijven.

Sowieso is dat niet handig. Op die manier kun je't programma maar 1 keer draaien. Daarna is je tekstbestand definitief veranderd. Wat je in plaats daarvan wil doen is een "library" file inlezen met daarin de basisfuncties, en die tekst vervolgens kopieren naar een outputfile. Vervolgens voeg je daar de specifieke commando's aan toe. Die library file met de hulpfuncties wordt dus niet overschreven.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein