Toon posts:

Preview Internet Explorer 9 Bèta

Pagina: 1
Acties:

• Peter
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 00:25

Peter

Secretly Heroic

Topicstarter
reviews: Preview Internet Explorer 9 Bèta

Hier, en elders in het artikel, wordt "html5" gebruikt. Volgens jullie eigen spellingsregels is dit fout. Is "Internet Explorer" niet een net zo (of zelfs meer) ingeburgerde afkorting als "html"? Volgens Delpozo dient dit dan ook "ie 9" te worden. CSS wordt ook inconsequent gebruikt, op de eerste pagina is het "css 3", op pagina zes wordt ook "css3" gebruikt. Mijns inziens moeten deze respectievelijk "HTML5", "IE9" en "CSS 3" zijn.

"Bovendien is XP voor Microsoft end of life."

Ondersteuning voor Windows XP SP 3 gaat nog tot 8 april 2014 door. Downgrades kunnen tot 2020 verkregen worden, echt EOL is het dus niet.

Er is nog geen bèta van Google Chrome 7, enkel in het dev-kanaal, wat in principe alpha's zijn. De eigenlijke bèta komt binnen enkele dagen uit en gaat het versienummer "7.0.517" gaan dragen. Deze zal vrijwel identiek zijn aan de versie die nu in het dev-kanaal zit. Het derde deel van Chrome's versienummer, "517" in dit geval, is de branch die intern gebruikt wordt.

"Deze tabbelen bevatten de resultaten van een groot aantal zelfontwikkelde test cases die Microsoft onder andere bij de W3C heeft gedeponeerd."

Bij het W3C :)

• Dimitri R
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15-09 17:17
Met end of life bedoel ik de zogenaamde mainstream support. Alleen beveiligingsgaten worden nog een aantal jaren gedicht in XP. Windows XP is bovendien steeds moeilijker te krijgen.

Chrome 7 is inderdaad een alpha/testversie. Dit is fixed.

Abort Retry Fail?

• Delpozo
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 24-09 16:21

Delpozo

Eindredacteur
Wat inconsequenties betreft, heb je beslist een punt. Dat moet beter. Zo hebben we onderling afgesproken dat we 'html 5' schrijven. Er zijn argumenten voor en argumenten tegen deze schrijfwijze, maar één argument voor is dat het is ingeburgerd als benaming voor een standaard, in tegenstelling tot bijvoorbeeld IE.

Ook wat 'het W3C' betreft heb je gelijk, de C staat immers voor 'Consortium'.

De reactie op je inhoudelijke punten laat ik aan de auteur over. :)

• L-VIS
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23-09 16:49
Ik heb het onderstaande al gemeld in de comments, maar misschien is het hier beter op zn plek:
We missen wel een sluitknop op tabs die niet actief zijn, zodat twee kliks nodig zijn om deze te sluiten.
Is de feature die in IE8 en alle andere browsers zit verdwenen, namelijk dat je met je scrollwieltje een tab kan sluiten?

• AHBdV
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 24-08-2018
Beetje overdreven om het ontbreken van een download manager als een fout te beschrijven...
Met IE9 wordt deze fout eindelijk rechtgezet en heeft Microsofts browser een heuse downloadmanager gekregen.
Ik heb genoeg met IE gedownload, en nog nooit behoefte gehad aan een download manager. Dat veel mensen een download manager plezierig vinden, is nog geen reden om het ontbreken er van als fout te betitelen. Noodzakelijk is een download manager absoluut niet in een browser. Het werkte in vorige IE versie ook uitstekend. (Vooral omdat het tegenwoordig ook nauwelijk voorkomt dat een download zo slecht gaat dat je 'm moet herstarten)

---

Verder lees ik in de verhalen op GoT dat mensen problemen hebben met de font rendering. Ik lees daar echer niets van in de preview. Geen last gehad van wazige fonts?

[Voor 11% gewijzigd door AHBdV op 30-09-2010 12:14]

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:27
L-VIS schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:56:
Ik heb het onderstaande al gemeld in de comments, maar misschien is het hier beter op zn plek:

[...]

Is de feature die in IE8 en alle andere browsers zit verdwenen, namelijk dat je met je scrollwieltje een tab kan sluiten?
Nee, dat zit er nog in.

Wat ik nog mis in het artikel is de integratie met Aero Snap. Je kan tabs naar links of naar rechts van je scherm slepen, de tabs worden dan in een nieuw venster links of rechts geplaatst. Erg handige feature voor als je dingen wilt vergelijken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Pimzm
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 03-07 23:28
Ramon schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 00:14:
[...]

Nee, dat zit er nog in.

Wat ik nog mis in het artikel is de integratie met Aero Snap. Je kan tabs naar links of naar rechts van je scherm slepen, de tabs worden dan in een nieuw venster links of rechts geplaatst. Erg handige feature voor als je dingen wilt vergelijken.
Dat staat wel vermeld hoor :)
Tabs kunnen in Windows 7 ook gebruikmaken van de Aero Snap-feature door ze naar de zijkant van het scherm te slepen.

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:27
Pimzm schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 01:11:
[...]

Dat staat wel vermeld hoor :)

[...]
Ow ok, dan heb ik niets gezegd.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• AHBdV
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 24-08-2018
Het staat er in... Maar je moet niet kijken op wat voor manier.

Eerst wordt er gedaan of er allemaal niets nieuws in zit, en daarna wordt er heel kort toch nog even vertelt dat er die Aero snap feature in gekomen is. Terwijl dat nou volgens mij de belangrijkste wijziging is (voor mij de belangrijkste reden om eventueel de beta te download), en dus juist grootst als eerste vermeld en getest zou moeten worden.

Sowieso heb ik niet erg het gevoel dat er veel getest is... Er worden wat feitjes opgerakeld, maar die lijken regelrecht uit de press-release te komen. Ik mis de diepgang.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee